kallegoeswritning

Alla inlägg under maj 2011

Av Kalle Larsson - 31 maj 2011 18:32

Alldeles nyss så vr det åskväder ute. Men nu håller det på at klarna upp igen. Men det kan åska återigen senare.

Just nu sitter jag här och tar det lugnt. Ska väl ta och läsa ur en bok som jag hämtade igår, håll på en annan innan, men eftersom den jag hämtade igår är en populär bok och att det är några som står på kö till den så måste jag prioritera vissa böcker först. Den jag talar om är Dandy som är skriven utav Andreas Carlsson som är idoljury.

Sen klockan 20 så blir det teve resten av kvällen. Sen blir det att lägga sig för att imorgon ska man åka till Örebro.

Men vi höres väl senare kanske efter min tevekväll senare. Ha det så gött allesammans och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 31 maj 2011 12:28


Blir bara bättre och bättre!

Av Kalle Larsson - 31 maj 2011 11:32

God förmiddag på er alla!

Idag så skulle det bli väldigt varmt ute och att det är ganska så molnigt ute om man kollar ut. Det skulle vara varning för åska i Örebro län har jag hört under dagen. Men vet aldrig hur det kommer att bli.

Det blev inte så att jag åkte in tidigare till arbetsförmedlingen, så det får bli lite senare. Sen blir det nog att besöka syrran en stund tror jag. Det skulle inte vara dumt.

Sen funderar jag på att åka in till Örebro imorgon för att handla lite kläder till på fredag. Mammas farbror dog här för någon vecka sedan och då är begravningen på fredag. Då frågade mamma om jag ville följa med. Med lite betänketid så följer jag med. Med tanke på att jag inte hade någon större kontakt med hennes farbror så kändes det som att åker inte bara för det. Men eftersom mamma ska dit ensam, så tänkte jag göra henne lite sällskap så hon slipper åka upp ensam.

Annars så händer det inge speciellt idag eller så. Det blir nog att vara ute så mycket i värmen som möjligt.

Men ni får ha det så bra och ta hand om varandra.

Av Kalle Larsson - 31 maj 2011 00:31

Share my life, take me for what I am
Coz I'll never change all my colors for you
Take my love, I'll never ask for too much
Just all that you are and everything that you do


I don't really need to look very much further
I don't want to have to go where you don't follow
I won't hold it back again, this passion inside
Can't run from myself
There's nowhere to hide


Well,don't make me close one more door
I don't wanna hurt anymore
Stay in my arms if you dare
Or must I imagine you there
Don't walk away from me...
I have nothing, nothing, nothing
If I don't have you, you, you, you, you, you...


You see through, right to the heart of me
You break down my walls with the strength of your love mmmmm...
I never knew love like I've known it with you
Will a memory survive, one I can hold on to



Så vad säger texten er?

Av Kalle Larsson - 30 maj 2011 22:25

Kom nyss hem från familjen Nyvall. Fick ett sådan skrattanfall när jag var där. Det var något sjukt tecknad minfilm om något bröllop som var inte mer än sjukt. Fattade inte vad den var bra för att visas, den var så knäpp och så har man så dålig humor så det går inte att låta bli att skratta ihjäl sig.

Så nu ska man väl nog kolla på en film tror jag innan man ska lägga sig. Ska in till arbetsförmedlingen imorgon för att få lite papper påskrivna hade jag tänkt. Bäst det eftrersom det är sista maj då.

Men ha en toppen bra kväll ni andra och ta hand om varandra.

Av Kalle Larsson - 30 maj 2011 19:20

Då har man lämnat in boken nu, men gick ifrån biblioteket med 3 böcker. Egentligen så var det bara 2 stycken. Men när jag satte mig ned för att läsa lite, så fick jag ett sms att jag skulle hämta en bok. Då gick jag till en av bibliotikarierna och de fnittrade och skämtade att det var snabbt hämtat, de menade att de hade precis fått in boken av den som lånade boken innan mig och det gick bara svisch så dök jag upp och hämtade den. Så kan det bli med det.
Sen när jag kom till busstationen för att åka med bussen hem, så satt den en gubbe bredvid en som är lite småskum. Har sett han ett antal gånger på stan och biblioteket eftersom han sitter där ofta och läser tidningen. Men med sig in vid biblioteket så smyger han med att dricka lite sprit, har sett det och han tror att det är ingen som ser det. Varje klunk han tar stoppar han snabbt ner flaskan ner i jackfickan för att ingen ska märka det. Men det som jag ville ha sagt egentligen var att den här mannen fick besök av nån kompis vid busstationen som också verkar ha problem med sprit och öl (eftersom han hade öl i handen som han gick runt på stan med). De gnällde över polisen som hade skrivit på en lapp till en kvinna som skulle betala 500 kronor för att hon drack öl offentligt på stan. De var så störande så jag gick nästan därifrån, men som tur då komm bussen. Tycker bara det är så olustigt att möta såna där, man vet aldrig vad de kan hitta på. Har varit med om flera gånger att de är många alkolister på stan som nästan nära på att slå ihjäl mig för att en del är argressiva. Kom ihåg tidigare iår då jag bara skulle kolla vem det var som var bredvid mig när jag var vid konsum en gång, men sen hör jag då att den personen skriker åt mig "Vad fan glor du på din förbannade jävla fitta, ska du ha stryk eller?!". Snacka om att hjärtat dunkade tusen slag i sekunden då.

Men nog snackat om det. Just nu sitter jag hos familjen Nyvall igen och snart ska man se på total blackout på teven som vi alltid brukar se på måndagar. Det är så knäppt och så sjukt och så otroligt roligt att se. Det borde ni göra, det börjar klockan 20:00 på kanal 5. So check it out.

Nu borde jag göra de lite sällskap. Men vi höres lite senare. Ha det så bra. Ta hand om varandra.

Av Kalle Larsson - 30 maj 2011 11:59

Då har man varit vaken en stund och det är inte förrän nu man ska se till och äta någonting. Blir gröt skulle jag tro. Få se vad man har här hemma.

Orkade inte skriva någonting igår om programmet sommarpratarna. Det var tänkt att jag skulle kolla på film, men det blev jag alldeles för trött för, så jag struntade i det och sen så gick jag och la mig och läsa en stund. Det blev Jodi Picults "Försvinnande", verkar verkligen jätte bra. Har nu hunnit en bra bit på den. Så det är ju kul. Har låtat även hennes "19 minuter" och sen var det någon annan bok som jag har glömt bort namnet på, men det kommer så smånningom när jag väl börjat läsa den.

Men gårdagens sommarpratarna var väldigt bra som det annars brukar vara när man ser det på teven och få höra deras samtal. De personer som jag kom på nu i efterhand vilka som jag inte drog upp förra gången jag skrev om programmet var att det var Nisse Simonson (Överläkare och föreläsare) och sen var det ju den kända regissören Kjell Sundvall som var med.

Det var hur intressanta samtalsämnen som helst. Det kunde vara mellan människans lycka i livet, när man var en känd person att man söker efter bekräftelse och sen att varför vi svenskar var de sjukaste folket i hela världen när vi ändå har det så bra. Mycket tänkvärda pratstunder. De kunde prata så pass mycket så att alla till slut pratade i mun på varandra. Det verkar som att det var ett sådant härligt gäng som kunde även sitta privat vid någon resturang och prata om allt möjligt.

Så om jag vore en känd person och var med i ett sådant program så skulle jag inte tveka om att bjuda hem dessa personer som var med tillsammans med mig och fortsätta göra sådana middagar med de. Det är nog väldigt bra och nyttigf faktiskt att ha så ibland. Att man får prata ut om saker och ting som man annars inte brukar prata om, det behöver inte vara privatliv, men asså allmänt liksom.

Men det som jag tyckte var lite tråkigt var att nästa veckas program var ett program som jag redan hade sett sedan tidigare. Upptäckte att det var repris från 2 år tillbaka. Trodde att det var nya program med nya personligheter. Men det var nog bara den här avsnittet som jag såg igår som jag tydligen hade missat. Men men, det går ju se om igen. Alltid lika intressant och höra det igen.

Ne ska väl se till att få någonting och äta. Men vi höres senare. Ska väl in till stan en sväng för att kolla efter en bok som den här Nisse Simonson har skrivit. Den heter "Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?". Det låter intressant att ta reda på.

Men ha det så gött allesammans och ta hand om varandra.

Av Kalle Larsson - 29 maj 2011 19:57

Tidigare idag så var man med Manda och Sami och gick ned till affärn för att köpa en glass och steka lite i solen. Tog den nya varianten utav daim som är en smak av päron. Den var super god, nästan godare än vad den med vanlig är. Manda och Sami tog en varsin twister. Den är också god.

Sen var det att gå hemåt för att Manda skulle se på elitloppet från solvalla.

Just nu sitter man hemma hos familjen Nyvall och kollar på mästarnas mästare. Det börjar dra sig ihop till final. Hoppas att Stenmark tar det här nu! Heja Heja.

Sen klockan 22 så är det sommarpratarna. Vill ursäkta om jag sa tidigare i veckan om det var igår samma tid. Men så var det inte, det är idag. Då blir det att kolla på det sen.

Men ni får ha det så gött så höres vi senare.


Hej och hå.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards