kallegoeswritning

Alla inlägg under april 2011

Av Kalle Larsson - 7 april 2011 19:48

Då har man varit hemma ett tag efter att man har varit och simmat lite. Det var inte så värst långt, fick lite huvudvärk idag. Men tog tablett nyss så att det är mycket bättre nu. Köpte den där skandalboken om kungen. Kände att jag bara var tvungen att läsa den. Är det någon som läst den som tycker att den är värd mödan?

Nu strax så är det du är vad du äter med Anna Skipper igen. Det var ett tag sedan man såg det nu, ska bli så spännande och se vad hon har för folk med nu i denna säsong. Om ni vill se det så går det på tv4+ nu klockan 20. För det ska jag göra nu.

Får skriva mer då efter programmet om det som dyker upp.

Vi hörs. Ha det bäst och sköt om er.


 

Av Kalle Larsson - 6 april 2011 22:34

Då har jag äntligen hittat den låt som fick mig på fall. Detta hända egentligen för länge sedan då jag var på en marknad vid Järnboås, ett litet samhälle i närheten av Nora en kommun som ligger bredvid den kommun jag tillhör. Då vid den där marknaden så var det även ett musikuppträdande och då var det Shirley Clamp. Kvinnan med den magiska rösten, Sveriges Celine Dion enligt mig. Är det någon artist i hela Sverige som kan komma upp i närheten av Celines toner så är det Shirley Clamp, möjligtvis Sanna Nielsen också.

Men iaf, den här låten som jag tänkte att ni skulle få lyssna på tog mig med storm under musikuppträdandet som hon bjöd på under den timmen som hon var där. Det var A thousand miles av Venessa Carlton som hon uppträde med. Men vilken jädrans bra låt det är. Man får gåshud varje gång man lyssnar på den. Lyssna verkligen på den och kommentera vad ni tycker om den.  För mig så är den helt sinnesjukt bra version av Shirley. Den väcker så otroligt fina minnen. Lyssna och njut!


Av Kalle Larsson - 6 april 2011 22:11

Idag så fick man känslan av att man inte ville vara på praktiken och istället vara ute i det fina vädret istället. Det var så fint och så varmt så man ville bara stanna ute. För när jag gick från min syster idag för att jag var hos henne på besök, så tog jag av mig min tunna jacka och gick i t-shirt. Då man kan gå i det så är det rätt så varmt, det kan jag lova. Kul är det när det är sådär. Man blir så lycklig av det, så glad. Så jag hoppas att det håller i sig nu med vädret.

Med en annan sak som jag blev väldigt taggad över, det är att jag ska ta reda på allt som jag har rätt till för att kunna få vikariejobb eller anställning för fast på tallåsen, sen ska jag lägga korten på bordet för chefen och berätta det här och det här har jag rätt till. Men det får bli imorgon då jag får leta efter information. Idag är jag trött nog att göra det.

Men nu ska jag nog lägga mig så jag orkar upp imorgon bitti. Ha det gött.

Men jag ska lägga upp dagens låt tror jag. Så får ni kommentera vad ni tycker om den.

Glöm inte frågestunden som pågår nu. Känn inte för fega för att fråga, fråga om vad ni vill. Inga frågor är för dumma.

Av Kalle Larsson - 6 april 2011 11:24

Det var i fredag när jag skulle åka med bussen hem. När jag väl väntade på bussen så kom det en utländsk man som kanske var runt 50 som kom från något spansktalande land. Han såg ut att ha det så himla träligt. Han hade en liten resväskeliknande bag med sig som han hade tomburkar i. Sedan var han inte så hela kläder på sig. Sedan när det bara var 5 minuter kvar till bussen skulle komma han iväg och göra något. Så han sa till mig att jag skulle vakta hans bag. Så snäll som jag var så stod jag i närheten av den och hade uppsikt över den så att ingen kunde ta den. Vad kunde jag göra? Jag tyckte så synd om honom. Sedan efter nån minut så kom han tillbaka och var så tacksam att någon gjorde så emot honom. Har nog aldrig sett någon person så tacksam förut. Bara för att jag hade vaktat hans bag så fick jag gå före honom i kön till bussen. Jag sa att det bara var så lite så, men han tyckte absolut inte det var någon liten sak, utan en stor sak för honom.

Men jag tror att det är en sak som många utländska har i sig jämfört med vad vi är här i Norden, att man ska vara väldigt tacksam över det man har gjort åt en. Det har jag stött på flera gånger här i Sverige där man inte riktigt är så tacksamt över folk gärningar. Man ska gärna se ned på folk som gör något bra, vi svenskar ska vara tysta och försynta och inte göra så mkt. VI ska bara kolla och se vad andra gör och bara hänga med. Tråkigt tycker jag.

Istället så glädjer jag mig åt andras framgångar och tycker det är otroligt smickrande att det går så bra för människor som blir framgångsrika och så. Man blir så glad och lycklig själv som ser detta.

Det tycker jag att alla borde göra och inte blir bitter och arg för att någon annan lyckas väldigt bra i något.

Av Kalle Larsson - 4 april 2011 22:47

Herregud vad dagen har varit tokig på så många sätt. Tror jag aldrig har varit med på maken hur mycket skratt det har varit. Har faktiskt ont i magen som att man har varit på ett träningspass och körit stationer för magen och sen få träningsvärk efteråt. Diggar yrket som bara den och gillar det för varje dag som det går. Ska tjata på att få jobb där lite mer så att det inte står still och så att det faktiskt rullar på och händer någonting. För ett jobb där är jag minst värd där iaf.

Men vi får väl se vad som händer. Men jag måste ju ha ett och jag måste ju ha ett nu och inte om 100 år.

Får se vad chefen säger imorgon. Håll tummarna för mig nu!

Av Kalle Larsson - 4 april 2011 12:33

I fredags när jag kollade på en live konsert med Beyonce som pappa hade fått tag på, så när Beyonce kom till den sista låten av konserten, så var det Halo som är en av mina favoritlåtar. Fastnade för den från första stund och jag har aldrig tröttnat på den. Och när jag kollade på den på live dvd så gillade jag låten bättre än någonsin. Hon sjöng den mycket bättre live än vad det lät på skiva vill säga. Och sen hyllade hon Michael Jackson genom att sjunga den låten för att han dog precis under hennes turné då. Här kommer låten iaf.



Av Kalle Larsson - 4 april 2011 12:33

I fredags när jag kollade på en live konsert med Beyonce som pappa hade fått tag på, så när Beyonce kom till den sista låten av konserten, så var det Halo som är en av mina favoritlåtar. Fastnade för den från första stund och jag har aldrig tröttnat på den. Och när jag kollade på den på live dvd så gillade jag låten bättre än någonsin. Hon sjöng den mycket bättre live än vad det lät på skiva vill säga. Och sen hyllade hon Michael Jackson genom att sjunga den låten för att han dog precis under hennes turné då. Här kommer låten iaf.



Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards