kallegoeswritning

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Kalle Larsson - 19 januari 2011 23:00

När jag var på praktiken idag så var det uppdrag granskning på teven. Och på kvällskvisten så brukar det oftast inte vara så mycket att göra. Så jag och en personal satt och kollade lite på det och då var det om en pedofil som fick gå lös efter att ha varit på en ung tjej. Och jag vet inte vart tusan jag ska ta vägen, för jag blir bara så förbannad när jag ser sånt ute samhället att det går sådana personer friskförklarade och framför allt de som gör den person friskförklarad. Hur kan en psykisk störd person som har våldagit en ung tjej någonsin vara frisk eller bli friskförklarad? Hur kan man vara funtad i huvudet att bedöma om en sådan sak? Varför kan man inte bara skära bort kuken av idioten eller begära dödstraff? Det gäller även de som går och mördar. Hur de kan gå lösa hejvilt och känna sig som en vanlig människa i samhället, det är ju inte klokt!

Sen snackar folk om att det människor är värdiga en 2:a chans. I helsike heller att vissa är. Hur kan de som mördar folk och våldtar tjejer hejvilt vara värdiga en 2:a chans? Inte en chans. Hur kan de få en chans när man kan sjunka så lågt som människa när man dödar en annan människa? Det är inte slukt.

Så är det något som behövs i lama land, så är det dödstraff. För att sådana människor ska inte behöva finnas.

Sen kan man ju undra hur långt man ska behöva gå för att få politikerna att fatta att man måste få till de straffet? Ska man låta en våldtäktsman passa deras ungar i 8 timmar för att få de att förstå att det kan vara rimligt att ändra regler och sånt eller? Ibland kan man undra.


Ja ni folk, detta blev ett långt inlägg idag, jag kände bara att jag var tvungen att få ur mig vissa saker, ibland så måste man det för att få lite sinnesro igen. Detta har grubblat i mig hela kvällen och jag var bara tvungen föra över det i något form.

Men nu måste jag tyvärr lägga mig för att jag ska upp tidigt imorgon för att praktisera. Ha det gott alla och ta hand om er. Sköt om er.

Av Kalle Larsson - 19 januari 2011 12:11

Snart blir det att bege sig till praktiken, idag blir det kvällspass. Småkollar lite nu på hem till gården på 4:an.  Det är bra när man väl kollar på tycker jag. Ska nog börja fundera vad man ska ha med sig. Ska behöva lämna tillbaka ett par böcker som jag inte har lämnat tillbaka till biblioteket. En bok är en vecka försenad, och jag glömmer jämt bort att ta med den, fattar inte varför. Har ju den vid mitt skrivbord hela dagarna som väntar på att bli med till stan, men idag måste jag verkligen ta med den. Annars så blir det väl tokiga där inne om jag inte tar med de.

Nu ska jag ska ta och kolla läget och sen blir det att gå till bussen. Ni får ha det så bra allesammans.

Av Kalle Larsson - 19 januari 2011 10:54

Jag som skulle skriva redan i måndags om vad man tyckte om Det okända som jag kollade på då. Det blev ju som man hade sagt då... Eller inte. Men får ta en liten sen recension om det nu.


Det handlade om en mor och en dotter som bodde nere i Markaryd i Småland. I deras lugna husfasad så döljs det en mängd med oljud och konstigheter inne i huset. Vålnader som står vid sängkanten och skrattar åt en, någon som springer upp och ned på trappan med stora, klumpiga fötter, ljusfenomen som man inte kan förklara.

Det var faktiskt lite läskigt när de berättade om den där vålnaden som stod och skrattade åt (tror det var modern) en när man skulle sova. Snacka om att man inte skulle kunna sova efter det där.

Så detta program så var den en av mina favoriterprogram faktiskt. Önskar att varje program skulle vara så, men ibland så får man känslan om att allt låter så himla fejk fast det inte är så. Kom ihåg att det var något år då det var flera avsnitt i rad då det var så sjukt intressanta berättelser så man blev helt till sig. Men tror inte det kommer att ske igen.

Tror det flesta inte vill söka till programmet för att det finns en slags känsla om feghet inom sig för att tron om att man är "galen/knäpp" och att man skulle bli utsatt som "pucko" för resten av livet av grannar, vänner och andra människor som kanske inte tror på sånt.

Men jag skulle inte ens tveka om att söka till något sånt om jag visste att det var något i vårt hus och att det pågick väldigt ofta. Inte för att kanske låta de försvinna, men bara för att ta reda på vem det är som håller på och vad de vill en. Det kan ju vara att någon vill en något speciellt eftersom de pågor en massa saker i hemmet. Någon som vill lämna ett meddelande, eller stöd om man har något jobbigt i någonting. Vad vet man när man inte tar hjälp av någon medium.

Av Kalle Larsson - 19 januari 2011 10:41

Gud vad trött man var igår kväll. Man var så trött så att man inte visste vart man skulle ta vägen. Men till slut så gick jag och la mig 21:10, kunde knappt hålla mina ögon öppna. Hade tänkt och sett Ghost whisperer klockan 22 igår. Så blev det ju inte såklart. Så jag sovit som en stock sedan klockan 8 imorse. Men då låg jag och drog mig en liten stund innan jag gick upp.

Så nu äter jag lite frukoost och kollar på vhs och diggar lite musik. Just nu är Bruno Mars med Just the way you are som är så bra låt.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards