kallegoeswritning

Alla inlägg under februari 2011

Av Kalle Larsson - 10 februari 2011 22:04

Det är snart helg. Och det kommer med stormsteg. Imorgon blir det praktiken som vanligt och sen träning såklart. Men sen på kvällen blir det att gå till syrran för att käka middag med henne, Fredrik, hans föräldrar och mina föräldrar. Så det ska bli trevligt faktiskt. Blir där ett par timmar.

Sen på lördag så blir det att åka med Sami till Bettan och se på film och käka taco. Så det kommer nog bli trevligt det med.

Och sen på söndag blir det nog lugnt som det kan vara på söndagar.

Vad ska ni hitta på i helgen kära läsare?

Av Kalle Larsson - 10 februari 2011 19:25

Kom precis hem från att ha tränat och simmat i drygt 2 timmar. Innan dess så besökte jag min jobbcoach som var tvungen att skriva på min lapp till försäkringskassan så att man får pengar. Vi pratade allmänt om hur det gick på praktiken och hur det var med de andra deltagarna som jag gick med på WFU. De var bara bra med de sade coachen och det gladde mig till tusan.

Sedan sade hon att hon hade gjort så att man får några månader till på praktiken. Och då skulle väl min handläggare på arbetsförmedlingen godkänna det och sedan pratar hon med gruppchefen så att jag får stanna ett tag till. Det ser verkligen ljust ut. Så det verkade inga problem. So I hope the dreams comes true!

Nu ska jag se till att jag ska äta något. Är vrålhungrig. har inte ätit sen klockan var 12 på dagen. Brukar alltid ta lunch vid den tiden när jag går dag på praktiken.

Men ni får ha det så bra så länge så höres vi mer lite senare troligen. Så det är bäst att jag gör i ordning någonting att äta. Sköt om er allesammans.

Av Kalle Larsson - 9 februari 2011 19:41

Idag så började dagen inte så himla bra faktiskt. Vaknade 05:50 och grips i panik att man måste hinna med bussen som går 06:08 till stan. Men sen när jag väl klär på mig kläderna så knackar mamma på dörren och frågar om jag ville hänga med henne till stan istället för att ta bussen. Då blev det en lättad känsla, men även lite stressande för att hon skulle åka ganska så nyligen. Så det blev att slänga i träningskläderna i bagen och ta med frukost och lunchen med och sen dra till stan. Då fick jag en känsla inom mig att dagen kommer att gå skit. Det var jag 100 % säker på att det skulle vara så.

Men där gick jag bet på min instämmelse på att dagen skulle gå skit. Den gick bra ändå faktiskt.

Sen när det blev eftermiddag när jag hade gjort en sak och skulle ta en lite rast, så sade en av personalen om jag inte kunde gå längre på äldreboendet som jag är på. Då tänkte jag och sade till den personen att det är klart att jag vill göra det. Och sen att de hade pratat om att jag kunde få sommarjobb där. Och det är ännu bättre faktiskt. Jag som hade tänkt och snacka om sommarjobb faktiskt. Och då hade de redan snackat inom personalen om att jag kunde få sommarjobb. Hur snällt och omtänksamt är inte det på en skala 1-10? Det är verkligen en bra känsla som bara kommer över en och gör en hur glad som helst.

Sedan efter praktiken så var det att gå till gymmet och vänta vid receptionen på Sami, för han frågade om vi inte skulle träna idag. Och det var inte så tokigt faktiskt.

Efter så simmade vi några vändor och sen blev det det sköna bubbelpoolen att sätta sig i.

Nu efter allting så sitter man här vi datorn och tar det lilla lugna. Så blir resten utav kvällen också. Inge märkvärdigt heller. Så det blir väl så att man kommer att sova som en stock i natt.

Nu så ska jag väl ta och göra lite annat. Men ni får ta hand om er och sköt om er.

Av Kalle Larsson - 8 februari 2011 22:56

Gud vad jag har haft den låten i huvudet hela dagen idag. Gått och nynat på den hela tiden känns det som. Kan inte få ur den i huvudet. Så nu sitter jag och spelar den på spotify iaf så att man får bort den.

De som undrar är det Rihannas take a bow.

På avdelningen på tallåsen där jag är så finns det ett piano och där ville jag sitta och plinga på och försöka mig på den låten, för det är ju en pianolåt. Men jag är ju så dålig på piano. Det är en av de saker som jag ångrar mest i livet att jag inte har börjat med. Spela piano är verkliget ett instrument som jag har alltid velat spelat. Men än är det inte försent att börja tycker jag.

Men jag tänka lägga ut ett klipp med den låten så att ni får lyssna. Lyssna och njut.

Ni får ha det så gott och ta hand om er så höres vi mer imorgon. Sköt om er allihopa.


Av Kalle Larsson - 8 februari 2011 12:21

Snart är det dags att begära sig in mot stan. Idag blir det åter kväll igen. Hoppas det går lika bra idag som det gjorde igår. Då gick det hur bra som helst. Idag tänkte jag höra med chefen över Tallåsen om man inte kan gå på alla de andra avdelningar och se hur de andra är. Det ska bli intressant och höra vad hon tycker om det.

Men det får vi inte veta förrän om en och halv timme.

Och sen måste jag prata om sommarjobb också. Vill så gärna ha det. Har inte haft det sen jag slutade 9:an. Det var ju ett tag sedan dess.

Men vi får allt se vad som händer.

Ska dra nu, men vi höres och ta hand om er allesammans. Sköt om er.

Av Kalle Larsson - 8 februari 2011 12:03

Handling:

Segelåkaren Charlie st. Cloud (Spelad av Zac Efron) drabbas utav det värsta som en storebror kan göra, det är att hans lillebror omkommer i en bilolycka. Livet som en av de bästa segelåkarna blir tvärt att det får läggas på hyllan och gräver ned sig i sorger av broderns död som aldrig lär försvinna.


Mitt tyckande om filmen:

Den här filmen var typiskt en drama film där man får följa med en person som har fölorat en nära person och se hur livet har förändrat på bara några sekunder. Den var jättebra tyckte jag och det fanns en del snyft scener i vissa delar. Men jag tyckte ändå att det gick så fort med hela processen att Charlies broder omkom och allt. Det kändes som att allt hände på en gång där ibörjan. Men det kanske är så att det ska göra få följa mer med hur livet efter hans död kan vara. Möjligtvis så är det nog så.


Så jag tycker att var och en ska se den faktiskt. Den är bara för bra.


  

Av Kalle Larsson - 7 februari 2011 22:55

Då var man hemma efter praktiken. Så nu ska man ta det lugnt. Ska snart gå och kolla på en film tänkte jag göra. Det blir nog Charlie st. Claud med Zac Efron i huvudrollen. Såg på en trailer i somras om den och den verkar ju hur sjukt bra som helst. Men det är inte förrän nu som jag har tänkt på att se på den av någon konstig anledning. Så det blir nu för en gång skull.

  



Så jag får väl skriva om den filmen när jag har sett den. Ska bara kolla facebook, sen får det bli filmtittande.

Ha det så gott allesammans så höres vi. Ha det så gott.

Av Kalle Larsson - 7 februari 2011 12:01

Då var det måndag igen och en ny vecka har börjat. Ska snart bege mig till stan för att köra ett eftermiddagspass på praktiken. Ska även göra det imorgon också. Så det ska bli kul att göra det faktiskt.

Imorse så vaknade jag med värsta verken i benen, troligen så är det träningsvärk. Men jag har inte gjort något speciellt, men jag har även lite ont i vänster armen. Men det har nog med att jag spelade bowling igår som gjorde så att jag fick det. Annars så vet jag inte vad det kan bero på. Skumt annars.

Nu ska jag be pappa skjusa ned mig till ica för att jag ska fylla på mitt busskort så man kommer hem ikväll. Annars vore det ju förargligt annars.

Men ni får ha det så gott allesammans och ta hand om er så höres vi mer när jag kommer hem igen ikväll. Ta väl hand om er.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards