kallegoeswritning

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Kalle Larsson - 22 september 2010 23:00

Att ingenting är omöjligt vet jag inte om jag kan säga så mycket om eftersom jag inte har testat på allt som denna värld har åstakommit just idag, men om man verkligen sätter sig in i ett moment som man skulle vilja göra för resten av sitt liv så tror jag nog inte att det är fullt omöjligt. Men sen kommer man verkligen till det här då man säger att "ingenting är omöjligt", hur vet man egentligen att ingenting är omöjligt? Ingen människa har testat att gjort precis allting i det minsta detalj. Någon gång måste väl finnas någonting som sätter emot en på något sätt som ingen klarar av. Det är precis som att säga att ingen människa är perfekt. Alla vi människor har någon form av en svag sida inom oss som vi gärna inte vill visa för andra att de finns för att på något sätt tro att människor är bättre än vad man egentligen är. Så tankar när de kom på citatet "Ingenting är omöjligt" måste vara inom vissa gränser. Jag förstår ju om man har en verkligt stor dröm som man vill att det ska gå i uppfyllelse och att man kämpar in i det minsta att ingenting är omöjligt. Men människan har inga superkrafter tyvärr, inte i min värld och säkert inte i många andras heller. Så det blir nog svårt att behöva bevis att "ingenting är omöjligt". I så fall vill jag ha klara bevis att det så är fallet om det skulle vara så.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards