kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 2 november 2010

I form med Anna Anka!

Av Kalle Larsson - 2 november 2010 21:31

När klockan vara 20:00 så bläddrade jag bland kanalerna och såg när jag kollade vid tv3 att det var "I form med Anna Anka". Tycka vad man vill om henne (jag som hade väldigt svårt för henne i början när hon var med i hollywoodfruarna) så var det ändå rätt intressant att kolla på det programmet när hon ska förvandla hemmaslöa soffpotatisar till rastlösa träningsnarkomaner och träna varje dag i flera timmar i sträck. Det är som att jag vill bara ut och springa nu på en gång för att man blev mer taggad till att gå ned i vikt av att se så motiverade människor som gör ett bra arbete. Tjejen idag var riktigt fighter tyckte jag, även om det var hur sjukt jobbiga moment hon fick göra så var hon ändå så envis över att hon skulle klara det. Till skillnad från förra veckan då det var en tjej som klagade hela tiden. Då menar jag hela tiden. "Jag klarar inte det här, jag är så misslyckad, jag orkar inte, det är så synd om mig" Bla bla bla. Innan hon knappt gjorde 2 stycken så var det för jobbigt. Snacka om att ha dragit ned sig i skiten att förstöra sig själv om man inte orkar det. Men det gick ju efter ett tag. Bara hon fick göra det några gånger så gick det galant.

Det kan även vara nyttigt att se såna program för att se hur man ska äta och så, för det är minst lika viktigt vad man stoppar i sig egentligen. Men vila är också en viktig del i hela processen. Men det verkar inte det vara för vissa som tränar så intesivt. För att prata lite om ett annat program så verkar de som är med i biggest loser inte vila de minsta, utan tränar 6 timmar varje dag. Och hur bra är det på en skala 1-10 om man inte vilar någon dag i veckan liksom? Det är ju inte så att de visar det direkt. För vila, träning, kost och sömn är 4 viktiga delar för att man ska må bra. 4 element som gör människan frisk, sund, glad och lycklig.


  

 
 
Ingen bild

paddan

2 november 2010 22:14

Anna Anka är ju så överdriven med sin kost.
Finns det något enklare än att ät det man vill och är sugen på med måtta och ut och jogga eller springa :) svårare än så är det inte :) hihih

Kalle Larsson

3 november 2010 06:35

Nepp, det är ju inte så. Men det är svårt till en början om man inte är tillräckligt van med det. Men det kommer ju med tiden :)

 
"B"

"B"

3 november 2010 10:32

Aldrig sett programmet.

Man kanske skulle kunna skippa en del onyttiga godsaker.(lättare sagt..)
Så himla skönt att springa(efteråt)men vad tar man på sig när det är så kallt ute som nu?

Kanske går bra om man bara klär på sig riktigt.
Har nya joggingbyxor men det har inte blivit av sedan det blev kallare ute och jag mår säkerligen sämre utan träningen.

Ha en fin dag!

"B"

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

3 november 2010 14:57

Jsg tror faktiskt att om man bara slutar med att äta godis och sedan bara går en promenad så kan man nog gå ned en hel vikt på det och hålla vikten i en stabil nivå :)

Det tror jag med om man bara klär sig ordentligt så går det nog vägen för att vara ute och springa. Det är en skön känsla när man har tränat, det känns otroligt mycket bättre inombords :)

Ha en toppen bra kväll du med :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards