kallegoeswritning

Alla inlägg under november 2010

Av Kalle Larsson - 30 november 2010 21:36

Livet verkar vara som en lek, en lek som man tror att det går att vinna mot. Såg för en bra stund sedan Anna Ankas träningsprogram där hon ska träna osunda svenskar att komma i form. Idagens program var den 32-årig kille som var 3 barnsfar och det han åt om dagarna var att äta kebab och pommesfrites. Sen kunde han gå till puben för att ta sig en stort glas öl. Hur sund är man då? Det verkar som att livet lekar för denna kille, men ack så fel han har. När han kom till LA till Anka och skulle göra sitt första träningspass med henne och sprang rullbandet så kollapsar han och blir en aning medvetslös. Snacka om att man får en rejäl påminnelse att det man håller på med är helt osunt.

Jag kan säga att jag är en osund människa, för jag äter onyttigt emellanåt, men mest händer det för det mesta under helgen även om jag försöker minska ned det då och då eftersom jag tränar på vardagarna. Men det är ju bara att kämpa på och visa en vad som gäller. Det är inte en lätt match att leva ett sunt liv om man ska se på Ankas vis som anser att man inte får äta ett gram fett. Gör man det så blir så kan det bli ett helsikes liv.

Men det är bara att kämpa så gott det går och man får en riktig belöning över allt slit som man har gjort.


Ne nu ska jag ta och lägga mig, känner mig så trött nu fast klockan är snart 22. Börjar inte förrän 13 imorgon. Men imorgon så ska det bli intressant att höra från en av deltagarna som ska sätta igång med att plugga, för han ska på möte imorgon med de inne på masugnen. Så han ska förbi oss och säga hur det var och så. Ska bli väldigt intressant.

Men ha det så gott och ta hand om varandra.

Av Kalle Larsson - 30 november 2010 20:28

Låten som jag är "besatt" utav just nu.


Kesha - Party at a rich dude´s house:


Av Kalle Larsson - 30 november 2010 18:05

Just precis så har jag sett filmen bröderna Karlsson. Jag tyckte att den filmen var väldigt bra för att vara svensk film, väldigt bra att de kunde hålla stilla kameran, istället för att (som händer ofta i svensk film) de skakade med kameran som att det vore en vanlig videokamera som det ser ut som att man kunde ha gjort filmen själv. Annars så tyckte jag nog att det var en bra historia och bra skådisar med och det bästa var vid slutet, det var helt och hållet klockrent. För er som har kanske sett den vet nog vad jag menar och för er som vill veta vad jag menar så tycker jag att ni ska kolla in den filmen, för den rekommenderar jag varmt. För det är inte ofta att svenska filmer brukar vara så här bra. Så se till att se den, den är så bra.


  

Av Kalle Larsson - 30 november 2010 15:25

Imorse höll jag på att försova mig. Idag tisdag så började jag på W4U 8:30 och jag skulle ta bussen vid 8:00. Men när jag vaknar imorse så stod klockan på 7:35 och gissa om jag blev stressad eller inte. Så jag flög bara ur sängen och klädde på mig och fixade mig och sen var det bara att gå till bussen helt enkelt. jag struntade i äta frukost eftersom jag inte skulle hinna. Men det blev så att jag åt en baguette på 37:an istället efter att jag hade slutat på W4U idag.

Just nu så håller jag på att laga köttfärssås och makaroner. Vilket är super duper gott. Efter det så blir det att kolla på bröderna Karlsson, vilken jag inte har sett. Så det ska bli väldigt kul att se. Återkommer med recension på den efter att jag har sett den.

Nu ska jag fortsätta med matlagningen. Ha det gott och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 29 november 2010 22:44

Haha, det måste vara bland det roligaste jag har hört på väldigt, väldigt länge. Var som sagt hos grannen tidigare idag och när klockan var 21 så var svenska hollywoodfruar. Då när man fick se Maria Montazami idagens program så skulle hon fira hennes sons och hennes mans födelsedagarna som var ganska nära varandra. Men när de skulle fira Marias mans födelsedag, då Maria skulle fixa iordning alltihopa inomhus, så var hon tvungen att ta lite paus. Och vet ni vad kvinnan kläcker ut sig? Jag har grodor i halsen, jag måste dricka lite vatten! Jädrans vad jag höll på att garva ihjäl mig, jag tror jag höll på att dö. Det lät så förbennat kul när hon sa det. Det var det bästa och roligaste jag har hört sedan länge. Det citatet må man leva länge på. Skrattade minst i 10 minuter efteråt. Maria Montazami är bra härlig, även om hon inte verkar ha alla får hemma, så är hon bra härlig som har så mycket glädje och värme inom sig. Jag diggar henne som tusan.


  


Dagens citat av Maria Montazami: Jag har grodor i halsen, jag måste dricka vatten!

Av Kalle Larsson - 29 november 2010 19:11

Som jag skrev förut så har jag inte tränat idag. Även om det inte blev av så kändes det som att idag så skulle dagen gå åt skogen bara för att det inte började som man hade planerat. Så när jag gick till W4U så kändes det med ett lite halvdåligt humör från biblioteket (jag satt där och läste i 1 och halv timme innan W4U började). Men när jag väl klev in i byggnaden där W4U var, gick jag till rummet där coachen befann sig och hade sitt kontor och pratade med en av de andra deltagarna och pratade lite med dem, så kändes det helt plötsligt som att de dåliga humöret avkom ochman blev genast på gott humör. Vet inte varför, men det blev bara så. Kul det faktiskt.


Så nu så sitter jag hemma hos grannen och ska kolla in när han spelar kinect sports. Från datarummet som de har så har man hört honom tjoat att han har haft rekord på rekord när han har hört i olika moment. Kul för honom.

Nu är det bäst att jag går och kollar på honom. Ha det bra och ta hand om er allihopa så höres vi lite senare under kvällen när jag kommer hem.

Av Kalle Larsson - 29 november 2010 09:55

Skulle ha varit och tränat just nu, men när jag hörde alarmet imorse så stängde jag av den och sen så råkade jag somna om lite. Då var det så att jag vaknade vid 9. Det var ju inte så bra. Men jag får ta och träna imorgon eftermiddag istället om det är så. Det är inte mer än så.

Just nu så har jag ätit frukost. Det blev 2 äggmackor och en apelsin och ett äpple till det. Inte dåligt. Måste ju vara nyttig emellan åt. Det är bara bra.

Funderar på att hoppa in i duschen snart och sen gå till bussen för att bege sig in till stan och W4U. Jag får nog sitta vid biblioteket och läsa lite granna tills det är dags att börja.

Ni får ha det bra och ta hand om er alla.

Av Kalle Larsson - 28 november 2010 22:44

Det är lite facinerande hur det kan vara i livet som att förändringar kan ske vid ett enda ögonblick. Hur dåliga eller bra det än är. Men hur långt sträcker sig denna förändring? Skulle man kunna göra vad som helst vad som det än gäller? Om till exempel man får reda på att en mycket närstående person som älskar riktigt mycket, älskar till och med mycket mer än livet själv, har gått bort. Skulle man då må så dåligt så att man skulle ta livet av sig för att sorgen över den här personen har gått över en totalt? Svår fråga eftersom man själv inte har varit med om en sådan situation. Men det är lätt att säga att tiden läker alla sår. Men en sak vet alla att det tar tid att bearbeta något så svårt oavsett om man har förlorat någon eller inte.

Jag vet inte hur jag fick denna tankegången, det var bara något som kom upp ur mitt huvud för bara en stund sedan och då tänkte jag att jag var tvungen att få ur mig det fast det var så lite som kom fram.

Ska kolla färdigt på beck, sen ska jag lägga mig. Ha det bra allesammans och ta hand om er.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards