kallegoeswritning

Alla inlägg den 26 april 2011

Av Kalle Larsson - 26 april 2011 23:11

Då har man nästan precis kommit hem från Örebro med grannen efter att ha sett red riding hood.


Handling:

Det är till grunden nästintill väldigt olik den tecknade versionen. Den här handlade om tjejen Valerie som lever tillsammans med sin familj ute i skogen och andra familjer. Där lever de i frid och fröjd tills den dagen kommer att Valeries syster blir mördad av Ulven (Varulven). Då grips alla i panik och det visades att det var 20 år sedan en liknande mord skedde. De vet inte vad de ska sig till och de tar till hjälp en gudstroende för att veta hur de ska ta gå till väga. Sen så får man följa med hur det kommer att gå.


Mitt eget tycke:

Jag kan inte säga att det är världens bästa film och jag visste egentligen inte vad det var jag gick in på när det gällde den här. Men eftersom det var Amanda Seyfried som var med så antog jag att det skulle vara något bra. Det var den delvis, men vissa scener fick en att vilja somna, till och med att den skulle ta slut. Mitt betyg är nog 2/5.




Påväg till busshållsplatsen.

 

Kronljuvelerna var någon film som man ville se när man satt och väntade på att bion skulle börja.



 



 



 



   

På bussen på väg till Örebro!


 

Grannen vid busshållsplatsen!


 

Vid busshållsplatsen.


 


Var vid hemköp en sväng innan man skulle åka till Örebro.

Av Kalle Larsson - 26 april 2011 05:55

Då var man uppe före tuppen för att dra ïgång med praktiken igen efter 4 dagars ledigt. Känns skönt att komma tillbaka igen. Det kändes lite rastlöst igår när man inte hade något att göra där ett tag under dagen. Så då tänkte jag lite för mig själv att vad skönt det egentligen är när man har någonting att göra om dagarna, annars så känns det som att man inte gör ett dugg och låta dagarna bara försvinna utan anledning. Kom på att jag har bara den här veckan och nästa vecka kvar på praktiken. Det känns lite konstigt. Men jag får ta vara på den tiden som är kvar som att den är helig. Det är så det är.

Men nu så måste jag fixa lite innan en person kommer och hämtar upp mig. Men vi höres lite senare ikväll när jag kommit hem från bion så får ni läsa om vad jag tyckte och tänkte om filmen. Ha det så bra allihopa och ta hand om er.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards