kallegoeswritning

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Kalle Larsson - 10 april 2011 21:20

Då har det bestämt i dagarna här att Sverige ska få nya sedlar och mynt. Och inte bara det. Det ska även bli nya motiv på de nya sedlarna. Det blir Astrid Lindgren, Evert Taube, Birgit Nilsson, Dag Hammarsköjld, Greta Garbo och Ingmar Bergman. 6 stycken mycket viktiga människor i Sveriges historia. Det var väldigt skönt att höra att Astrid Lindgren var med på 20 lappen iaf, annars så vette tusan vad jag skulle göra annars. Hon som är min idol inom bokvärlden tycker jag ändå att hon kan få vara som motiv på våra sedlar när vi handlar. När hon inte fick nobelpriset (vilket var en skam), så får hon väl vara med på en sedel, minst sagt. Inte för att det kan mäta sig med vad ett nobelpris är värt, men ändå.

Men samtidigt som det här bestämdes att vi skulle få nya sedlar med motiv och ytterligare ett mynt, så tycker jag att det kan ibland kännas lite onödigt att komma med det nu vid den här tidpunkten. Jag menar det att det är 2011 nu och att vi människor använder alltmer kort för att handla idag. Är det inte då bäst att låta som det redan är då?

Eller vad tycker ni? Vad anser ni om Sveriges nya sedlar? Var med och diskutera och ta fram eran åsikt!

Av Kalle Larsson - 10 april 2011 00:09

Har under de senaste dagarna haft lite problem med facebook. Vad kan det bero på? Jag har ingen aning. Det går inte att chatta med folk ibland för att det står error, sen när man ska skriva så går det inte fram ordentligt. Hos vissa går det inte att gilla eller kommentera hos. Så vad är problemet? Ska jag radera mitt konto och göra en ny? Har ni fått liknande problem? Hör av er om det är mer än jag som har haft problem. Får avakta så länge och se om det blir bättre.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards