kallegoeswritning

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Kalle Larsson - 12 juni 2011 21:50

Det blev inte att gå över till grannarna idag. Det hade kommit något annat emellan. Kunde få komma över imorgonkväll istället. Just nu sitter jag och väntar på något spännande ska börja. Det kanske inte är så värst spännande för vissa av er, men det är intressant för mig, som jag fastnar för varje söndag, alltså sommarpratarna. Många kanske tycker: "Men gud vad tråkigt det är att kolla på olika personer som bara sitter och äter och pratar om en massa missöden". Men jag tycker det är kul, kanske inte att kolla när de äter eller kolla på vad de äter. Men det är just det att man får ta del av det som har hänt de under sitt liv. Det tycker jag är väldigt intressant. Som till exempel förra veckan då Morgan Alling var med, då berättade han om sin svåra uppväxt med en pappa som var otroligt elak mot honom och slog honom. Det kan ju vara väldigt bra för folk att höra, speciellt barn som är i samma situation som han har varit som kanske vågar ringa till bris eller någon annan organisation för att be om hjälp. Såna här samtal kan ju faktiskt hjälpa. Kolla bara när Patrik Sjöberg berättade om när han blev våldtagen utav sin tränare för länge sedan. Samtalen till bris och andra organisationer ökade i skyarna pga av det. Bara en sån sak gör skillnad faktiskt.

Ja, det finns mycket att tala om som man göra skillnad och göra så att barn eller vilka andra personer som helst vågar prata om saker som har hänt till folk som de kan lita på.

Av Kalle Larsson - 12 juni 2011 19:07

DÅ man var man hemma igen efter att man har varit tillsammans med pappa och hämtat syrran och hennes kille. Snacka om bruna de var, så blev galet avundsjuk man blev när man såg dom. De hade haft det väldigt bra därnere. De hade varit på Akropolis vid Lindos. Sen hade de varit och gått på stan och kollat lite. Naturligtvis så hade de även solat och badat en hel del. Så det var skönt för dom.

Nu kollar jag lite på teve och sen ska jag över till familjen Nyvall en sväng under kvällen.


 

  

Deras flygplan har landat!

Av Kalle Larsson - 12 juni 2011 12:11

Sitter och njuter av lite musik. Ska ta det lugnt tills jag och pappa ska åka till Örebro om någon timma för att hämta syrran och hennes kille vid flygplatsen. Om ni har missat så har det varit till Rhodos i en vecka och idag kommer de hem. Så då får man höra vad de har gjort för någonting. Kan tänka mig att det har blivit en del badande och solande. Men mer därtill har det nog gjort förhoppningsvis. Det ska bli roligt att höra iaf.

Ska väl ta det lugnt nu som sagt och sen blir det att dra iväg. Men ni får ha det så bra och ta hand om varandra och er själva.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards