kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Kära mormor och farfar!

Av Kalle Larsson - 6 november 2010 16:49

Idag blev det lite ändrade planer med att gå till ica, istället blev att åka till Sami till Örebro. Efter att ha varit hemma en stund så kom syrran och hennes kille till oss en stund och så skulle de till kyrkogården för att tända ljus på mormor och farfars grav. Då fick jag följa med till kyrkogården en sväng och kolla läget. Det är alltid lika sorgligt att gå dit varje år och få massa minnen som man önskar att de skulle kunna vara mer om de kunde levat kvar. Min kära mormor gick vidare då jag endast var 6 år gammal, så jag har inte så jätte många och starka minnen från henne. Värre är det med morfar som jag inte ens kommer ihåg att jag har träffat eftersom han bodde i Stockholm och försvann också när jag var 6 år gammal. Jag skulle önska att det fick cirka 25 år till i livet så att man fick lära känna de bättre innan de gick vidare. Min farfar gick bort för 5 år sedan och det känns som att det var iår det hände. Jag saknar honom varje dag som går och kommer alltid att göra det. Eftersom han och min största intresse är böcker så var det verkligen han jag kunde vända mig till om det jag ville diskutera dem, få tips om böcker osv. Jag tycker det är sorgligt att de försvinner när ens barnbarn är så pass små som 6 och 9 år gamla. Man behöver sina mor och farföräldrar lika mycket som man behöver sina egna föräldrar som stöd, att skratta ihop, hitta på saker osv. Det tillhör ju livet. 

Nu har jag bara farmor kvar av mina mor och farföräldrar och jag hoppas att hon är lika frisk och kry som hon är idag och många år framöver. Jag hoppas att farfar är hos henne varje dag och tar hand om henne så att det inte händer henne någonting. Och jag hoppas att farfar är hennes skyddsängel. Hon har så mycket kvar i livet som måste få uppleva. Förra året fick hon sitt första barnbarnsbarn och till början av decembermånad så får hon sitt andra. Jag tycker att hon ska få se de växa upp och se de utvecklas.




     

 
 
"B"

"B"

6 november 2010 18:03

Så fint du skriver! *rörd*
Förstår, mycket tankar kring..
Tack som delade några av dem (för oss läsare) och bilderna.

Hade besökt mina nära och käras gravar idag om de inte låg så långt bort. (12 mil)
Det får bli en annan dag.

Allt gott,

"B"

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

6 november 2010 18:41

tack själv för att du gillar att läsa det.

Det kan bli så när man inte bor i närheten.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards