kallegoeswritning

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Kalle Larsson - 26 mars 2011 16:39

Då var det dags igen med earth hour. Vilket menas att ikväll mellan 20:30-21:30 så ska man släcka ned för att värna om miljön för en timme. Ibland när jag tänker på det där så undrar jag om det verkligen gör någon skillnad, det är ju ändå en timme. Vad kan hända liksom?

Men eftersom vi är 6, nästan 7miljarder här på jorden, så kan det ju ändå göra en skillnad ändå. Vi är ju en hel de personer som lever på denna jord.

Kom ihåg hur det var för nått år sedan. Då var jag och en kompis på en mässa i Stockholm och när vi kom hem, så var det inte så många som hade släckt ned ändå under den tiden det var. Då kan man ju verkligen undra hur folk tänker. Om det gäller att man skiter i hur miljön är eller om inte tänker på att det var dags. Man kan ju undra.

Men jag kommer iaf släcka ned och ta och läsa en timme och tända ett ljus, för det förvärrar iaf inte miljön på något sätt vad jag vet iaf.


 

Av Kalle Larsson - 26 mars 2011 16:07

Då var det helg då.

Igår var man med grannen och kollade på bio. Vi kollade på big momma: Sådan far, sådan son. Den var rätt okej, men inte lika rolig som de andra 2 filmerna som var innan. Men den gick att se iaf, den hade sina roliga scener.

Den handlade om att något viktigt hade blivit stulit i ett biblioteket i en skola där det bara gick tjejer. Då var de några skurkar som försöker få tag i det där. Men eftersom FBI leter efter det där med (som Eddie Murphy jobbar) så får han i uppdrag att ta med sig sin son på äventyr då de får klä ut sig till tjejer.

Sen så får man följa det hur det går.



 


Innan man var på bio igår så var man på stan i Örebro och kollade läget innan grannen kom till stan. För jag åkte mycket tidigare för att jag skulle ta och köpa Britney Spears nya skiva Femme Fatale. Så jag köpte den på Najs Prajz.



 


Sen när bion var slut så var det meningen att jag och grannen skulle ta och gå och äta vid en pizzeria. När vi kom dit en bra tid då vi inte behöver stressa till bussen, sa vi det vi skulle ha och vi satte oss och väntade. Jag kollade i en tidning i väntan. När det hade gått mer än 15 min så var det inte klart. När det hade gått 25 min så tänkte jag va tusan är det här. När det hade gått 30 minuter, så sa jag till att vi inte hade tid att vänta längre. Då fick vi ta med maten hem istället för att sitta där och äta. Det var bara 5 minuter till att bussen skulle gå.

Så den ursäkt man fick var att "ursäkta jag såg inte er!". Då skakade jag bara på huvudet och tänkte vilket bullshit. Vaddå inte såg? Vi var väl de som syndes mest där av alla vad tusan! Fan vad arg jag blir när sådant händer! Men men, hoppas att det inte händer igen bara.


Nu ska jag ta och gå en promenad i detta fina väder. Men ni får ha det så bra allesammans och ta det lugnt.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards