kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

et okända!

Av Kalle Larsson - 19 januari 2011 10:54

Jag som skulle skriva redan i måndags om vad man tyckte om Det okända som jag kollade på då. Det blev ju som man hade sagt då... Eller inte. Men får ta en liten sen recension om det nu.


Det handlade om en mor och en dotter som bodde nere i Markaryd i Småland. I deras lugna husfasad så döljs det en mängd med oljud och konstigheter inne i huset. Vålnader som står vid sängkanten och skrattar åt en, någon som springer upp och ned på trappan med stora, klumpiga fötter, ljusfenomen som man inte kan förklara.

Det var faktiskt lite läskigt när de berättade om den där vålnaden som stod och skrattade åt (tror det var modern) en när man skulle sova. Snacka om att man inte skulle kunna sova efter det där.

Så detta program så var den en av mina favoriterprogram faktiskt. Önskar att varje program skulle vara så, men ibland så får man känslan om att allt låter så himla fejk fast det inte är så. Kom ihåg att det var något år då det var flera avsnitt i rad då det var så sjukt intressanta berättelser så man blev helt till sig. Men tror inte det kommer att ske igen.

Tror det flesta inte vill söka till programmet för att det finns en slags känsla om feghet inom sig för att tron om att man är "galen/knäpp" och att man skulle bli utsatt som "pucko" för resten av livet av grannar, vänner och andra människor som kanske inte tror på sånt.

Men jag skulle inte ens tveka om att söka till något sånt om jag visste att det var något i vårt hus och att det pågick väldigt ofta. Inte för att kanske låta de försvinna, men bara för att ta reda på vem det är som håller på och vad de vill en. Det kan ju vara att någon vill en något speciellt eftersom de pågor en massa saker i hemmet. Någon som vill lämna ett meddelande, eller stöd om man har något jobbigt i någonting. Vad vet man när man inte tar hjälp av någon medium.

 
 
Elisa

Elisa

19 januari 2011 11:57

Usch så otäckt för dem som bodde där.

Sant, allt man inte ser kan man bli galen förklarad för att man tror. Knepigt det för det finns så mycket av osynligt som vi inte kan "ta på".
Mångt mer än det vi ser med blotta ögat.
Själv tror jag även det finns änglar som demoner.

Hörde en hemsk spökberättelse igår vid uppvaket. Ja den var otäck pga vad som skett irl med några i byggnaden där det spökade.

Kraaaaaaaaam superstar:) nu drar jag, ha det bäst:) See u

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

19 januari 2011 12:08

Ja, verkligen. Det lät så läskigt när hon berättade det och sen att de visade hur det kunde ha varit också. Usch Usch.

Ja, det finns ena riktiga skeptiker här i världen som inte tror ett skit på det. Men jag tror på sånt där fullt ut.
Änglar tror jag på också på, men demoner vet jag inte än.

Skulle vara intressant att höra dig berätta den :) Det kanske du kan göra sen? :)

Kraaaaaaaaam ängeln :) Ha det gott, ta hand om dig :)

 
Elisa

Elisa

19 januari 2011 12:23

Tjojahej *rätt ur duschen garv*
Jo d lät ruggigt.

Ja fast minns inte var själva institutionen låg nu igen det var ett gammalt sjukhus det berättades om där en svart kisse kan visa sig för besökarna alldeles när de kommer nära hemmet som inte finns den heller.(med mera)

Okej ja de vet ja du tror på ;)
Kalle vän tänk så; finns änglar så finns kanske även onda varelser;) kan hjälpa att se varför jag tror både och.

Tusen tack! ha det gott o ta hand om dig du med:)
Kraaaamisar i massor superstar :)

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

19 januari 2011 22:47

Det lät väldigt intressant :)

Ja, det vet du, jag har nog berättat för dig förut om det :P
Ja, det har du ju rätt i :P Om det finns något gott, så finns det ju även något ont :) Såväl en himmel som ett helvete :)

Det var så lite så :)
Kraaaaaaaaaam min ängel :)

 
Elisa

Elisa

20 januari 2011 01:25

*Din ängel vakar ;)*

http://www.brizen.bloggplatsen.se

 
Miimz

Miimz

24 januari 2011 18:56

Det programmet såg jag också! :D Jag tyckte också att det var himla läskigt, speciellt med spöket vid fotändan när man ska sova. Usch, jag skulle gapa halsen av mig om jag såg det :S Så himla läskigt!

http://miimz.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

24 januari 2011 22:47

Ja, det verkar inte vara någon trevlig syn det där. Usch Usch.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards