kallegoeswritning

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Kalle Larsson - 13 februari 2011 19:47

Solsidan snart. Hoppas att ni kommer att sitta bänkade som jag kommer att göra. För det är ju så förbennat bra. Undrar vad de kommer att göra för slags bus idag då? Gaah, kan knappt vänta och se. Får väl första lugna mig i 10 minuter då de börjar.


Av Kalle Larsson - 13 februari 2011 13:32

Gick in på aftonbladets hemsida för en stund sedan där det stod om Camilla Läckberg, en av mina absoluta favoritförfattare. Då stod det med stor text "Jag förtjänar ingen sådan vedervärdig spya". Då tänkte jag vad tusan är det den här gången? Räcker det inte att Leif GW Persson har tryckt ned Camilla Läckbergs böcker?

När jag väl går in på artikeln så står det att någon Bengt Olsson sade utan att ens har läst Läckbergs böcker att "Har inte hört att de är så värst bra!". Men hur tusan kan man komma på något så korkat när man inte ens har läst en bok av just en speciell författare? Kasta inte skit på något du inte vet något om!

Sedan har han även sagt i någon krönika som lyder så här: "Men jag har hört desto mer om henne. Även människor som annars ogärna kryper fram med en egen åsikt vågar sig fram när det handlar om Camilla Läckberg. Då är det riskfritt att säga att man visserligen gillar deckare och så, men vid Camilla Läckberg gick fan gränsen, eftersom det var så bottenlöst illa skrivet. Och Camilla snyftar väl hela vägen till revisorn".

Varför jag blev lite upprörd nu är ju just därför att Camilla Läckberg som sagt är en av mina favoritförfattare och hon har blivit allt större genom åren. Hon har även tagits emot med sådan positiv kritik för sina belönade böcker, det kan jag väl förstå för de är så himla bra. Men sen när man hör att andra tycker att böckerna är dåliga, så blir man lite sådär att man vill frågasätta och så eftersom man själv tycker om de. Men alla får ju ha sin åsikt, det är inte det. Men man har ju hört så mycket gott om hennes arbete med böckerna så det är inte så konstigt. Tänk er själva om ni har någon favorit inom bokvärlden (det behöver inte just vara i bokvärlden) eller kanske inom musiken, film eller vad som helst, så har den personen fått så otroligt mycket bra kritik och sådant och sedan helt plötsligt får den så himla dåligt kritik av folk, skulle ni inte bli lite upprörda fast man får tycka precis vad man vill?

Men man blir lite mer upprörd när man inte vet vad man pratar om, precis när det gäller för den här Bengt Olsson som inte har läst Camillas böcker. Han ska inte öppna sin käft och utala sig om något som han inte har en aning om. Så Bengt, läs böckerna så kanske du får en annan åsikt än vad du har nu.


  

Av Kalle Larsson - 13 februari 2011 12:20

Kollade på melodifestivalen igår med grannen. Det var väl inge bättre jämfört med första deltävlingen. Tyckte det bara var en som egentligen var bra igår då det var Sanna Nielsen. Det var nog det bästa hittills faktiskt det må jag säga.


  



Efter melodifestivalen så kollade vi på en film som heter grown´s up med Adam Sandler i huvudrollen bland annat. Den var så himla så man höll på att dö av skratt. Skrattade genom hela filmen. Den bästa komedin på väldigt länge faktiskt. Den måste ni bara se tycker jag. Helt klart.

Sen var dert att traska hemåt och sitta vid datorn en stund. Efter stund blev man så trött så man gick och lade sig för natta.

Hoppas att ni hade lika trevlig kväll som jag.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards