kallegoeswritning

Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Kalle Larsson - 4 juni 2011 21:47

Hemma efter att vara hos Wera. Det blev inge mera teve från våran sida. Det var för att vi båda tyckte att det var hur varmt som helst i deras hus, varmare ute till och med. Så vi satt ute en stund istället. Sen så gick hon och hennes kille till killens föräldrar som bor i närheten av de. Så jag gick en långpromenad hem som kan ha varit på 5 km.

Nu så sitter jag och kollar på kommisarie louis med pappa, en av alla engelska deckare som pappa är så förtjust i. Det kan man ju tycka är intressant, eftersom man gillar svenska deckare. Men det går ju inte att jämföra sig med engelska.

Ska kolla vidare på det nu. Ha det bäst och ta hand om varandra.


 

Wera som inte riktigt ville vara med på kort.


 

Storåskolan som man en gång gick på.


  


Gympasalen


  


Fotbollsplan vid skolan!


 


 


 


 


 

Folkets hus, visste ni att halva folkets hus ägs utav Guldsmedshyttan och andra halvan ägs av Storå? Knäppt va?


 


 

Fina bergsgården som man har spenderat många gånger då man har haft skolavslutning.

Av Kalle Larsson - 4 juni 2011 19:17

Då är man hemma hos Wera en sväng och hälsar på. Hon smsade mig tidigare om man ville hitta på någonting och så väl blev fallet. Vi har varit ute och gått i Storå och sen så gick vi tillbaka hem till henne. Så nu kollar vi lite på teve och sen blir det väl att kolla vad det är

på teven senare.

Men ha det så bra och ta hand om er så höres vi senare.

Av Kalle Larsson - 4 juni 2011 14:41

Ne, det blev inge badning idag. Syrran tvekade i sista sekund och sen kom pappa in med att det var ingen ide att åka ned och bada för att inte behöva bli sjuk när hon ska dra till Rhodos imorgon. Och sen att jag ska till Stockholm på onsdag. Ne, så blev ingenting med det. Så istället får jag väl gå en och annan promenad i detta super duper fina vädret. Får ta lite bilder under tidens gång kanske. Men först ska jag och pappa så smånningom åka och kasta en massa skit vid sopstationen, det finns bra mycket nu som man inte har gjort tidigare för att man har haft en del andra saker att göra och sen kan det nog bero på en och annan lathet som speglar in. Ska väl ta och börja plocka in i bilen så är det bara att åka ned.

Men ni får ha det så bra och ta hand om er och varandra.



Av Kalle Larsson - 4 juni 2011 10:25

Då har man precis vaknat och kollar nu lite på nyhetsmorgon på tv samtidigt som jag äter lite frukost. Det är en intervju med en finlandssvenska som jag inte vet direkt vem det är, men hon har varit mycket på tv och skrivit en böcker. Ja, det vissar sig nog under intervjuns gång vem det kan tänkas vara.

Syrran ringde igår när vi var på väg hem från Stockholm, när vi var vid fornaboda rättare sagt. Hon frågade hur det hade varit och så. Jag frågade henne om hur det gick för henne eftersom hon hade en tenta i psykologi igår. Den sista tentan innan sommarlovet. Hon sa även att det kändes bra och att hon hade svarat på alla frågor. Så idag ska hon förbi farmor och hämta en resväska för att imorgon så drar hon och hennes kille till Rhodos i en vecka. Så härligt för de. Kan tänka mig att det blir skönt speciellt direkt efter då man har pluggat och pluggat och pluggat hela tiden varje vecka. Då kan det vara så skönt att bara vara när man kommer iväg.

Sen så frågade hon mig om vi inte ska bada idag, ta oss ett dop vid skön. Eftersom det har varit så varmt nu både igår och sen ska det bli idag också. Då passar det verkligen bra att ta ett svalkande dopp. Det skulle iaf inte sitta helt fel.


Ska nog göra lite annat nu, vara ute mycket i solen osv. Det ska bli härligt. Ha det så bra och ta hand om er och särskilt er själva.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards