kallegoeswritning

Alla inlägg under februari 2011

Av Kalle Larsson - 21 februari 2011 22:54

Jag har upptäckt att den senaste tiden så har jag upptäckt att denna blogg har inte fyllt en bättre funktion än att det låter enformigt. Jag menar att den här bloggen består nästan utav endast 2 saker. Praktik, träning, träning, praktik. Tror många som går in här på bloggen sitter och tänker när de läser tänker "the guy with no life". Kille sonm endast lever upp två saker, så jag har bestämmt mig för att nämna just dessa saker. Tycker att det blir så enformigt. Det ber jag om ursäkt för.

Från börjar så hade jag mer tänkt mig att den här bloggen skulle vara saker som jag skulle funderade på, saker som jag inte kunde släppa taget från tanken. En mer filosofisk blogg för en liten tänkare från landsbyggden som jag.

Men jag får väl försöka göra ett nytt försök och snappa upp saker som får mina hjärnceller att jobba lite. Det får bli så. Måste ta och skärpa mig lite, det här går inte.
Men det får bli en annan gång, inte ikväll. Nu är jag trött och ska lägga mig. Ni vet varför, tänker inte nämna det. För ni förstår nog varför.

Ha det gott alla och ta hand om er alla.

Av Kalle Larsson - 21 februari 2011 10:51

Då var det måndag igen och det är dags att köra på igen med praktik och allt vad som händer i veckorna. Idag är det kvällspass som väntar för mig och det är rätt soft. Det blir det på onsdag med. Undra evilka som jobbar idag mer än jag, ingen aning, men det visar sig allt.

Nu sitter jag popar lite musik, just nu single ladies med Beyoncé. En duktig tjej på att dansa och sjunga. Hon skulle jag ville åka på när hon kommer till Sverige faktiskt. Hon är så förbennat bra.

Ska väl ta och kanske se lite på en film eller så innan man drar till bussen till stan. Får väl se vad det blir.

Ha det så gott allesammans. Så höres vi.

Av Kalle Larsson - 20 februari 2011 14:06

Då var man hemma från lugnet efter en helg med filmkvällar, mycket skratt och tok och allt vad som har hänt. Det har varit kul. Blir nog troligtvis fest där nästa fredag.

Snart så ska syrran och hennes kille komma hit på middag. Så det blir ju trevligt.

Sen senare idag blir det ju solsidan på teven som man inte får missa. Då måste man sitta klistrad vid tevebänken.

Vad händer för er ikväll då?

Av Kalle Larsson - 19 februari 2011 15:30

Britney Spears nya video till hold it against me.



Av Kalle Larsson - 19 februari 2011 14:25

Bruce Springsteen är på topp i lugnet inre väggar. Just nu spelas born to run och Sami är i extas. Det är en musikblu-ray som Sami tog med igår av alla filmer som han tog med till Lugnet för filmkvällen som vi just nu kollar på. 

Att propå filmkvällen igår så blev det en lyckad kväll tycker jag. Det blev 3 filmer innan man gick och lade sig. Det blev Avatar, Vampyrer suger och kommissarie Späck. Klockan blev 03:30 när man lade sig ungefär. Snacka om att man var trött då. Somnade direkt på soffan hos Bettan. 

Sen vaknade man vid 9-tiden för att Bettan skulle till stallet till sin häst och göra iordning den.

Medan hon skulle dit så åkte jag och Sami till badhuset för att simma lite. 

Så nu sitter vi här i och lyssnar på musik.

Vi funderar på att göra någon mat att äta. Men det visar sig.

Ska väl ta och göra de sällskap och höra vad som bestämms.

Ni får ha det så gott och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 18 februari 2011 18:03

Hej allihopa!

Vilket underbart väder det var ute. När man var på praktiken så såg man på temperaturmätaren att den var 3,3 plusgrader ute mitt på dagen. Och det var ju inte så tokigt inte. Det skulle vara fint väder nu ett tag nu, över helgen och en bit in i nästa vecka, skönt värre! Då kanske man blir lite gladare och piggare nu. Det brukar bli så när ljuset börjar komma fram.

Senare ikväll så blir det att åka till Lugnet med Sami och vara med Betty Byxlös och gänget och kolla film. Ska bli kul faktiskt. Inte så tokigt. Sen blir det att sova över där.

Sen imorgon blir det åter en filmkväll. Ska bli åter en trevlig kväll.

Hoppas alla får en toppen bra kväll ni med.

Ha det gott allesammans och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 17 februari 2011 21:03

Det går som alltid bra på praktiken. Behöver inte ens nämna det egentligen, det skulle annars märkas om det var något som inte var bra med praktiken. Men det tror jag inte kommer att ske.

Sen blev det träning som vanligt och simning. Tur att det var vattengympa idag så att de dunkade lite musik från deras cd-spelare som ledaren för vattengympan brukar ha för att ha den musiken som den personen vill ha till sitt pass. Det känns mycket bättre att få något att lyssna på musik när man håller på att simma, då blir det som att om det skulle vara en snabb låt, så simmar man fortare än vad man brukar göra i vanliga fall. Det var tur att det var sånna låtar som var lite mer dunka dunka i idag, annars så brukar det oftast vara gamla, tråkiga låtar som man bara spyr på.

När man kom hem igen så gick man en sväng med Sami runt kvarteret och snackade lite allmänt om allt möjligt.

Så nu är man hemma här och tar det lilla lugna. Det blir inte så mycket än så här. Skulle vilja kolla på teve, men det är inge bra har jag sett på tv-tablån. Och sen att tevena är blockerade åt andra personer.

Nu ska jag göra nå annat, men vi höres. Ha det så gott allesammans så höres vi.

Av Kalle Larsson - 16 februari 2011 12:01

Hej på er alla!

Imorse när jag vaknade så kändes det att det var så otroligt skönt att sova ut. Vaknade vid 9, men ställde klockan vid 10 om jag nu mot förmodan skulle sova lite längre. Jag låg i sängen ett tag innan jag steg up. Men jag märkte att man hade väldigt ont i armarna. Det var nog för att man tränade igår och sedan tog man lite mera vikt vid maskinerna. Alltså, jag har de vikterna jag redan har, men sen finns det andra slags vikter bredvid de vanliga vikterna som man kan plusa på mellan 2 till 4 kg mer. Då tog den som var 4 kg. Och helsike vad det kändes i kroppen efter den träningspasset fast jag nu har bara vid armarna. Men så är det.

Snart så ska jag gå till bussen för att åka iväg till praktiken.

Men innan så ska jag till min syster. Annars blir det sådant glapp från när jag kommer in till stan och då jag ska börja. Då blir det ett glapp i 45 min. Då blir det att gå till syrran en sväng.

Men ni får ha det så bra allesammans så höres vi. Ha det gott alla.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards