kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Fattar inte vad folk tänker med egentligen!

Av Kalle Larsson - 27 september 2010 23:48

Jag fattar inte vad människor tänker egentligen med, hjärnan eller arslet? Jag kollade på en program på tv3 vid 22 tiden och då var det bland annat om 2 17 åriga tjejer där ena tjejen som väldigt smal och fin operera sina bröst till större storlek och den andra tjejen som vill fettsuga sig för att hon vara så missnöjd med sin kropp. Den här tjejen som ville fettsuga sig tyckte jag personligen inte hade några som helst problem med, hon såg bra ut som hon var och var inte alls så tjock så att hon verkligen behöver fettsuga sig. Jag fattar inte varför man får såna tankar att ge sig in sånt skit?! Man tänker ju verkligen med arslet när det gäller sånt. Den här tjejen som ville fettsuga sig sa att hon verkligen har provat och det har verkligen inte gett resultat. Men det tror man ju verkligen på att hon har och det krävs ju bara en vecka i sitt liv så allt fett borta. Eller inte. Men det roliga var att hon fick vara med och se när en annan tjej skulle fettsuga sig för att när hon var 14 år fick hon barn och idag var hon 19 år gammal och hade tränat så att hon hade överflödshud som hängde på magen. Och det var ju ingen direkt mysigt att se när läkarna skulle fettsuga henne. Men den här tjejen som ville fettsuga sig fick ingen som helst tankeställare efter att operationen för den här 19 åriga tjejen vilket jag inte blir klok på! För vilken annan person som helst skulle väl aldrig sätta sig under kniven när man ser på när man fettsuger en person? Det är ju vidrig till något förbannelse!

Ne, jag fattar inte hur man tänker när man tänker i såna banor. Det vore ju helt annat om man vägde 400 kg, men den här tjejen kanske vägde 75 kg och vad är det att fettsuga sig för liksom? Då kan man ju lika gärna kämpa de lilla i gymmet eller nå för att få bort det där istället för att hamna under kniven.

Ska man bli av med fett då ska man träna istället för att komma undan med att operera sig. Jag visste att människan är latare än någonsin idag, men så lågt tycker jag inte att ska sjunka så att man blir så himla lat. Där går gränsen tycker jag. Så jag uppmanar alla som vill bli av med några kilon, träna istället, lägg er inte under kniven!

 
 
A.

A.

28 september 2010 00:21

Tjejer är fruktansvärt lättpåverkade av omvärlden när det gäller kroppen och vikten. Jag såg själv en del av program, dock inte hela så jag vet inget om tjejens bakgrund till varför hon ville göra operationen istället för att träna. Men det kan finns många orsaker till det. Vissa kan vara så fruktansvärt deprimerade över det dom ser i spegeln att dom inte hittar någon motivation till att träna eller så. Sedan tyckte jag personligen att hennes pappa verkar vara en jäkla okänslig idiot. Varför inte stötta sin dotter när han ser hur mycket det påverkar henne? Varför inte uppmuntra henne till annan träning än gymmet när det inte är dit hon vill gå? Alla uppskattar inte att svettas runt i samma rum som andra.
Men jag håller med om att lägga sig under kniven inte är den bästa lösningen, MEN jag ville lägga en åsikt eftersom att det här handlade just om en tonårstjej.

http://the-girl-behind-the-camera.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

28 september 2010 00:30

Ja, det finns så många olika slags träning idag så att det finns säkert någon som alla gillar. Så om gymmet inte är lösningen, så finns det ju alltid någonting annat som får henne att gilla.
Okej, jag gillar när folk kommer med åsikter och tankar, jag gillar att disskutera med folk :) Tack för att du kolla in min blogg och jag kommer att kika in din blogg oxå :) Ska bli spännande att läsa om vad du skriver om :)

 
Ingen bild

Sami

28 september 2010 09:23

De är bara att äta rätt och motionera,
så himla enkelt är det !
Har fungerat för mig :) 48kg på 7mån :)

Kalle Larsson

28 september 2010 11:41

Ja, men vissa människor fattar inte hur enkelt det är. De tror ju att så fort man fettsuger sig så allt bra liksom, att de får känna att de inte får göra någonting för sin övervikt.

 
"B"

"B"

6 november 2010 19:21

Ja fy, instämmer i allt du skrev här.
Man blir arg på sånt där.
Really crazy!

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

6 november 2010 19:25

Ja, man blir ju galen för mindre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards