kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Torsdag - Bad dreams!

Av Kalle Larsson - 23 juni 2011 10:14

I natt drömde jag om man var på begravningen igen som man var igår. Men det var i en helt annan styk mot det var. Sen att helt plötsligt den som var död plötsligt kommer in till kyrkan och frågar vad det är som händer. Alla stod upp och var alldeles stilla av förskräckelse. Han gick fram till kistan alldeles förvånad. När han insåg att det var han som låg i kistan så blev det alldeles kalabalik. Någonstans där kommer jag inte ihåg så mycket, har många flimrade bilder som sveper förbi inom mig. Men precis då vaknar jag av ett ryck och plötsligt så vaknade jag för en stund sedan.

Usch och fy säger jag bara. Det är väl så. Dagarna efter begravningen så blir det väl så att man har kvar sina konstiga känslor kring det här och man inte är sig själv riktigt. Som igår till exempel när jag pratade med en, den personen är mycket för att skämta och så. Men då sa jag till den personen att jag nu får du lägga av jag är inte på humör just och kommer inte att vara det under de nästkommande dagarna heller.

Får se om det blir bättre senare när man ska på bio.

Nu ska jag iaf äta frukost. Men ni får ha det så bra och ta hand om er och varandra.

 
 
Tommy

Tommy

23 juni 2011 10:26

Sv: Tack så mycket!

Usch, hemska drömmar är inte kul.

http://www.tommytott.blogg.se

 
Brizen

Brizen

23 juni 2011 16:23

Usch då :/ förstår att en del vänds upp o ner efter en begravning när man dels påminns om vad kort jordelivet är..

Kramen

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

24 juni 2011 00:28

japp, prästen snackade otroligt mycket om döden, vilket jag aldrig hört en präst göra på en begravning. Visst låter det mest troligt att man pratar om döden vid en begravning, men inte så mycket som just den här prästen gjorde och att man ska tänka att vi lever här och nu och inte vecka 36 nästa år.

Kramis

 
Ingen bild

kent

23 juni 2011 23:55

är ju så där . man bearbetar mycket i drömmar . handlar bara om att man måste förstå dom . var faktiskt ett tag väldigt intresserad av drömtydning . finns ju böcker att läsa om det . kan vara ett spännande område. mycket är inte alls vad man tror när man drömmer . alltså har en helt annan betydelse så att säga . önskar dig nu en glad midsommar och en underbar helg . drick dig nu inte helt redlös :-) midsommarkramar från norrköping

Kalle Larsson

24 juni 2011 00:36

Ja, mamma är intressar av sånt där.

Ha en bra midsommar du med och ha en bra dag. Ät mycket sill och drick mycket nube ;) hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards