kallegoeswritning

Alla inlägg den 14 november 2010

Av Kalle Larsson - 14 november 2010 20:47

Sitter nu och väntar på att Beck-advokaten ska börja på tv4. Trodde innan att det Den japanska shaungamålningen (vet ej hur det stavas). Men advokaten är bra den också. Det var ju ett tag sedan man såg den dock, får se hur mycket jag kommer ihåg från den.

Ska fixa något att äta innan den börjar. Ha det gott och ta hand om er.


  

Av Kalle Larsson - 14 november 2010 19:24

För någon timme sedan så var jag med Sami till Kopparberg för att han skulle spela innebandy. Men som det ofta brukar bli så var det lite folk där. Vilket har blivit jättetråkigt eftersom Sami får åka onödiga mil för att spela bandy när det inte blir något. Det tär på lusten att vilja spela bandy om det blir så allt för ofta. Men då blir det säkert så att man söker sig vidare till andra håll vart det kan tänkas spela bandy. Man får liksom ta såna ställen som "andra handsval" om de ena stället inte funkar. Det är idiotiskt att det ska behöva vara som en "andra handsval" om man frågar mig. Det är inte okej. Men om folk vill vara lata och stanna hemma som soffpotatisar, så får de gärna göra det, det inte mitt problem. Det är bara träligt för de människor.

Av Kalle Larsson - 14 november 2010 13:18

Usch, jag kan inte fatta det. Det var så sjukt. Jag drömde om att jag och min familj skulle ta och flytta till en annan liten ort som den som vi redan bor i ungefär. Då när vi var helt klara med hela flytten och haft iordning med saker och ting i huset, så tänkte vi gå runt kvarteret och presentera oss för grannarna att vi är nyinflyttade. Sen efter ett tag så bjöd vi över en äldre herre (som var kanske runt 60 års åldern) på middag. Men då hade jag på känn att det var något konstigt med den här herren, att liksom inte alla får var hemma. Eftersom han inte hade haft någon fru i hela sitt liv och inga barn och inte egentligen var så förtjust i att umgås med människor överlag, så kändes vibbarna inte bra. Men under middagen så verkade han jätte trevlig och visade de högsta gästvänlighet man kan ha, men ändå så var det något med honom som jag inte kunde greppa taget över.
Men då det var klart för att äta efterrätt så var han tvungen att gå hem för att göra något, men han sa inte vad det gällde, hans sätt att uttrycka sig var de mest privat så alla i familjen respekterade det. Så vi alla andra gjorde nå annat för att vänta in den här herren då. Sen när det hade gått en tid, så undrade vi vart han hade tagit vägen. Vi hade inge telefonnummer till honom så att vi kunde ringa och höra vart han tog vägen någonstans. Men jag hade fått ännu mer känningar om att det här kändes inte bra, så jag var så rastlös över vad som skulle komma så jag visste inte vad jag skulle ta vägen. Jag sa ingenting till de andra för jag visste vad jag skulle få för svar när jag sa någonting, så det var inte ingen bra ide.

Det hade gått 1,5 h sedan han var hos oss och mamma och syrran blev alldeles förundrade över vad som har hänt karln. Men rätt var det var så hördes det en rejält bankande på en av köksfönstren så att det lät som de skulle ta och gå sönder vilken sekund som helst. Jag hoppade till som bara den. Så när jag, mamma och syrran kollade var det var så var det ingen där ute. Men sen så hörde vi att ytterdörren går upp med ett hastigt fart och ett vrål som var så högt som att herren hade varit med om en olycka och att han hade så fruktansvärt ont i kroppen. Så när han visade sig så hade han en stor jävla kniv i ena handen som han stod och viftade med och hela hans ansikte såg hel galen ut. Vi blev helt rädda av oss och sprang så fort som möjligt ner till källaren för att kunna gå ut där med den gamla herren hak i häl bakom oss!

Jag kommer ihåg att jag sprang så fort jag aldrig har gjort förut så långt bort från huset som möjligt och inte ens såg bakåt vad mamma och syrran var någonstans. Pappa visste jag inte ens vart han var sen vi åt middagen. Men av en konstig anledning så gick jag tillbaka till huset, vilket är de idiotiska man kan göra. När kom fram till huset igen, så var allting så lugnt och fridfullt. Jag var helt till mig och visste inte vart jag skulle ta vägen om han nu skulle dyka upp. När jag hade kollat igenom varenda rum i hela huset förutom vardagsrummet, så gick jag in dit. Jag öppnade dörren sakta men säkert och jag visste inte vad som skulle komma där inne. När jag kom int och skulle tända lyset så såg jag att både mamma och syrran hängde i ett rep runt halsen med massa knivhugg i kroppen. Jag blev helt förkrossat och rätt som det var så vaknade jag bara helt plötsligt. Då blev klockan vid 9 tiden och jag gick upp.

Det var den hemskaste drömmen jag hade på hur länge som helst, det var som att vara med i en skräckfilm.

Av Kalle Larsson - 14 november 2010 10:40

Nu har man varit uppe ett tag och ätit frukost. Just nu kollar jag på Så mycket bättre som var igår som jag inte såg på, men då kollar jag på tv4anytime istället. igårdagens program så var det Lill-bas dag och just precis nu så sjöng Lasse Berghagen hennes hit är du kär i mig ännu, Klas-Göran? Det var det jag trodde att han skulle göra från första början. Inga tvivel.

Nu ska jag kolla vidare. Ha det så bra allesammans och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 14 november 2010 01:06

Det blev 2 filmer hemma hos Sami trots allt. Det blev The human centipede som jag har alltid velat sett eftersom den har varit så mycket skriverier om den och att det sägs att den är så himla rå. Inte tusan tyckte jag iaf det. Inte är den som saw, inte ens i närheten av den. Visst, lite äckligheter fanns det, men den kommer inte ens i närheten utav vad saw har att erbjuda i sina filmer. Men annars så var den rätt okej faktiskt.

Sen blev det Seven med både Morgan Freeman och Brad Pitt i huvudrollerna och en liten roll hade Kevin Specy. Denna film var bäst ikväll. Bättre än vad jag trodde att den skulle vara faktiskt. Diggar både Freeman och Pitt som skådisar och att de får mötas tillsammans i en och samma film gör inte filmen sämre på någevis. Handlingen var inte dålig den heller, den var helt sjukt bra. Det som var så himla bra var att de blandade i de sju dödsynderna i filmen. De är sjukt intressant. Mer tänker jag inte gå in på, om ni vill veta mer så tycker jag att ni ska kolla in filmen om ni inte har gjort det. Ni har missat något kan jag säga. Seven är iaf någon film som man måste se.


      


Godispåsarna var framme :)




Dessa filmer blev det :)




Först blev det att kolla på the human centipede.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards