kallegoeswritning

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Kalle Larsson - 28 november 2010 22:44

Det är lite facinerande hur det kan vara i livet som att förändringar kan ske vid ett enda ögonblick. Hur dåliga eller bra det än är. Men hur långt sträcker sig denna förändring? Skulle man kunna göra vad som helst vad som det än gäller? Om till exempel man får reda på att en mycket närstående person som älskar riktigt mycket, älskar till och med mycket mer än livet själv, har gått bort. Skulle man då må så dåligt så att man skulle ta livet av sig för att sorgen över den här personen har gått över en totalt? Svår fråga eftersom man själv inte har varit med om en sådan situation. Men det är lätt att säga att tiden läker alla sår. Men en sak vet alla att det tar tid att bearbeta något så svårt oavsett om man har förlorat någon eller inte.

Jag vet inte hur jag fick denna tankegången, det var bara något som kom upp ur mitt huvud för bara en stund sedan och då tänkte jag att jag var tvungen att få ur mig det fast det var så lite som kom fram.

Ska kolla färdigt på beck, sen ska jag lägga mig. Ha det bra allesammans och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 28 november 2010 21:12

Det blev bandy för Sami ikväll fast det var 5 personer där när vi kom dit. Så det blev 1 och en halv timme att de spelade och jag satt och var inne i min Camilla Läckberg bok. Det går nästan inte och slita sig lös i deckarens spår.

Just nu så sitter jag och kollar på en helt annan deckare. Alltså Beck. Denna söndag så är det Skarpt läge. Det är om någon våldtagen tjej som kom hem från en fest från en kompis.

Nu blir det att kolla vidare. Ha det gott alla och ta hand om er.


    

Av Kalle Larsson - 28 november 2010 17:07

Jag missade att ge er en hälsning lite tidigare förut. Så jag passar på att skriva en hälsning nu istället, så att jag inte glömma det idag. Det vore ju förargligt annars. Det är precis som att glömma någons släktings eller väns födelsedag och inte säga grattis. Gillar inte när det blir så bara.

Under den första advent så har jag tagit det lugnt. Var för en stund sedan ute och skottade snö, det var välbehövligt så att folk kan komma fram till dörren hos oss. Det vore taskigt att inte de låta komma fram. Men nu är det gjort och kommer behöva göra det igen, för det snöar lite granna och det kommer väl mer under veckan, det skulle inte förvåna mig ett dugg.

Men den tiden den sorgen, det får vi leva med. Snart så ska jag till Kopparberg med Sami för troligtvis så ska han få spela bandy där idag. Men man ska aldrig säger aldrig för Kopparbergare är omöjliga på att spela bandy och orkar inte ta ett steg till hallen där det spelas bandy. Det är ju träligt för de som är taggade till att spela och de som verkligen vill spela och hålla igång med spelandet. Tråkigt är det. Men vill man förstöra för andra, så kan man ju göra det.

Ska dra nu, men vi höres. Ha det gott alla och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 28 november 2010 12:07

Igår så var det fullt ös medvetslös hela dagen. Klockan 10 åkte jag och Sami och plockade upp Magnus i Storå för att vi skulle till folkets hus för det var någon slags julmarknad där eller vad man kan kalla det. Sen åkte vi in till Örebro till både media markt och sen till marieberg där vi tog en fika. Det var micket gott tyckte jag.

Sen åkte vi till Grythyttans kyrka för att se den fantastiska Dana Dragomir. Hon spelar panflöjt för er som kanske inte känner till henne. Hon var väldigt bra tyckte jag. Sami och Magnus köpte skiva av henne och när jag kollade vad hon hade för låtar så såg jag att det var "My heart will go on" med Celine Dion. Den skulle jag ha velat ha hört när hon spelat på sin panflöjt, men det gjorde hon inte. Det var lite synd faktiskt. Sen efter den så kallade konserten, så blev signering av skivan.

När allt var slut så åkte vi hem igen, men stannade till vid Nora för att köpa lite godis till filmkvällen som jag och Sami hade igår. Sen köpte kag även 2 blu-ray filmer och det blev trubbel i paradiset och hancock vilket är bra filmer tycker jag. Den film som jag och Sami såg var get him to the greek med Russel Brand i huvudrollen. Den var väl inte så rolig som jag trodde att den skulle vara typ som supersugen och så, men den var bra. Vi tänkte kolla på sherlock holmes, men sen blev man så himla trött och klockan blev 1 till slut, så vi struntade i att se den filmen.  Får se den någon annan dag.


Och idag söndag blir det en lugn dag. Hade inte tänkt och göra nå speciellt idag. Blir väl och läsa lite, jag har börjat läsa om Camilla Läckbergs böcker om Fjällbacka. På några dagar så har jag snart kommit vid slutet av första boken. De är ju så förbannat bra. Jag läste en intervju med Camilla Läckberg i aftonbladets Söndags bilaga för några veckor sedan och då stod det att hon kommer ut med en bok till hösten 2011 och jag längtar som bara den. Jag skulle vilja att hon skulle komma till Örebro eller i närhet på signering så att man kan få en autograf av henne, det skulle vara hur kul som helst.

Men det vete tusan när det blir, men man vet ju aldrig.



  

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards