kallegoeswritning

Alla inlägg under augusti 2011

Av Kalle Larsson - 31 augusti 2011 14:48

Tror aldrig att jag har skrattat så mycket i hela mitt som jag gjorde idag, möjligtvis förra onsdagen. Det är något speciellt med onsdagar alltså. De som jag hänger med mest på miljövårdscentrum i Örebro skojjade så pass mycket så att det blev alldeles för mycket skratt. Och det smittade ju även av sig till andra också så att de fick skratta med. Kul att man har hamnat i ett sånt härligt gäng där.

Av Kalle Larsson - 30 augusti 2011 21:07

Nu har man varit på bio. Kollat på den svenska filmen "försvunnen" med Sofia Ledarp, Björn Kjellman och Kjell Bergkvist i huvudrollerna. Den var väldigt bra, men den hade en seg början. Återkommer nog imorgon om en recension. Är ganska så trött för att ge en just nu. Ska sova lite på bussen till Lindesberg hade jag tänkt. Hoppas att alla har haft en bra dag, det har jag iallafall.

Av Kalle Larsson - 29 augusti 2011 17:49

Jahopp, då sitter man på bussen och väntar in Örebro bussen för att vänta in de som ska vidare in till Kopparberg. Det var någon olycka i axbergshammar. Det är så jobbigt och drygt nu när de har ändrat bussarna så att man inte kan åka direkt från Kopparberg till Örebro och Örebro till kopparberg. Nu måste man byta i Lindesberg för att komma till båda ställena. Jag vet att det är helt konstigt och kaosartat. Det är jag nog inte ensam om i den norra länsdelen. Det blir bara värre och värre. Och tro inte på tusan att det blev nå konstigt med bussen nu så att vi är tvungna att byta buss som går till Kopparberg. Hur ska det här sluta?!

Av Kalle Larsson - 29 augusti 2011 17:37

Då var det klart. Det blev så att jag tränade, det kändes bra fast jag känner mig lite krasslig. Har bestämmt mig för att vila imorgon, ta en kort promenad imorgon istället. Det blir nog bäst så för kroppen med förbränning och hela köret. Eller vad säger ni som tränar och kan det här med träning?

Av Kalle Larsson - 29 augusti 2011 14:45

Blä vad seg man får känna sig egentligen. Det är väl något lurt som härjar i kroppen. Känner att man inte har någon ork att göra någonting. På miljövårdscentrum så var det mer än jag som känner sig lite krasslig, så det är ju tur att man inte är ensam. Vi får se om man orkar träna, står i kvalet för det. Återkommer med det sen.

Av Kalle Larsson - 28 augusti 2011 22:03

Är helt slut efter att ha städat hemma hos syrran idag. Funderar på att gå och lägga mig nu. Men om jag ska vara ärlig så känner jag mig inte så bra, har en hals som jag tror att det kommer att göra ont i veckan. För att jag har liksom hostat hela dagen. Men vill inte bli sjuk. Om man nu skulle bli sjuk en lång tid så måste man dra upp en massa strunt. Man ska ringa till försäkringskassan, arbetsplatsen och sen så har det ju varit så att det har ringt en massa telefonförsäljare som ringde angående friskvård som de vill att man ska ringa till när man är sjuk. Det är mycket man måste gå igenom för att stanna hemma.

Sen har man ju hört så mycket att vi i Sverige håller på att gå igenom samma sak som det är i USA, att vi håller på att bli allt mer lika de. För där måste man jobba fast man är sjuk. Och så är man sjuk så får man skylla sig själv, du måste liksom var på jobbet. Och vad är det för jävla människosyn? Man får aldrig mera vara hemma och ta igen sig, utan man måste ut och slita om man nu skulle ha något allvarligt. Det är så sjukt det som vi människor håller på att gå igenom, det är nästan skrämmande och veta vad som ska hända i framtiden. Usch, vill inte ens tänka tanken.

Av Kalle Larsson - 28 augusti 2011 17:00

Just precis så har man kommit hem från syster och hennes kille för att ha städat jätte mycket i deras lägenhet. De ka nämligen flytta till Örebro. Eftersom båda ska plugga på universitetet där så blir det enklare om båda bor i Örebro. Slipper de pendla fram och tillbaka hela dagarna. De skulle bo vid Bern Arena, så de har nära till allting, stan, skolan, mataffärer och så.

Nu så ska jag bara ta det lugnt hela dagen. Ska nog se någon film. Köpte en del igår, så en av de blir det nog.


       

Av Kalle Larsson - 27 augusti 2011 15:41

Följer med syrran in till Örebro för att hämta hennes kille där. Sen blir det och grilla och lite annat. Ha en bra dag allesammans.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards