kallegoeswritning

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Kalle Larsson - 17 oktober 2011 19:24

Sitter och tar det lugnt nu. Känner mig lite trött, men det är väl normalt. Har haft fullt upp idag med resturangen där jag är i Örebro. Sen så åkte man till Lindesberg efter det, för att växla lite mynt som jag har samlat på mig. För att de har gjort en fiffig grej vid ica i Lindesberg där man lägger alla sina mynt i en stor maskin som räknar dem. När man är klar med allt så skriver den ut ett kvitto så man får lämna den vid disken där de har post osv, så får man hålla på med sitt kort så att pengarna som man har växlat läggs in på sitt kort inom några dagar. Det kallar jag en fiffig uppfinning eftersom jag samlar på mynt. Det verkar vara det bästa på väldigt länge. Annars så brukar personalen vid ica här i Guldsmedshyttan vara så himla tjuriga om att de redan har så mycket eller om att de är för få personal så att de inte kan gå dit där de har hand om mynt. Så från och med nu så kommer jag köra med mynt i den här maskinen inne på ica i Lindesberg istället för att ge de i Ica i Hyttan, där får man ju ändå skäll att man försöker vara snäll och hjälpa ge de sånt som många affärer nästan skriker om att få. Vill de inte så får de inte, det är det som de har markerat och så får det förbli.

Men nog om de. Sen gick jag in vid ica i Lindesberg och kolla lite. Kollade vid cd-skivorna och såg vid deras 2 för 99 kr kampanj som många affärer kan ha. Då hittade Oskar Linnros senaste skiva "vilja bli" och sen Sara Vargas "spring för livet". Gissa om jag var tvungen att köpa dem eller vaddå? Hehe. Det gjorde jag och jag är väldigt glad över mitt köp. Så nu kommer det att spelas väldigt mycket nu av de skivorna.


 


Så nu så blir det lugnt resten av kvällen. Väntar på att "det okända" som börjar klockan 21. Det verkar mer spännande den här gången för att enligt reklamen så är det en av de värsta fallen hittills. Och det man ser är ju inte lite ruggigt, jag väntar med spänning så det heter duga. Ska bli spännande att se om de säger sådär liksom.


 

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards