kallegoeswritning

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Kalle Larsson - 16 juni 2011 22:25

Blev så trött nu såhär på kvällskvisten. Eftersom klockan inte är så värst mycket, så vill man ju inte fundera på att ta sig i kragen och lägga sig. Så jag tog en nespresso kaffe. Känner mig plötsligt lite piggare nu.


 


Kollar nu på extrema samlare på 3:an. Snacka om vilka människor som kan samla på sig så mycket skitsaker. Så mycket skit så att ingen vågar komma på besök. Det går knappt att gå på toa för att det är så mycket skitsaker. Visst är det väl kul och samla på saker och ha det kvar, men det måste ju finnas måtta på det hela. Man måste inte gå så långt så att nära och kära blir drabbade. Till och med barnen till dem här personerna som samlar på så mycket saker har blivit drabbade som unga och blivit mobbade för det. Att ha föräldrar som inte kan bli av med saker och ting.

Världen är bra sjuk ibland.

Av Kalle Larsson - 16 juni 2011 20:09

Det blev ingen badning vid grannarnas sommarstuga. För när jag skulle hem och äta en sväng, så sade pappa att han skulle till Örebro och inhandla någonting på IKEA. Då följde jag med som sällskap. Sen när vi kom till coop forum vid Lillån så gick jag och kollade om jag hade fått några pengar och det hade jag fått. Så då blir det att åka in till Örebro imorgon och inhandla lite kläder tills på lördag. Om ni undrar vad som händer då är att jag ska på dop då. Min kusinbarn ska döpas i Säffle, några mil utanför Karlstad. Så det ska bli kul faktiskt.

Nu blir det lugnt framför teven. Ha en bra kväll och hoppas att ni har det bra och ta hand om er och varandra.


     

Av Kalle Larsson - 16 juni 2011 14:52

Grannarna funderar på att åka upp till deras sommarstuga vid bredsjön och Pontus funderar på att bada där upp. Då frågade han om jag ville bada med. Om man kollar ut så ser vädret inte ut så värst bra ut för att ta ett bad. Men samtidigt måste det ju bli det första doppet snart. Det är vid mitten av Juni nu och jag har inte badat ännu.  Jag som var som en fisk i vattnet förut. Nu har man blivit helt tvärtom. Det kan ju gå hela sommaren utan att man har doppat ens foten liksom. Det får det bli lite ändringar tycker jag. Hoppas att vädret klarar upp lite snart så att solen visar sig så att man blir mer sugen att bada.


Av Kalle Larsson - 16 juni 2011 12:47

Är hos familjen Nyvall en sväng. Pontus frågade om vi skulle på bio via facebook. Sen såg gick jag över för att diskutera saken face to face istället. Han ville gå på måndag nästa vecka, men eftersom jag inte vet när jag får pengar så har jag inte en aning. Men vi får se om det blir nästa torsdag istället. Har rätt så mycket att göra nästa vecka endå. Först på tisdag ska man på möte i Adolfsberg, på onsdag blir det begravning i Göteborg, fredag är det ju midsommarfirande hos farmor och sen vidare via grannarna på kvällen. Sen är det lite däremellan som måste fixas. Ja, det är mycket just nu. Känner mig lite stressad faktiskt.

Ja, ska väl försöka sansa mig lite nu. Vi åt lite jordgubbar med vanlij till här. Det är så gott. Bland det bästa på hela sommaren.


 

Av Kalle Larsson - 16 juni 2011 10:47

God förmiddag på er alla!


Känner mig lite så här konstig. För i natt hade jag verkligen konstiga drömmar. Flera stycken under en och samma natt. Den första drömmen var att året var 1997 och jag skulle på filminspelning. Jag hade fått huvudrollen i en film som spås om att den skulle bli en riktig storfilm. Och det här var i Hollywood. Jag var redan vid Los Angeles vid något hotell från början för att ha några dagar på mig innan filminspelningarna skulle börja, men tydligen så fick man inte veta något för vi alla i filmen hade något möte. Sen när den dagen kom och jag klev in i mötessalen. Det var sjukt mycket folk och nerverna på mig var inte som de skulle. Jag gick och skakade och försökte dölja de bäst jag kunde. När vi väl hade mötet med filmteamet, så visade sig att det var American history x vi skulle spela in. Och jag fick lite skumma tankar om att det här var något jag kände igen. Jag låtsades som ingenting. Alla som var med i filmen fick varsitt manus som alla skulle plugga in. När jag väl läste vad den skulle handla om på ett ungefär så var det precis som i filmen. Så det var som jag trodde att det skulle vara. Och jag skulle spela killen som hamnade i fängelset. Allt var så sjukt så jag tänkte för mig själv att det här vill jag inte göra. Jag samlade på mig mot för att säga det till chefen. När jag väl gjorde det så blev chefen skitförbannad på mig och började bli hetsig mot mig och nästan höll på att slå mig. Till slut så bad han mig att dra åt skogen. Jag gick tillbaka till mitt hotelrum och eftersom jag hade några dagar kvar på just detr hotelrummet så tänkte jag att jag kunde utnyttja de dagar till fullo ändå innan jag beställer flyg hem igen. Jag tänkte att jag skulle vila lite innan jag skulle ut och äta något. Men innan jag visste ordet var, så hörde jag att det knakade på min dörr. Jag tänkte tyst för mig själv vem som vill mig, ingen jag känner vet att jag bor på just det här hotellet. Jag går upp och öppnar dörren. Där ser jag ett par killar av olika härkomster. De var stora, muskulösa killar. Jag frågade vad det gällde, innan jag frågade frågan fullt ut så knockade en av de till mig på näsan så att jag föll ned på golvet. Allt blev plötsligt snurrigt i huvudet på mig och jag hör hur alla skyndade sig för att gå in i rummet. Helt plötsligt så känner jag att de börjar dra av mig alla mina kläder. Jag tänkte vad fan är det här för något? Sen tror jag att jag svimmade av alla smärta jag kände efter smällen vid näsan. När jag vaknar till efter en stund så ser jag är fastbunden i sängen och hör hur en av killarna säger att nån annan skulle våldta mig!

I samma ögonblick som jag var förvånad och livrädd i drömmen så vaknade jag upp med ett ryck. Kunde inte sova på en stund kan jag säga.


Sen så somnade jag vidare och drömde en massa konstiga drömmar som jag inte kommer ihåg. Men den här drömmen som jag drömde först var helt otroligt vad stark jag kommer ihåg den. Helt sjukt!

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards