kallegoeswritning

Alla inlägg den 7 november 2010

Av Kalle Larsson - 7 november 2010 21:52

Att livet är som en nedförsbacke just nu kan jag mer än så hålla med till mer än 100 procent. Kan inte förstå att ett sms kan göra så otroligt mycket för att få en tillvaro som man inte är beredd på att gå i tusen bitar på mindre än bara några få sekunder. Jag har insett att vissa går inte att lita lika mycket på som man velat göra och att om man har bestämmt sig om en sak så vänder man bara den bara ryggen emot en. Jag är inte värd att ha det så här och det är ingen person värd. Det är ju som jag har befarat för många månader sedan att man var någon bricka som ingick något spel som man kunde göra vad tusan man ville med. Så fort man tröttnat så kastar man iväg brickan och skaffar sig en ny, när man tröttnat på skaffar man åter en ny osv. Jag tänker inte ha det så här och jag skiter i vilket, för jag är inte värd att bli smutskastad i skit för att en annan är trött på en och går till en annan. Jag hoppas verkligen att jag skaffar mig mer mod för att kunna komma vidare. Livet är som en enda stor förvirring i en nedförsbacke som vägrar vända.

Av Kalle Larsson - 7 november 2010 20:56

Idag så följde jag med Sami till Kopparberg för att han skulle spela innebandy där. Då fick jag sitta vid läktaren och vara support under tidens lopp. Tycker ibland att den innebandyn inte verkar nå seriös alls jämfört med de gånger då jag har varit med Sami på andra bandyn. Flera av förra årets spelare är knappt med detta år lika mycket. Nu är det mest yngre som är med. Men folk tröttnar eller så är det väl för bakfulla för att spela eftersom det är söndag och lördagar brukar vara den ultimata partykvällen. Så många orkar väl inte pga det säkerligen.


  

Av Kalle Larsson - 7 november 2010 13:33

Kollade på aftonbladets hemsida och såg att P!nk hade uttalat att hon är för barnaga. Det var därför att hon fick stryk själv som barn och att hon förtjänade det verkligen. Enligt hon så tyckte hon att hon var ett "hemskt" barn. Det skulle vara intressant och veta vad hon menar med att hur "hemsk" hon var när hon var barn. För man märker ju på P!nk att hon är lite utav en pojkflicka och kan tänka sig göra saker som killar brukar göra och att hon har en kaxig attityd. Kanske var hon en som var väldigt trotsig av sig i unga år som fick hennes föräldrar att smälla till henne så att hon kunde bli snäll senare och tänka på sina synder som hon har härdat ut. 

Men om jag ska vara ärlig så förstår jag mig inte på barnaga. För mig är det helt otroligt oförstårligt och jag tycker att man inte får något ut det. För om man kollar hos ett barn som får mycket stryk av sina föräldrar så kan de barnet må så himla dåligt så att den uttrycker det genom att börja med slagsmål i skolan, börja sno något i affärer osv. Men sen kan det ju bli olika från olika barn. Vissa klarar sig och härdar ut det tills de bli vuxna nog att flytta hemifrån osv.

Så jag förstår inte varför det inte bara räcker med att tala förstånd med barnen och säga åt de vad som är rätt och fel. Inga konstigheter alls tycker jag. Svårare än så kan det liksom inte vara verkar det som. Men det visar sig till den dagen då jag bestämmer mig för att skaffa barn och hur lätt det kommer att bli. Den som väntar får se.

Av Kalle Larsson - 7 november 2010 09:06

Vaknade idag redan för ungefär en timme sedan så här på en söndag. Jag sitter just nu och kollar runt på spotify om det finns något något man kan lyssna på. Annars så gör jag inte så mycket faktiskt. Ska nog äta frukost så småningom och det visar sig vad det blir. Medans jag äter frukost så ska jag kolla på välkommen åter och Berg flyttar in som jag inte såg i veckan för att pappa skulle se efterlyst. Men tur så har vi tv4anytime som man kan kolla på så här i efterhand. Det är en kanon bra idé för om man har någon familjemedlem som gärna vill se något samtidigt som ett annat program som en annan vill se vid den tiden då de krockar med varandra.

Ska lyssna lite på musik en stund till innan jag gör något annat. Ha det bra alla och skött om er.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards