kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Torsdag.

Av Kalle Larsson - 11 november 2010 08:02

Snart bär det till stan för W4U. Känns rätt bra att vara där. Som coachen sa igår när vi hade fikapaus, man känner sig på något sätt tvingad att göra saker när man är där, än om man skulle vara hemma. Det kan jag faktiskt hålla med om. Om man nu skulle sitta hemma och söka jobb, så blir det lätt hänt att man gör andra saker först och sen kommer jobbsökningen. Eller om man söker jobb samtidigt som man gör något annat så att det tar dubbelt så lång tid än vad det egentligen skulle kunna göra i vanliga fall. Så när man är där på W4U, så är det ständigt att man letar på jobb och samtidigt så får man råd om saker och ting på plats. Det är verkligen ett stort plus. Men visst kan det kännas lite långtråkigt att sitta länge och ständigt söka jobb om det inte finns så mycket utbud, men det är bara att ta en dag i taget, för de lägger ju ut nya jobb varje dag. Nytt, nytt, nytt. Hela dagarna. Det är bara bra.

Nu ska jag göra mig i ordning så att jag kan åka till stan. Ha det gott allesammans och ta hand om er.

 
 
Bruuuuuce

Bruuuuuce

11 november 2010 08:28

Förstår vad du menar :) det är ju så, samma sak gäller när man pluggar körkort, man måste nästan vara vid trafikskolan för att få det gjort :)
Kolla in min blogg sen ;) kommer rapport direkt från GBG under dagen :) kommer nog bli 2 inlägg idag :)

http://www.ipadblogg.wordpress.com

Kalle Larsson

11 november 2010 15:32

Japp, så är det allt :)
Det ska jag allt ta och göra du :) Hoppas att det blir kul och se "bion" ikväll :)

 
Brizen

Brizen

11 november 2010 14:33

Känns igen sedan man själv gick på jobb sökar kurser.
Lycka till med jobbsökeri och så vidare. Vad söker du inom för område? om man får fråga.

Ha det så bra..

http://brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

11 november 2010 15:36

Tack Tack :)
Eftersom jag har mest erfarenhet inom äldreboende (Jag praktiserade där 3 veckor när jag gick i 8:an och 9:an plus att jag sommarjobbade 4 veckor på samma äldreboende innan jag började gymnasiet). Annars så finns det inte mycket att gå på. Skulle vilja bli författare fram för allt. Jag skulle vilja gå på olika skrivarkurser för att utveckla mitt skrivande osv. Det vore rena drömmen för mig.

Ha det fint :)

 
Criss

Criss

11 november 2010 16:49

känner så igen mej.. sj gick jag på gia ett tag... Gia = Gå I Arbete.. en meningslös kurs där vi fick lära oss att skriva CV och söka jobb xD

men hoppas din e mkt bättre än min var :D

ha en bra dag och fortsätt skriva.

http://criss1drom.bloggplatsen.se

 
Brizen

Brizen

11 november 2010 21:19

Det låter intressant! skrivkurs vore inte tokigt.
Du passar säkert bra inom yrken där du tar hand om andra människor med..(äldreboende)

Får slå två flugor i en smäll kanske..;)



http://brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

11 november 2010 21:43

Nej, det gör ju inte det :)
Jag gillar att bemöta nya människor och eftersom varje människa unik på sitt sätt, så skulle det vara kul och se vad som är så unikt med de.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards