kallegoeswritning

Alla inlägg den 24 juni 2011

Av Kalle Larsson - 24 juni 2011 22:14

Då sitter man här en sväng på midsommarkvällen. Ska fika snart med grannarna efter att ha ätit lite mat för ett tag sedan. Det ska bli gött det. Det ska bli marängtårta, det är inte fel det. Snart så kommer några andra grannar och umgås.


Ska dra iväg nu, men vi kanske höres lite senare. Ni får ha det så bra. Ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 24 juni 2011 11:08

God förmiddag på er alla på självaste midsommarafton!


Nu sitter jag och kollar in lite ny musik på spotify samtidigt som jag kollar vad man ska ha på sig idag. Man vet inte riktigt vad, vädret verkar skifta en hel del om ska välja shorts och kortärmad eller om man ska ha jeans och långärmad. Så vad ska man tro bäst om senare under dagen? Det får jag nog avgöra sista minuten tror jag. Brukar bli så för mig ibland.


Så hur ska ni fira denna fantastiska dag som är midsommarafton? Kommentera gärna och berätta!


Har nog inte så mycket att berätta just nu vid tillfället, hade tänkt och söka lite information om vad midsommar handlar om egentligen. Men orken den finns inte så mycket av just nu. Sånt är livet.


Spring för livet om det är dig kärt, att slå tillbaka det är ju inte värt... sha la la la. Nu fick jag den låten i huvudet bara för det, hehe. Vet inte varför, men den bara dök upp i skallen på mig.


Jaja, ska väl göra nå annat nu. Men vi får höras lite längre fram under dagens lopp. Ha en riktigt bra dag idag och ta hand om er och varandra.

Av Kalle Larsson - 24 juni 2011 01:25

Då var det midsommarafton vid småtimmarna. Klockan är snart 01:30 och man ska väl ta och lägga sig för att orka med morgondagen. Ska till farmor imorgon vid 14 tiden och sen blir det att bege sig hem igen för att fira med grannarna. Så det blir en trevlig dag.

Känner att tröttheten börjar komma allt mer och mer nu. Har ju varit till en tripp till Örebro idag på bio. Det blev kung fu Panda 2. Den var inte världens bäst film, men den gick att se "gratis". Hade en biobiljett. Det var i 3D, men fick ändå betala 30 kronor fast jag hade en gratis biljett! So what the fuck? Inte för att det spelade någon roll för endast 30 kronor, men en gratisbiljett är ju ändå en gratisbiljett för att gå gratis, annars så skulle det inte heta gratisbiljett. Konstigt var det allt. Sen har dagen varit knepig tycker jag. När jag och grannen gick av bussen vid konserthuset, så glömde jag min paraply på bussen, jag sprang till bussen som inte hade hunnit åkt iväg än och hämtade det. Men det var soligt ute, så det var ingen panik om jag nu skulle ha glömt det. Men man blir alldeles till sig när man kommer på något sista minuten om man har glömt något någonstans. Sen hände det som man också får lite panik över, grannen "tappar" bort sin plånbok på bion. Det var det första han nämnde till mig när vi satte oss i biosalongen att han har tappat bort sin plånbok. Men det trodde jag inte först. När filmen väl var klar, så gick vi till kassan där man köper biljetter och sånt och frågade om de hade sett någon plånbok. Men det hade de inte gjort. Sen gick vi tillbaka in till salongen och kollade vid våra platsen, men hittade den inte, dock var det fortfarande bäcksvart så vi såg inte så bra. Vi gick ut igen och kollade lite ute vid hallen om grannen kunde tänka sig tappa där eller så. När vi inte hittade något där, så gick vi in i salongen igen och kollade om det var någon städerska där som höll på att städa, men det var ingen. Men det var tänt iaf, så vi gick in ändå och kollade. Då hittade vi äntligen den och den hade hamnat bredvid sättet på något vänster.

När paniken hade lagt sig, så gick vi och åt ett vid McDonalds. När vi väl kom in dit, så kom det 8-9 poliser in för att skaffa något och äta. Lite ovant att så många poliser just där av alla ställen. Sen tyckte jag att det var lite konstigt att en av de poliserna hade med sig en matlåda som de tog i en micro som de hade i McDonalds. Hur ofta kommer man in med en matlåda till en snabbmatsresturang där man ska handla mat som finns där istället för att ta med sig själv liksom? Lite väl udda hos mig faktiskt. Det kanske är normalt hos den polisen, men om jag ska säga det så är det lite väl konstigt. Annars kan man faktiskt äta matlådan där vid polistationen istället.

Så lite småknepiga saker har hänt i Örebro.

Sen när man kom hem så var det att gå en promenad med Sami och Manda och prata lite. De skulle fira midsommar vid lugnet de.


Ne nu ni kära läsare är jag inte så pigg till att skriva så mycket mera än så här, det blev trots allt ett ovanligt långt inlägg för att vara mig. Får skriva lite mera imorgon. Skriva ned lite fakta om midsommarafton och varför vi firar midsommar och varför just svenskarna är nästan de enda folket i hela världen som firar midsommar typ. Det är alltid lika kul och få reda på hur olika högtider kom till här i världen och varför man firar dem. Sånt är viktigt att veta för att kunna ha ett hum om vad man firar om vill säga.

Så ni får ha det så bra och ta hand om varandra så höres vi imorgon.


Sov så gott!

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards