kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Vilken hemsk dröm jag hade i natt!

Av Kalle Larsson - 14 november 2010 13:18

Usch, jag kan inte fatta det. Det var så sjukt. Jag drömde om att jag och min familj skulle ta och flytta till en annan liten ort som den som vi redan bor i ungefär. Då när vi var helt klara med hela flytten och haft iordning med saker och ting i huset, så tänkte vi gå runt kvarteret och presentera oss för grannarna att vi är nyinflyttade. Sen efter ett tag så bjöd vi över en äldre herre (som var kanske runt 60 års åldern) på middag. Men då hade jag på känn att det var något konstigt med den här herren, att liksom inte alla får var hemma. Eftersom han inte hade haft någon fru i hela sitt liv och inga barn och inte egentligen var så förtjust i att umgås med människor överlag, så kändes vibbarna inte bra. Men under middagen så verkade han jätte trevlig och visade de högsta gästvänlighet man kan ha, men ändå så var det något med honom som jag inte kunde greppa taget över.
Men då det var klart för att äta efterrätt så var han tvungen att gå hem för att göra något, men han sa inte vad det gällde, hans sätt att uttrycka sig var de mest privat så alla i familjen respekterade det. Så vi alla andra gjorde nå annat för att vänta in den här herren då. Sen när det hade gått en tid, så undrade vi vart han hade tagit vägen. Vi hade inge telefonnummer till honom så att vi kunde ringa och höra vart han tog vägen någonstans. Men jag hade fått ännu mer känningar om att det här kändes inte bra, så jag var så rastlös över vad som skulle komma så jag visste inte vad jag skulle ta vägen. Jag sa ingenting till de andra för jag visste vad jag skulle få för svar när jag sa någonting, så det var inte ingen bra ide.

Det hade gått 1,5 h sedan han var hos oss och mamma och syrran blev alldeles förundrade över vad som har hänt karln. Men rätt var det var så hördes det en rejält bankande på en av köksfönstren så att det lät som de skulle ta och gå sönder vilken sekund som helst. Jag hoppade till som bara den. Så när jag, mamma och syrran kollade var det var så var det ingen där ute. Men sen så hörde vi att ytterdörren går upp med ett hastigt fart och ett vrål som var så högt som att herren hade varit med om en olycka och att han hade så fruktansvärt ont i kroppen. Så när han visade sig så hade han en stor jävla kniv i ena handen som han stod och viftade med och hela hans ansikte såg hel galen ut. Vi blev helt rädda av oss och sprang så fort som möjligt ner till källaren för att kunna gå ut där med den gamla herren hak i häl bakom oss!

Jag kommer ihåg att jag sprang så fort jag aldrig har gjort förut så långt bort från huset som möjligt och inte ens såg bakåt vad mamma och syrran var någonstans. Pappa visste jag inte ens vart han var sen vi åt middagen. Men av en konstig anledning så gick jag tillbaka till huset, vilket är de idiotiska man kan göra. När kom fram till huset igen, så var allting så lugnt och fridfullt. Jag var helt till mig och visste inte vart jag skulle ta vägen om han nu skulle dyka upp. När jag hade kollat igenom varenda rum i hela huset förutom vardagsrummet, så gick jag in dit. Jag öppnade dörren sakta men säkert och jag visste inte vad som skulle komma där inne. När jag kom int och skulle tända lyset så såg jag att både mamma och syrran hängde i ett rep runt halsen med massa knivhugg i kroppen. Jag blev helt förkrossat och rätt som det var så vaknade jag bara helt plötsligt. Då blev klockan vid 9 tiden och jag gick upp.

Det var den hemskaste drömmen jag hade på hur länge som helst, det var som att vara med i en skräckfilm.

 
 
PumaN

PumaN

14 november 2010 14:36

Urk hatar mardrömmar. Har perioder då jag drömmer mycket skit. oftast vaknar man kallsvettig och undrar vart man är!

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

14 november 2010 14:39

Det är helt sjukt! Man vill ju helst inte ha med det att göra, man vill ju bara drömma trevliga drömmar.

 
Brizen

Brizen

14 november 2010 14:44

Fruktansvärd dröm!
Inget man drömmer bara sådär (kanske), det hade nog en del med att göra att du såg två otäcka filmer på raken igårkväll/natt ;) det undermedvetna tar in mer än man kan tro..
Sträckläste detta, det var som en liten rysare ja.(liten; i kortare version)

Kramis :)

http://brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

14 november 2010 16:43

Precis, filmerna kan ha någon inverkan där tror jag med :)
Detta kanske vara någon idé som kan bli till en historia som man kan skriva ;)

Kram Kram :)

 
PumaN

PumaN

14 november 2010 16:06

Jadu , tänk om man bara fick göra de! :)

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

14 november 2010 16:44

Ja, vore hur underbart som helst :)

 
Ingen bild

AnnaVirrpanna

14 november 2010 18:23

Hua vilken otäck dröm =/ Hoppas att det blir trevligare drömmar inatt!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards