kallegoeswritning

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Kalle Larsson - 2 november 2010 21:31

När klockan vara 20:00 så bläddrade jag bland kanalerna och såg när jag kollade vid tv3 att det var "I form med Anna Anka". Tycka vad man vill om henne (jag som hade väldigt svårt för henne i början när hon var med i hollywoodfruarna) så var det ändå rätt intressant att kolla på det programmet när hon ska förvandla hemmaslöa soffpotatisar till rastlösa träningsnarkomaner och träna varje dag i flera timmar i sträck. Det är som att jag vill bara ut och springa nu på en gång för att man blev mer taggad till att gå ned i vikt av att se så motiverade människor som gör ett bra arbete. Tjejen idag var riktigt fighter tyckte jag, även om det var hur sjukt jobbiga moment hon fick göra så var hon ändå så envis över att hon skulle klara det. Till skillnad från förra veckan då det var en tjej som klagade hela tiden. Då menar jag hela tiden. "Jag klarar inte det här, jag är så misslyckad, jag orkar inte, det är så synd om mig" Bla bla bla. Innan hon knappt gjorde 2 stycken så var det för jobbigt. Snacka om att ha dragit ned sig i skiten att förstöra sig själv om man inte orkar det. Men det gick ju efter ett tag. Bara hon fick göra det några gånger så gick det galant.

Det kan även vara nyttigt att se såna program för att se hur man ska äta och så, för det är minst lika viktigt vad man stoppar i sig egentligen. Men vila är också en viktig del i hela processen. Men det verkar inte det vara för vissa som tränar så intesivt. För att prata lite om ett annat program så verkar de som är med i biggest loser inte vila de minsta, utan tränar 6 timmar varje dag. Och hur bra är det på en skala 1-10 om man inte vilar någon dag i veckan liksom? Det är ju inte så att de visar det direkt. För vila, träning, kost och sömn är 4 viktiga delar för att man ska må bra. 4 element som gör människan frisk, sund, glad och lycklig.


  

Av Kalle Larsson - 2 november 2010 19:28

Jag kollade för en stund sedan "våra vänners liv" på svtplay för att jag missade det igår kväll när det gick på tv. För att berätta så ni förstår vad jag pratar så handlar det här serien om 4 killar i 35 års åldern som man får följa med och se hur deras liv är. Och då är det en av killarna som har en njursjukdom då han behöver en som donerar en njure för att den här kille ska överleva. Då tar han upp kontakten med sin pappa efter hur många år som helst utan kontakt för att då fråga han om han kan ställa upp för att ge den här kille en njure. Men sen under en middag då den här killen berättar för pappan om hans sjukdom så blir pappan alldeles förtvivlad och chockad över beskedet som han fick. Då brast det för honom då han blev väldigt arg och undrade om det var allt det här som var det som grunden till att de fick upp kontakten igen. Efter det så gick han bara sin väg.

Men då fick jag tanken om att hur man kan brusa upp så där mot sin son som är sjuk och behöver något för att överleva? Men egentligen så vet man inte vad som har hänt de två eftersom de inte har haft någon kontakt efter så många år. Man kan ju lätt tro att det är så att den här killen tog kontakten för att pappan skulle donera sin njure till sonen. Men man kan ju bygga upp det till något bra och reda ut saker och ting om det har hänt något eftersom de inte har haft kontakt. Om jag vore pappa och min son skulle bli allvarligt sjuk sådär så skulle jag självklart ställa upp.

Hur skulle ni göra i denna situation?

Av Kalle Larsson - 2 november 2010 14:40

Kollar justnu lite granna på extreme home makeover på 3:an där man hjälper folk som har det svårt med deras hus och bygga om det. Alltid lika kul att se hur glada de människorna blir när de får se deras drömmars hus. Sen att de som har de allra jäkligaste när det gäller deras hus och eventuellt ekonomin som inte riktigt räcker till för att de ska kunna bygga om. Det är sorgligt att se, men vilken tur att det finns några eldsjälar som verkligen vill hjälpa dessa folk som har det jobbigt som de folk som jobbar med "extreme home makeover". Jag kan inte begrippa hur fantastiska jobb de verkligen gör när de bygger husen till de behövande familjerna. De måste lägga ned mycket tid och kraft och gud vet vad för att det ska bli så bra som möjligt. Det är verkligen hur sjukt fantastiskt som helst. Det är det som gör programmet hur värt att se som helst. I alla fall för min del.


  

Av Kalle Larsson - 2 november 2010 07:45

Klockan är snart 10 i 8 och jag gick upp lite senare än vanligt idag. Skulle vakna vid 6 typ. Men så var det inte fallet idag, tänkte ta en liten sovmorgon innan man ska dra sig vidare till stan för att simma. Nu ska jag ta och äta lite frukost innan det är dags.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards