kallegoeswritning

Alla inlägg under april 2011

Av Kalle Larsson - 25 april 2011 20:20

Då har man varit hos grannen en stund. Det var meningen att jag skulle kolla på total blackout med de men det blev inte så. Det kom något emellan. Nu är det iaf klart med bion imorgon. Det är skönt det.

En stund så gick vi en liten promenadrunda (andra gången för mig). Tog en del bilder under rundan.



   

Våran gata!


       

Snö kvar nu när det är nästan maj! Så tråkigt!


          Ful färg på huset, bläää!



  Stora G-klave huset!  




 



  Grannhuset!



  Detta hus spenderade jag väldigt mycket när jag var liten, en av mina dåvarande bästa kompisar bodde här och i detta minihustaket var vi mycket och satt kom jag ihåg.



  Ned ned ned för backen ned!



I början av promenaden!


      De kollar på nå polisprogram på teve!


  



 

Hemma hos grannen!


Av Kalle Larsson - 25 april 2011 17:48

Imorgon så blir det att gå på bio. Det blir att se Red Riding Hood med Amanda Seyfried i huvudrollen. Det är den enda kända skådespelaren som jag har hört som ska vara med i den. Har inte hört så mycket alls om den filmen, men den verkar rätt okej faktiskt. Har hört endast att det är hon som har filmatiserat första twilight filmen som har gjort denna. Men imorgon så får man se hur lik twilight den är egentligen. Något lik tror jag allt. Regissörer brukar lämna efter sig spår när de gör andra filmer.

Är det någon annan som har sett den filmen? Isåfall kan ni säga om den är värd att se eller om den är ett diss.



 

Av Kalle Larsson - 25 april 2011 13:14

Då har man gått en liten runda i skogen. Känna på den friska luften i den fria naturen. Det är så himla härligt att gå i skogen och höra när fåglarna kvittrar och se att växter och djur komma allt mer. Tog en del bilder också vilket jag kommer lägga upp här.



   Mitt hus!


                                


  

Backen upp mot mig!


  

Den gamla lekparken som man var varje dag när man var liten har nu blivit skitpark istället. Nån från kommunen för nått år sedan förstörde hela alltihopa bara för att de tyckte att den inte var till nytta att vara där. Snacka om idioti!


  Jag i skogen!



   Den mysigaste delen av skogen!


      Ingång till den mysigaste delen!



  Vilarbänken!



 

Bron mitt i skogen


 

Jag undrar vad de hade tänkt och göra här, så här såg det inte ute förut.


  En trevlig lite grusväg!



  Jag igen!



  Bäcken i skogen!


 


Såg nästintill bara en enda tussilago när jag gick i skogen, det tyckte jag var lile märkligt!


   Blåsippor!



  Vitsippor!



  Kul och se när bladen växer på träden!



   Stigen in mot skogen!


  



    Sen gick jag förbi de hus som kallas för spökhuset.


Det var alla bilder som jag hade tagit, men de kom allt i oordning gjorde det. Men det är struntsamma.

Av Kalle Larsson - 23 april 2011 12:23

Då slocknade en stjärna, en som så många andra ha gjort under en kort period nu. Det verkar vara som en epedemi som sprider sig. Den senaste av dem är AnnaLisa Ericsson som dog under natten till långfredagen. Hon blev 97 år gammal. Hon blev ganska gammal ändå, men väldigt dålig vid slutet av livet som gjorde att hjärtat inte orkade slå längre. Hon bodde sista tiden av sitt liv på hemmet Linnégården på Östermalm i Stockholm.

Många vänner och bekanta säger att hon var en fantastisk scenperson och en riktig glädjespridare. Många kommer att minnas henne som den fina person som hon verkligen var.

Men under den 90 långa karriär som hon har haft så har hon nu gått vidare i lugn och ro. Vila i frid, AnnaLisa Ericsson.



 

Av Kalle Larsson - 23 april 2011 10:45

Då var det påskafton. Dagen till ära så kommer jag och familjen åka till min farmor. Det är omkring 2 timmar kvar tills man kommer att åka. Sen blir det att grilla här hemma efter att man har varit där. Så kommer min dag/kväll kommer att se ut.

Hur kommer eran dag se ut? Skriv och berätta!

Av Kalle Larsson - 23 april 2011 10:36

Påskafton är i kristen tradition en ”tom” dag, lördagen efter långfredagen. Detta beror på att Jesus ligger i graven och lärjungarna har låst in sig i rädsla för de som låg bakom avrättningen. Svenska kyrkan håller inga gudstjänster förrän tidigast sen kväll/påsknatten för att fira Jesus uppståndelse på påskdagen. Påsken börjar vid midnatt.


Att påskaftonen i Sverige kommit att bli den stora ”firardagen” under påsken kan troligen ses som en parallell till julaftonen. Påskafton förknippas i Sverige ofta med påskägg fyllt med godis/överraskning och påskmat med ägg. I delar av landet tänds även påskeldar.





 

Av Kalle Larsson - 22 april 2011 17:20

Drar över till grannen en sväng och ser vad de gör. Det var ett tag sedan man var och träffade de. Får se vad som händer.

Skriver mer ikväll. Ha det gött så länge.

Av Kalle Larsson - 22 april 2011 15:14

Även fast det är vår och sommarkänslorna yrar i våra ådror, så längtar jag till en vist del till hösten. Inte för att det ska vara på väg att bli mörkt, kallt och grått och tråkigt. Utan att ett vist program kommer att börja igen som gjorde en sådan dundersuccé förra året. Jag talar nämlingen om så mycket bättre. Ett program som fängslade mig och 1,5 miljon svenskar i detta avlånga land varje lördag under hösten. Men idag när jag läste nöjesbladet från aftonbladet så är 5 stycken artister klara iaf. De är inga dåliga direkt. De är bland andra Mikael Wiehe, Lena Philipsson, Eva Dahlgren, Timbaktu och Tomas Ledin. De andra 2 återstår och det får vi förmodlingen höra vid ett annat tillfälle. Den person som jag skulle hoppas på att jag skulle vilja se är Shirley Clamp faktiskt. Men som sagt det visar sig, men mäktigt om hon skulle vara med.


 

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards