kallegoeswritning

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Kalle Larsson - 12 januari 2011 23:14

Precis när jag vaknade vid 9 tiden idag så hör jag att det ringer på min mobil. När jag kollar ser jag att det är syrran som ringer. Jag svarade och hon sade att hon skulle komma till oss om en stund. För hon skulle till min faster på yoga. Sedan kom hon hit en sväng och sedan åkte hon till våran faster på yogan. Efter det så kom hon tillbaka till oss igen och då blev det så att jag följde med henne till stan. Och när hon släppte av mig vid Tallåsen så var klockan prick 14 då jag skulle börja. Då skyndade jag mig in, ville inte springa för att det var snorhalt ute. När jag väl gick till entren så hade jag sett på marken att det var någon som hade ramlat innan. Det var liksom spår precis som det blir när man ramlar.

När jag väl hade bytit gick jag upp till min avdelning. Eftersom klockan var över 14, så satt det även personal där vi brukar äta frukost och så. Min första tanke var att varför de satt där och inte var uppe och kollade på konst som de sa igår att vi skulle göra. Den anledningen jag fick höra var att det var frivilligt. Tydligen kom det upp under kvällen igår, då jag inte var där. Då var det ju bra att få veta då när jag kom. Men jag blev inte putt för det, det fanns ju personal med vissa pansionärer där uppe ändå.

Annars så tycker jag att det har varit en dag med en del att göra. Det trodde jag inte, men det har flyttit på väldigt bra vill säga. Det har gått ovanligt fort tycker jag. När jag gick från bussen när jag klev av den, så tänkte jag för mig själv att det är redan torsdag imorgon. Det kändes som att det var måndags igår. Snart är det helg. Kan inte förstå vad tiden går fort när man har roligt.

Nu ska jag ta och gå och lägga mig. Men ni får ha det så gott och ta hand om er. Sköt om er.

Av Kalle Larsson - 12 januari 2011 11:20

Idag så är det kvällspass för min del på Tallåsen. Och dagens pass börjar med att man personalen får till en annan avdelning för att kolla på konst. Och förhoppningsvis så följer jag med och kollar. Men det tror jag nog allt. Hoppas verkligen det att jag får följa med och kolla. Det skulle börja klockan 14 precis då jag börjar, så då skulle det bli alldeles perfekt med det.

Annars så blir det nog en lugn kväll skulle jag tro. Att det inte finns så mycket att göra. Får nog sitta och prata med de äldre lite mer än vad jag brukar kunna göra. Det är väl inget annat annars. Vi får väl se vad som händer. Det har ju hänt förut att det har funnits en hel del att göra på kvällen.

Vi får se som sagt.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards