kallegoeswritning

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Kalle Larsson - 23 juni 2011 14:23

Här får en ni höra en cover som spelas av en tjej som är så bra så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag blev helt såld så fort jag hörde den cover med henne. Ni får avgöra själva vad ni tycker. Hon kommer att prata i slutet av när hon har sjungit klart så ni är medvetna med det.


hope you like it!


Av Kalle Larsson - 23 juni 2011 10:14

I natt drömde jag om man var på begravningen igen som man var igår. Men det var i en helt annan styk mot det var. Sen att helt plötsligt den som var död plötsligt kommer in till kyrkan och frågar vad det är som händer. Alla stod upp och var alldeles stilla av förskräckelse. Han gick fram till kistan alldeles förvånad. När han insåg att det var han som låg i kistan så blev det alldeles kalabalik. Någonstans där kommer jag inte ihåg så mycket, har många flimrade bilder som sveper förbi inom mig. Men precis då vaknar jag av ett ryck och plötsligt så vaknade jag för en stund sedan.

Usch och fy säger jag bara. Det är väl så. Dagarna efter begravningen så blir det väl så att man har kvar sina konstiga känslor kring det här och man inte är sig själv riktigt. Som igår till exempel när jag pratade med en, den personen är mycket för att skämta och så. Men då sa jag till den personen att jag nu får du lägga av jag är inte på humör just och kommer inte att vara det under de nästkommande dagarna heller.

Får se om det blir bättre senare när man ska på bio.

Nu ska jag iaf äta frukost. Men ni får ha det så bra och ta hand om er och varandra.

Av Kalle Larsson - 23 juni 2011 00:26

Under kvällskvisten efter att man har kommit hem från Götlaborg så började man helt plötsligt städa i mitt rum, kände att jag behövde starta lite granna nu när det är midsommar snart. När jag väl gjorde klart de jag hade gjort så tog jag det lugnt, satt mig ner här vid datorn och började att lyssna på musik. Jag blev inte medveten först, jag kom på mig själv att jag lyssnade på en låt som är en typisk begravningslåt för mig. Som ni vet så gillar jag Shirley Clamp som artist och person, men mest för sin unika röst. Jag satt och lyssnade på hennes låt längtan är allt jag har (den tycker jag verkligen att ni ska ta er en stund och lyssna på, det är en vacker melodi). Och då brast det för mig. Det är som att alla känslorna kom på en och samma gång. Jag satt och grät och tårarna rann som aldrig förr. Men vilken lättnad det var efteråt, det var som att själen rensades på nytt liksom. Ni vet själva hur det är efter att man har gråtit.
Det är nog första gången för mig att det händer att alla känslorna släpper så här, det har aldrig hänt förut. Men så är det tyvärr.

Så om ni tycker att jag är annorlunda mot det jag brukar vara så vet ni varför jag är som jag är. Har tänkt omkring det här mycket ikväll och kommer göra det under de senaste dagarna också. Så hoppas att ni förstår det (vilket jag tror också, det är inte det).

Ska nog lägga mig och läsa en stund nu innan man lägger sig.

Men ni får ha det så bra och ta hand om er.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards