kallegoeswritning

Alla inlägg den 24 september 2010

Av Kalle Larsson - 24 september 2010 14:18

För en timme sedan då jag bläddrade bland kanalerna och då när jag fick fram tv3, så var det Oprah Winfreys show där. Det som fick mig att kolla vidare på hennes program var att det var personer som hade samma namn med varandra tog kontakt med varandra. För när jag kollade på programmet som hade pågått ett tag, så var det en kille som hette Jim Killeen som sökte på google om det var någon som hade samma namn som han. Då hittade han ungefär 24 personer runt om i världen (både i scottland, Irland och Australien, men de flesta va i USA). Men de var bara 6 av dessa personer som han träffade till slut. Så den här Jim åkte runt till alla 6 personer och träffade allihopa. Efter att han hade besökit alla de här personerna så bestämde de att de skulle träffa allihopa tillsammans i USA, i en stad i Texas som roligt nog heter just Killeen som alla heter i efternamn. Det som var kul tyckte jag var när alla en efter en kom till ett hotell som alla skulle bo på och när de skulle checka in så såg man på receptionisten att hon tyckte det var lite lustigt att ha checkat in 7 stycken personer som heter just Jim Killeen.

Varför den här Jim Killeen gjorde den här grejen var för att han undrade om alla dessa personer hade några egenskaper som han själv hade och om de hade några likheter osv. Men då var det en av de som var total olik han själv och en var sjukt lik utseendemässigt som om det vore en bror till honom.

Det kanske man skulle kunna göra, söka sitt namn på google och se hur många Kalle Larsson det finns i världen (men som jag tror hittar mest inom Sveriges gränser). Man vet aldrig, det kanske vore en grej och testa.

Av Kalle Larsson - 24 september 2010 11:19

Äntligen så är det fredag idag, den dag på veckan jag gillar allra mest. Idag blir det att ta det lugnt och det ser på vädret idag att det inte ser ut som promenad dag precis. Så jag ska nog kolla in någon film eller flera idag. Men vad ska jag kolla på kan man ju först fråga sig? Jag har inga som helst idéer. Det finns ju så många filmer som man skulle vilja se, men tro inte att man kommer på de. Men är det någon vänlig själ som kommer på någon bra film, så kommentera gärna om det. Det vore väldigt snällt av er.

Annars så finns det all tid i världen till att läsa mina böcker som jag lånade igår på biblioteket. Läste ett kapitel i går i "tron på ett mirakel" och den verkar ganska så bra till en början.

Sen vet jag inte vad som händer. Får se vad dagen har att erbjuda sig idag.

Ska nog kolla lite på teve just nu, men vi höres allihopa och hoppas att ni har det bra och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 24 september 2010 01:17

Nu är man där igen. Åter en natt där man vänder och vrider på sig och försöker att sova, fast man har tusentals tankar som snurrar runt i huvudet. att det inte kan sluta någon gång! Jag blir alldeles galen snart. Får väl prova som en person sa till mig en gång att ta ett glas mjölk och sen lägga sig igen. Tydligen så funkade det för den person. Så det kanske funkar för mig med, om man inte prova får man inget veta. Jag gör det och sen får det bli kväller för min del... Igen.

Ha det bra allihopa och ta hand om er.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards