kallegoeswritning

Alla inlägg under januari 2011

Av Kalle Larsson - 31 januari 2011 18:53

Idag är det måndag och gud vad dagen har gått snabbt. Och imorgon är det redan tisdag. Helt sjukt. Men så är det.

Nu är jag hos Wera och hänger med henne. Det var ett tag sedan man var hos henne nu. Det blir nog de lilla lugna ikväll.

Ska väl ta och återgå till sällskapet nu. Ni får ha en toppen bra kväll. Ha det gott alla.  


Av Kalle Larsson - 30 januari 2011 17:34

Då var snart kväll så här på söndagen. Ska snart över till grannen för att umgås med de lite granna. Det blir nog att kolla på solsidan som är idag. Det som är så himla bra svensk serie. Det är så förbannat roligt så man skrattar ihjäl sig varje gång man ser ett avsnitt. Så vi får väl se vad det bjuds på idagens avsnitt. Sett lite granna som de visar på reklam, så det verkar roligt iaf.

Har inte gjort så mycket idag, för det mesta läst en bok med Martina Haag, underbar och älskad av alla. Den filmen är rätt okej, men sen tänkte jag att jag skulle ta och läsa boken. Men hittills tycker jag att jag inte känner igen någonting, fast jag har kommit 50 sidor i den. Men det visar sig nog senare när jag läser vidare.

Ska väl kolla runt på internet och se vad som finns att se. Ni får ha det så bra och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 30 januari 2011 12:17

Gud vilken otrolig kul kväll det var igår. Den roligaste på bra länge. Jag och Sami var hos honom vid 18, då vi började dricka. Då dunkade vi lite musik som vi kunde ha i bakgrunden och digga till under tiden.

Sen när klockan var 21:30 så var det dags att åka in mot stan. Då gick vi till Pelle och var där en stund innan vi gick vidare mot bistro bellman. Pelle tänkte inte gå ut igår, eftersom han skulle hämta sin tjej senare. Men sen ringde han henne och det behövde han inte. Så han följde med. Det var roligare faktiskt.

Sen var det dags för bistro då man kom dit vid 23:30. Då fick man stå i kö en stund innan man kom in.

Väl inne så träffade man på en massa roliga personer som man inte har sett på ett bra tag. Så det var väldigt kul faktiskt.

Sen när det var slut så gick vi tillbaka till Pelles och Emmas lägenhet. Där satt vi och pratade lite till 5:30 då man åkte hem. Jag lade mig på deras soffa och somnade i en stund. Sen kvicknade jag till, hehe.

När man kom hem igen, gud vilken huvudvärk man fick då. Var tvungen att ta alvedon. Då efter så var det raka vägen till sängen och sova. Och jag vaknade för en timme sedan ungefär. Så det blev inte så många timmar sova. Men så kan det vara ibland.

Nu ska jag nog äta nått, det börjar kurra i magen på en. Får se vad det finns att ta.

Ni får ha det så bra och ta hand om er så höres vi lite senare.

Av Kalle Larsson - 29 januari 2011 13:19

Nu har man varit och tränat med Sami. Det var hur skönt som helst som vanligt. Känner nu att man inte blir lika trött när man går kommer hem och på kvällarna som man var förut. Det börjar liksom gå bort det där. Så det är skönt det med på ett sätt.

Sen efter träningen gick vi till bolaget och köpte lite dricka till kvällen som man ska ta sig innan man sa ge sig iväg på krogen ikväll. Det blir bistro bellman iaf. Så det ska bli kul att gå ut för en gång skull. Det var ett tag sedan och göra lite annat.

Sedan så åkte vi vidare till bokia där jag skulle köpa en bok för att det var så att jag hade med mig en presentkort som jag fick i julklapp som jag använde. Jag köpte nattvandraren av Andrew Taylor. Har alltid velat läst hans böcker och de verkar så himla bra. Så nu får jag se hur den boken är iaf. Sen får jag låna resten på biblioteket eller så.

Just nu kollar jag på lets dance reprisen från igår och just nu håller de på med röstningen. Det blev Anders Bagge som fick lämna lets dance. Så är det.

Men nu så ska jag nog kolla vidare om det är något annat man kolla på. Ni får ha det så bra så höres vi nog lite senare. Sköt om er.

Av Kalle Larsson - 29 januari 2011 00:37

Denna fredag blev inte så tokig ändå faktiskt. Kollade på sex and the city 2 med Sami nu då, och den var inte så himla tokig fast den var den ultimata tjejfilmen. Tycker att Samantha är så himla störtskön på nå vis fast hon är sån player och knullar runt. Det är det att hon har sådan attityd mot allt går henne till mots. Är det något som är fel så är hon där och hugger direkt.

Tycker på något sätt att den här är rätt okej faktiskt (fast det är en tjejfilm). Så mer än så tycker jag faktiskt inte, inget djupare än så och så får det bli.

Ne, nu så får det bli sängen. För nu är man sååå trött!

Men ni får ha det så bra allihopa.

Av Kalle Larsson - 28 januari 2011 19:23

Idag var det den sista dagen på praktiken. Det känns skönt med lite helg tills man kör igång på måndag igen. Imorgon så ska man troligen ut på kvällen. Det blir troligen bistro, de lilla mysiga krogen i Lindesberg. Det får vi hoppas att det möjligtvis blir.

Efter praktiken så var det så att man gick till gymmet för att träna och sedan simma lite. Det går ju bara bättre och bättre faktiskt. Känner mig inte lika trött som jag gjorde tidigare i veckan. Så skönt så det inte var klokt.

Sen efter träningen så visste jag inte vad jag skulle göra, så jag gick till konsum i stan för att köpa mig kändistidningar. Sen så satte jag mig vid ett bord där man kunde tipa på trav, keno och andra spel. Sen när jag väl satt där en stund så såg jag i ögonvrån att det var någon som kom förbi mig och ställde sig för att spela på någonting. Jag kollade upp för att se vem det var och sen ser jag att den personen ser in i mig. Jag vände tillbaka blicken i tidningen och läste vidare. Ett ögonblick senare så hör jag han säga till mig: "va fan glor du på?". Men jag struntade totalt i vad han sa. För jag märkte att han var ett fyllo och att han inte var riktigt frisk i huvudet. Sen hör jag han höja rösten lite och sa "Din jävla fitta, fan vad du ska få åka på stryk". På direkten så hör jag en invandrarkille bakom mig som jag kände igen från gymnasiet som röt till åt fyllot och sa: "Hörru, du ska fan behandla honom med respekt!". Sen höll de på att tjafsa med varandra.

Men sen blev det lugnt som tur var. Fan vad mitt hjärta dunka till rejält då. Inte för att jag trodde att jag skulle få stryk då jag inte har gjort någonting. Men ändå så blev jag lite nervös.

 Men det är över och jag behöver inte bry mig om det längre. Det är bara slöseri med tankeverksamhet som man kan slösa på någe roligare och nyttigare.

Som att jag ska dra och kolla på film med Sami om en lite stund. Vi ska kolla på en riktig tjejfilm. Sex and the city 2. Har sett 1:an kom jag på, sade till Sami tidigare att jag inte hade gjort det, men det hade jag iaf. Tycker Samantha är den härligaste bruden av de alla.

Så det är bara att göra sig i ordning och gå till han nu snart. Men ni får ha det så bra och ta hand om er alla. Ha en bra fredagskväll på er.

Av Kalle Larsson - 27 januari 2011 22:05

 Har fått Katy Perrys låt firework i huvudet under denna vecka, så nu är det den är den som spelas mest just nu!




Av Kalle Larsson - 27 januari 2011 21:23

Något positivt har denna dag åstakommit och det är det att jag inte känt mig så himla trött under dagen, fast jag har haft mer att göra än någon dag denna vecka. Plus att jag tränade mer och simmade längre idag. Men ändå så har jag inte känt mig mera trött för det efter att man har tränat och simmat. Helt omvridet det där. Borde nästan bli tröttare, men inte.

Annars så har det inte hänt någe speciellt idag. Suttit här en sväng och kolla läget runt omkring på internet.
Snart blir det väl läggdags för min del. Ska köra ett pass imorgon innan helgen börjar. Då man kan ta det lugnt och så.

Ni får väl ha det så gött allesammans och ta hand om er.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards