kallegoeswritning

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Kalle Larsson - 3 juni 2011 22:37

Då var man hemma från stor Stockholm efter en blandade känslor inom mig. Det var en fin begravning som är lite av det ovanliga av de begravningar som jag har gått på förut. Det kanske är för att man var inne i en kyrka som är 900 år gammal och det märktes utav inredningen inne. De var målningarna vid väggarna som var nästan helt borta, men det är väl fullt respektfullt eftersom kyrkan är så pass gammal.

Annars så var det mycket folk vid kyrkan. Höll nästan på att gråta för att alla andra gjorde det, det har alltid varit en svaghet hos min sida, när en annan gråter så kan jag inte heller låta mina tårar stoppas. Även om jag inte kände min mors farbror så blev man lite rörd ändå. Mot slutet så gick över gränsen, då gick det inte att stoppa gråten. Då spelades en Ted Gärdestad låt "För kärlekens skull". Då fall mina tårar så inibomben. Så varje gång jag lyssnar på den framöver så kommer den alltid att relatera till begravningar och till något sorgligt. Det är ju en sorglig låt från sin helhet ändå, en underbar låt också.

Sen så när allt var slut så åkte vi hem till mammas kusin och åt och fikade där. Men så underbart de bor där ute vid Ekerö! Om jag hade mycket pengar så skulle jag vilja bo därute, det är en sak som är säkert.

Annars så har dagen varit bra, pratat en del med folk från som har varit med i mammas barndom. Kul att höra lite saker som hände när hon var ung ute på Ekerö.

Vi åkte hem vid 17 tiden och var väl hemma runt 21 tiden efter några pauser under vägen.

Så nu är man hemma iaf. Nu ska jag bara ta det lugnt och tänka igenom dagens händelser och intryck man fick. Det är viktigt att reflektera om vad man har varit med om för att kunna känna till freds med sig själv. Det är oerhört viktigt.

Men ni får ha det så gott och ta hand om varandra och er själva.

Av Kalle Larsson - 3 juni 2011 05:46

Då har man varit vaken ett tag och ska snart iväg mot Stockholm. Inatt så kunde man inte sova på en bra stund. Kollade inte på klockan hur mycket det va. Tänkte att jag struntade i det för att inte känna den här känslan att klockan är bara så lite eller så mycket och då kommer man inte somna pågrund av det. Trodde att man inte skulle få nå alls sömn, men fick iaf sova lite.

Ska kolla in lite vad jag kan ha missat och vad man kan ta med som är behövligt. Men som jag sa igår så får ni ha en toppen bra dag och helg och ta hand om varandra och sköt om er så höres vi.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards