kallegoeswritning

Alla inlägg under mars 2011

Av Kalle Larsson - 21 mars 2011 11:17

Måndag igen, då får man vara med om nya möjligheter som träder fram här. Vilka möjligheter som man inte riktigt veta hur det ska sluta. Det kan vara både negativa och positiva möjligheter. Då får man göra det bästa av situationen så att det blir bättre.

Idag så får man börja på en ny avdelning som jag har tjatat om förut och det ska bli roligt faktiskt. Var och pratade med gruppchefen på den avdelningen jag ska vara på och sen så informerade hon de som jobbade just då att jag skulle komma idag, då var det en jättetrevlig tjej som skulle jobba kväll som jag ska göra idag. Det är ju positivt iaf. Så det blir nog kanon det.

Nu så håller jag på att kolla in aftonbladet och expressen för att se vad som har hänt i världen. Det står mycket om Japan och Libyen. Om man får säga sitt om Libyen så tror jag knappast att de får i ordning på landet igen. Det ser så mörkt ut för landet. Men men, det visar sig väl så småningom i framtiden.

Av Kalle Larsson - 20 mars 2011 14:22

Vilket underbart väder det var idag - igen. Lika vackert som det var igår. Det här är ju underbart som bara den. Man känner verkligen hur solen och värmen har påverkat oss människor. Man blir så mycket gladare och humöret blir på topp. Bättre att det är på det här viset än att det var som det var i fredags då det var snöstorm så det heter duga. Men vi får hoppas att det här smälter bort att graderna stiger och att de hjälper till en hel del.

Har varit neråt ica med Sami för en promenad fram och tillbaka. Det var skönt faktiskt.

Snart så kommer Anna och Fredrik för att de ska äta här. Det ska bli trevligt.

Ska nog fixa i ordning nu tills de kommer.

Ni får ha det så bra så länge och ha det så bra. Ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 19 mars 2011 18:47

Då har man varit och tränat klart för i helgen. Snart så blir det att kolla på film som sagt hos Sami. Nu blir det att äta lite innan man dra upp till honom. Vi var och handlade vid ica i stan efter träningen och då blir det att äta cheseballz extra big, då menar jag big. Åt dessa för några veckor sedan och de var verkligen big of the big, hehe. Men de är goda som bara den, de kan man inte neka till.

Men hörreni, nu får jag lova att käka, så skriver jag några rader ikväll. Ha det gött alla och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 19 mars 2011 15:47

Då har man varit med Sami till Örebro. Det var meningen att han skulle fota vid tysslingen, men så blev det inte. Det blev marieberg istället. Där köpte jag en bok. Och sen gick vi till dressmann där Sami skulle köpa kläder. Men det blev också att jag med gjorde det. Så det blev ju kanon.

Sen åkte vi till Eurostop där jag köpte en skiva med. Efter det så blev det att åka hemåt igen. Snart så bär det av till Lindesberg där vi ska träna ett tag för att sedan ikväll. Vad det blir får ni se och höra senare.


      


Sånna kläder blev det :)




Johan Theorin - Blodläge blev det från bokia. Det är speciellt att läsa han eftersom han är själv från Nora :)




Sen så köpte jag Dannys senaste skiva in the club.

Av Kalle Larsson - 18 mars 2011 21:10

Idag har det inte varit roligt. Imorse när man åkte med mor in stan så snöade så förbannat mycket. Det hade redan under natten snöat så himla mycket. Jag som hade hopp om att våren skulle komma, men icke sa nicke. Här skulle vintern vara kvar längre och våren ska skjutas upp. Så snacka om att man är trött som bara den på den här vintern, för att jag vill ha vår och sommar nu!

Något annat tråkigt idag är att man har slutat på den avdelningen på tallåsen som jag praktiserat på för att sedan börja på en annan avdelning. Men samtidigt så ska det bli kul att se annat. Så det här blir nog väldigt bra.

Av Kalle Larsson - 13 mars 2011 19:57

Kvällen är räddad och alldeles snart så börjar solsidan. Så det måste man ju naturlgtvis kolla på. Får väl se vad som kommer hända ikvällens program.

Av Kalle Larsson - 13 mars 2011 13:34

Nu så blir det att kolla på en film till. Det finns inte så mycket att göra idag känner jag. När man kollar ut genom fönstret så känner man sig så himla less på att det är så grått och trist. Men då är ju film en utmärkt sett att fördriva tiden på när man inte har så mycket att göra och inte kan göra så mycket. Och då ska jag passa på att se på en gammal film från 2004. En svensk skräck. Då kanske man tänker så här att Sverige inte gör så bra skräckfilmer. Det kan jag dock hålla med om på sätt och vis. Men den jag ska se är den enda svenska skräcken som jag accepterar och det är strandvaskaren. Det är hon som spelar dotter till kommisarie beck i alla Beck filmer som är med i strandvaskaren som jag kan komma på bara sådär. Men det visar sig väl om det kommer upp "Jaha, vad den personen med, det hade jag inget minne av".

Men jag får väl skriva lite mera under ett senare tillfälle så ska jag nog kolla på filmen nu. Ha det så gott allesammans och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 13 mars 2011 13:13

Då i fredags så var det filmkväll för mig så det heter duga. Det blev Salt och The tourist för mig som jag skrev om tidigare. Båda filmerna som hade Angelina Jolie i huvudrollen, plus att Johnny Depp var med i the tourist.


Salt handlar om den ryska spionen som försöker döda den ryska presidenten. Eftersom Evelyn Salt (Angelina Jolie) jobbar annars inom CIA så börjar hennes kollegor att misstänka att det är något skumt med henne när hon i början utav filmen förhör med en rysk avhoppare. Efter det så händer det grejer som en annan att sitta fast i fotöljen och följa med hela storyn.
Så denna film med Jolie var en av de bästa av henne. Den som inte har sett den borde se den, den är guldvärd att se.


  



Sedan så såg man på the tourist.  Under en improviserad resa till Europa för att laga ett brustet hjärta, snubblar Frank oväntat in i ett flirtigt möte med Elise, en extraordinär kvinna som medvetet har korsat hans väg. Med de hisnande vackra Venedig och Paris som bakgrund, utvecklas deras romans snabbt och omedvetet och snart befinner de sig i en dödligt katt och råtta lek.

Den här filmen var något mystisk under första stunden till sista moment, vilket gör filmen väldigt spännande. Jag kom på att det passade Angelina väldigt bra att göra sådana mystiska filmer. Den här var något bättre än Salt på sätt och vis tycker jag. Se den verkligen, gör det, ni kommer inte att missa något.


  

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards