kallegoeswritning

Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Kalle Larsson - 25 juni 2011 23:29

Sommarkryssets premiär är nu över. De hade gjort lite ändringar vid scenen. Det kanske inte var världens snyggaste direkt. Tyckte förra scenen var snyggare faktiskt. Ni som såg det vet vad jag menar. Idag var det inte så bra med artister. Det var Sahara hotnight som jag inte har fastnat för. Den enda låten jag gillar är cheek to cheek. Sen var det ju Patrik Isaksson som var med. Han är väl inte direkt min favvo artist. Sist men inte minst var det flickfavoriten Eric Saade med. Dock så var han bäst ikväll för att jag diggar hans nya låt heart in the air. Gillar början på den låten faktiskt.

När sommarkrysset var slut så kollade vi på den svenska filmen Puss som var hur konstig som helst. Den handlar om en teatergrupp som ska hålla på med ett projekt som heter Mother som ska spelas upp om 2 veckor. Men eftersom det inte funkar med gruppen så blir allt kaos och allt blir helt flippat. Han som Alexander Skarsgård är otrogen med en annan tjejer och gör henne på smällen. En kraftig tjej blir kär i Gustav Skarsgård och pimplar vin och ligger med varandra. Shakespeare skådisen dejtar varenda tjej och säger att de har så otroligt vackra ögon och har sådan ovanlig färg, fast de flesta har färgen blå. Snacka om unikt, eller hur? Så filmen säger sig inte vara så bra, så var det faktiskt. Den är inte bra. Så jag råder er att inte kolla på den. Jag till och med varnar er.

Nu så sitter jag och tar det lill lugna.
Ska kolla lite runt internet och så. Ni får ha det så bra och ta hand om er så länge.



 

Av Kalle Larsson - 25 juni 2011 19:24

Min ena faster kom på besök för någon timme sedan. Sen så åt vi lite potatissallad och rostbiff och pastrami. Pappa ringde även till farmor så hon kom med och åt med oss.

Nu så sitter man hos familjen Nyvall och ska kolla på sommarkrysset. Det är premiär idag. Så ska man försöka ringa in och vinna på de här lösenordsspelen som man ska lösa under kvällens lopp. Brukar inte göra det när man det här går på somrarna.

Hoppas att alla får en toppen bra lördagskväll och ta vara på tiden ni har. Ta hand om varandra och er själva.


 

Av Kalle Larsson - 25 juni 2011 14:16

Då är midsommarafton över för iår. Vissa firar även idag, men det är ingenting som våran familj brukar göra. Så vi gör ingenting.

Det var en trevlig dag igår. Hos farmor åt vi en enkel lunch med endast en massa olika sillsorter med potatis, gräddfil och gräslök. Sen hade min ena faster gjort en alldeles egengjord sill. Men det provade jag tyvärr inte, det är det att jag inte är så förtjust i sill om man ska vara ärlig. Men kan säga att gillar mer sill nu än vad jag gjorde för 10 år sedan, då man var liten och kräsen till det mesta. Efter all sill så åt vi farmors tradionella skörost till efterrätt som är sååååå god. Ni som undrar så är det en efterrätt som är typisk efterrätt som var populärt i Bohuslän förr (eftersom min farmor kommer därifrån). Jag är inte säker på vad man gör den på, fast farmor har berättat det hur många gånger som helst. Men man ska ha hur många ägg och mjölk som helst vet jag iaf. Sen har man kanel och lite socker i. Där tar det stopp. Efter skörosten så blev det den andra fasterns egengjorda jordgubbstårta som är ett måste på midsommarafton.

Sen efter allt firande hos farmor så var det så att alla skulle åka till varsitt håll för att alla skulle göra olika saker. Vi skulle hem och förberedda att grannarna skulle komma. Så vi åt rostbiff med potatissallad och marängtårta till efterrätt. Så det var en ganska så lyckad kväll kan man säga. Vi skrattade, pratade om en massa gamla minnen och allting.

Sen så kollade jag, Pontus och Rebecca på lite film innan de gick hemåt.

Sedan var jag uppe till klockan 3 och vaknade sedan vi 13.

Nu gör jag ingenting förutom att ta det lugnt. Ska gå över till grannen senare för att kolla på sommarkrysset som har premiär på gröna lund.

Hoppas att ni hade en bra dag igår och ni som firar även idag får en toppen bra dag.

Ta hand om varandra och er själva.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards