kallegoeswritning

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Kalle Larsson - 13 mars 2011 19:57

Kvällen är räddad och alldeles snart så börjar solsidan. Så det måste man ju naturlgtvis kolla på. Får väl se vad som kommer hända ikvällens program.

Av Kalle Larsson - 13 mars 2011 13:34

Nu så blir det att kolla på en film till. Det finns inte så mycket att göra idag känner jag. När man kollar ut genom fönstret så känner man sig så himla less på att det är så grått och trist. Men då är ju film en utmärkt sett att fördriva tiden på när man inte har så mycket att göra och inte kan göra så mycket. Och då ska jag passa på att se på en gammal film från 2004. En svensk skräck. Då kanske man tänker så här att Sverige inte gör så bra skräckfilmer. Det kan jag dock hålla med om på sätt och vis. Men den jag ska se är den enda svenska skräcken som jag accepterar och det är strandvaskaren. Det är hon som spelar dotter till kommisarie beck i alla Beck filmer som är med i strandvaskaren som jag kan komma på bara sådär. Men det visar sig väl om det kommer upp "Jaha, vad den personen med, det hade jag inget minne av".

Men jag får väl skriva lite mera under ett senare tillfälle så ska jag nog kolla på filmen nu. Ha det så gott allesammans och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 13 mars 2011 13:13

Då i fredags så var det filmkväll för mig så det heter duga. Det blev Salt och The tourist för mig som jag skrev om tidigare. Båda filmerna som hade Angelina Jolie i huvudrollen, plus att Johnny Depp var med i the tourist.


Salt handlar om den ryska spionen som försöker döda den ryska presidenten. Eftersom Evelyn Salt (Angelina Jolie) jobbar annars inom CIA så börjar hennes kollegor att misstänka att det är något skumt med henne när hon i början utav filmen förhör med en rysk avhoppare. Efter det så händer det grejer som en annan att sitta fast i fotöljen och följa med hela storyn.
Så denna film med Jolie var en av de bästa av henne. Den som inte har sett den borde se den, den är guldvärd att se.


  



Sedan så såg man på the tourist.  Under en improviserad resa till Europa för att laga ett brustet hjärta, snubblar Frank oväntat in i ett flirtigt möte med Elise, en extraordinär kvinna som medvetet har korsat hans väg. Med de hisnande vackra Venedig och Paris som bakgrund, utvecklas deras romans snabbt och omedvetet och snart befinner de sig i en dödligt katt och råtta lek.

Den här filmen var något mystisk under första stunden till sista moment, vilket gör filmen väldigt spännande. Jag kom på att det passade Angelina väldigt bra att göra sådana mystiska filmer. Den här var något bättre än Salt på sätt och vis tycker jag. Se den verkligen, gör det, ni kommer inte att missa något.


  

Av Kalle Larsson - 13 mars 2011 12:56

Då var det över för i år igen. Det blev tjejerna favorit så vann, nämligen Eric Saade som kammade hem segern för 2011 års melodifestival. Med låten popular så ska han försöka erövra europa någon gång i maj. Då får man se hur det kommer att se ut. Tror nämlingen att det kommer gå bra, bättre iaf än förra året då vi inte kom med i finalen över huvudtaget och att ingen gillade Anna Bergendahl. Men jag tror nog att det kommer gå vägen, för en gång skull. Men man vet ju aldrig förrän det kommer till kritan. Det är ju en hård konkurrans där ute och det är ju inte världens lättaste. Den som väntar får se, den som väntar får se.

 

  

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards