kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Drabbar även den bästa!

Av Kalle Larsson - 9 november 2010 22:39

Idag när jag väl skulle till bussen för att åka till W4U i Lindesberg och hade en lite bit kvar till busskuren så ser jag att bussen kommer och åker förbi. Jag greps lite av panik eftersom igår så hade jag och coachen på W4U bestämmt att vi skulle ha ett litet "utvecklingsamtal" idag 10:30 innan jag gjorde någonting annat. Då gick jag snabbt till busskuren för att se när nästa buss gick och det var inte förrän vid 10:46. Då visste jag inte vad jag skulle göra. Så jag försökte ringa till coachen och säga som det var att jag hade missat bussen och undra om jag skulle få skjuta upp det här samtalet till lite senare på dagen. Men hennes mobiltelefon var upptagen hela tiden. Så jag gick hemåt och tänkte att jag skulle vänta ett tag innan jag ringer tillbaka igen. När jag väl kommer innanför dörren så ringer jag igen, men återigen så lät det upptaget. Då visste jag inte vad jag skulle ta mig till, klockan var ändå 10 då och skulle ha möte en halv timme senare. Så jag gick ned till pappa och såg om han var vaken. Han var vaken och jag sa som det var och så snäll som han var så skjusade han in mig. Och mötet, det gick bra, men det gick inte särskilt lång tid att genomföra. Sen var det att jag skulle presentera mig för de som var där. Sen tyckte jag att jag skulle gå till af för att få fram lite matrial som var viktigt att ta med mig tills imorgon till W4U.

Sen när klockan var runt 15:30 så gick jag till af. Kan säga att det var en riktig pärs att gå dit, eftersom det var värsta snöstormen när man gick dit. Gud att det kommer snö nu idag, det hade jag inte räknat med. Toppen.

Efter af, så gick jag till biblioteket för att låna 2 böcker som handlade om filosofi. Vägar till livet och vägar till visdom. Det ska bli väldigt intressanta att läsa. Speciellt den förstämnda. Den handlar om 8 olika berättelser om folk hur de saker som har hänt i barndomen påverkar hur det blir när de är vuxna människor. Jag läste lite granna ur den första berättelsen och den verkar ju hur sjukt intressant som helst. Kommer nog att ligga sömnlös i natt för att den verkar så sjukt intressant.

Efter att jag hade lånat böckerna, så gick jag och träna och simmade. Det gick rätt så bra faktiskt.

Men när jag var klar med träningen och simningen, så skulle jag ta 18:30 bussen hem. När klockan var 18:30 så kom inte bussen, men då tänkte jag väl att det den var väl någon minut sen eftersom snöfallet fortfarande ägde rum. Men minuterna gick och när klockan var omkring 19:00 så kom äntligen bussen. Äntligen så fick man komma hem iaf.

Innan jag skulle till bussen så hade jag smsat med Wera lite granna och hon undra om vi inte kunde umgås lite eftersom det var ett tag sedan. Så jag kom dit till henne strax innan 20:00. Vi satt och kollade på I form med Anna Anka och små pratade lite om det och efter det så satt vi och prata om allt mellan himmel och jord som om det var 100 år sedan vi pratades vid sen sist.

Sen vid 22:00 kom pappa och hämtade mig och nu så sitter jag och chillar lite vid datorn en sväng innan jag ska ta och lägga mig. Just nu så känner jag mig väldigt trött och skulle kunna somna nu på direkten om jag nu ville.

Så detta var min dag idag och hoppas att ni andra har haft en underbar dag. Ha det gott alla och ta hand om er.


  


Weras katt Knox som är nog den busigaste katten jag någonsin har träffat på. Hela tiden ville han busa med mig.

  

Wera och jag (snacka om vilket fult leende jag fick till, jätte brett leende, I hate it. Men den bjuder jag på).

 
 
"B"

"B"

10 november 2010 11:45

Vilken intensiv dag! tur att den slutade så bra då.
Böckerna verkar intressanta, du får berätta mer om dem sen.
Du ser otroligt snäll ut tycker jag.:)

"B"

http://brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

10 november 2010 12:13

Ja, verkligen, jag tycker att man inte får någon bättre avslut på dagen än att läsa en god bok.

Ja, jag började med vägar till visdom igår och den verkar verkligen hur intressant som helst.

Tack så mycket (även om jag inte gillade bilden på mig till 100%) :) .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards