kallegoeswritning

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Kalle Larsson - 26 november 2010 21:59

Idag så var det ju så att jag skulle komma på frågor som jag skulle vilja veta om de olika folkhögskolorna som jag skulle vilja gå på. Men det värsta var att jag kom bara på 2 stycken frågor. De mesta som jag ville veta fanns ju att ta reda på deras hemsida. Men coachen ringde iaf på den första folkhögskolan som var fridhems folkhögsskolan. Det verkar vara en bra och lugn liten skola på 190 elever som går där. Sen ringde coachen och hjälpte även till med att fråga om lite saker, det gick bra. De jag som frågor var när man skulle skicka in ansökan senast och vad är antagningpoängen. Sen skulle jag komma på andra frågor till de andra folkhögskolorna, men kom inte på en enda fråga för att det stod helt stilla i huvudet. Jag kollade genom hemsidorna för att får hjälp om det fanns något som fick mig att komma på frågor. Men icke sa nicke, tyckte de viktigaste stod redan där.

Satt och tänkte enda sedan tills vi tog fikapaus vid 15. Vi pratade om lan bland annat, eftersom coachen har varit med om att anordna ett lan för länge sedan. Hon pratade om hur mycket kostnader det blir med både de ena och det andra som till exempel mat, ström och mer än så. Sen gick vi över till julpyssel och sen rätt vad det var så kom vi till att på måndag så ska det börja en till deltagare på W4U. Det var så att coachen hade möte med den här deltagaren och det var en man på 44 år och att han var 1,99 cm lång och var väldigt storbyggd. Inte tjock då, men ett muskelberg. Det var så att coachen var inte beredd på det han var så lång och stor, så hon blev lite förvånad när han fick syn på honom när de skulle ha möte. Sedan så skojjade en av de andra deltagarna i min grupp om en massa saker om att den här mannen var så lång så att det gick över gränsen till skrattanfall inom gruppen. Vi satt nog och skrattade i 20 minuter om det. Det var endå kul att få skratta lite i gruppen, för då vet man lite vart man ligger förslags humor nivå och kan skojja mer om det längre fram så att man får skratta och så oftare. Men egentligen så var det inte meningen att det skulle gå så långt att vi skulle skratta halvt ihjäl oss, men anledningen till att coachen drog upp honom som skulle börja på måndag var att vi skulle vara beredda att vi inte skulle få värsta chocken på måndag när han kommer. Det låter lite små roligt, men så är det iaf.

Nu kollar jag på 13 snart 30 med Jennifer Garner och Mark Ruffalo i huvudrollerna och jag har sett den förut och den är bra. Så jag tänkte kolla in den igen för det var ett tag sedan man såg den nu.

Ska kolla vidare nu. Ha det gott allihopa och ta hand om er.


  


Av Kalle Larsson - 26 november 2010 09:11

Äntligen fredag och det är snart helg. Wiihoo säger jag bara. Idag så börjar jag klockan 13 på W4U och slutar klockan 17. Idag ska coachen hjälpa mig och ringa till några folkhögskolor som jag har sökt efter igår som hon ville så gärna att jag skulle göra. Eftersom hon vet att jag gillar att skriva, så ville hon att jag skulle söka efter folkhögskolor runt om i Sverige som har skrivarkurser. Då när jag väl satte igång med så hittade jag 3 stycken intressanta och alla låg i Skåne. När jag berättade för coachen att jag hade hittade de 3 folkhögskolorna så blev hon alldeles till sig och börjarde hoppa omkring och sedan kramade mig, hehe. Hon som vill så mycket att man ska få göra det man vill, så blev hon så glad över att jag hittade något. Sen när jag sa att alla låg i Skåne så sa hon bara: "och? Det spelar väl ingen roll! Bara du får skriva och det är ju det du gillar att göra!". Och det är ju sant faktiskt. Så idag som sagt så ska hon ringa till några folkhögskolor och jag skulle komma på några frågor som jag skulle vilja fråga dom om. Så nu är det bara att fundera ut, egentligen så skulle jag ha kommit på något igår, men det blev så att jag gjorde något annat istället. Så jag får nog göra det från och med nu att fundera på frågor om det här. Jag återkommer mer ikväll om vad jag har kommit fram till.

Nu ska jag duscha och sen gå till bussen. Ha det gött och ta hand om er allihopa.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards