kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Biggest loser Sverige final!

Av Kalle Larsson - 22 november 2010 18:50

           


Ikväll så är det dags för biggenst loser Sverige final. Det ska blir så kul att se hur de kommer att förändras. Man blir ju så lycklig och glad att se hur det har gått ned så mycket och kan starta ett nytt liv efter allt fett på kroppen som de har samlat på sig. Det blir ju så att man taggar sig själv också på ett sätt för att fortsätta att träna för att gå ned i vikt eftersom man själv har sådana problem med det. Man skulle vilja ha någon tränare som pushar en hela tiden och en som har riktigt med tålamod för att hjälpa en med att nå sina mål som man har. Det skulle vara någonting, för det är det som jag skulle vilja ha. Bara jag får den där pushning varje dag att man klarar det, så är det bra. Det kan iaf få mig att vilja gå till gymmet och sen till badhuset för att simma. Egentligen så räcker det bara. Jag kommer ihåg när jag gick i andra ring, då jag och en kompis var och gymmade. Efter att vi hade gått våran runda på gymmet så gick vi på gåbandet. Jag hade sagt till kompisen att jag ger mig inte förrän jag har gått bort 500 kalorier. De gånger då jag hade tänkt och ge upp innan jag kom till 500, så sa kompis alltid och stöttade att jag skulle fortsätta för att det här kommer jag klara. Jag kämpade på och till slut så lyckades jag komma till 500 kalorier. Jäklar vad glad jag blev och kompisen också som gick bort 500 kalorier hon med. Bara en sådan liten sak kan ge så mycket. Det är det jag skulle vilja att någon sa till mig varje dag så att man fick den här drivkraften till att genomföra träningen och simningen. Det vore kanon.

Sen efter finalen så blir det att se på våra vänners livsvt1. Sen var det någonting vid 22 som jag skulle på, men kommer inte på vad det var för nått. Men det kommer jag väl på så småningenom.

 

Imorse innan jag åkte till stan så kollade jag på den sista avsnittet utav välkommen återCamilla Läckberg var med. För det är så här att kvinnan som jobbar på bokavdelningen i serien gillar inte Camilla Läckberg och varje gång någon frågar henne om de har Camilla Läckberg böcker så säger hon att de inte finns något, fast det egentligen finns. Lite kul att se hur hon hånar Camilla Läckberg. Men Idag så fick hon en hel annan mening av henne iaf :P hehe

 

 

Sen när jag kom till biblioteket idag så var Zeid där och pluggade. Blev visst lite förvånad att han var där, var kul att snacka med honom. Har inte pratat med honom sedan i våras. Satt där tills jag skulle börja klockan 13 från klockan 11 :)

 

 

 

Jag satt och skrev lite på en novell medans Zeid pluggade :)

 
 
PumaN

PumaN

22 november 2010 19:54

Kalle , du är duktig som går på gym & simmar! Jag är lite sån att jag gärna ger upp & men när jag väl bestämt mig så är de bara att aldrig ge sig! Man får helt enkelt ta sig tiden! Jag har inget att skylla på egentligen! Så nu ska jag köra hårt till i mitten på januari ! :) Då är de ny hälsokontroll! & man blir peppad när man märker resultat! :) Fortsätt kämpa kompis är stolt över dig!

Stooor Kram :)

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

22 november 2010 20:14

Tack Manda för att du försöker muntra upp mig, det är snällt utav dig :) Jag kommer kämpa tills det är klart :D

Massor utav bamsekramar :D

 
Sami

Sami

22 november 2010 20:05

Jag och Magnus kan bidra med hjälp om du vill! :)

http://www.ipadblogg.wordpress.com

Kalle Larsson

22 november 2010 20:14

Det vire snällt av er :D

 
PumaN

PumaN

22 november 2010 20:50

Man måste ha ett slutmål men under tiden så måste man ha delmål! Jag vet vad jag ska ner till & de är en bit dit , men när jag är där så är jag nöjd! :) Men delmål är jätte viktigt kalle! För så fort du uppnår ett mål så blir man stolt över sig själv! Skolsköterskan vi har på Kvinnersta hon verkligen peppar mig & hjälper mig! Jag tog upp mina problem med henne! Hon verkligen berömde mig när jag hade tappat 2,5 kg på tre veckor! De låter inte mycket men för mig är de väldigt mycket ! Då jag knappt kan titta på mat! :/ Men nu ska vi fan kämpa på Kalle ! =D

Bamsekramar i massor (:

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

22 november 2010 21:10

Ja, så sant som du säger, kan inte annat än att hålla med om allt du säger:) Det gäller att inte ha för höga mål, då misslyckas man totalt. Det är bra om man har många små mål än ett enda stort mål :) Vi ska kämpa tills den sista blodsdroppen, Manda :D Detta är vår chans till ett bättre liv :)

Kram Kram :)

 
PumaN

PumaN

22 november 2010 21:18

Förfan , om de så ska bli massa blod svett & tårar så fixar vi de fan :D Lovar! Dessutom blev man ännu mera peppad när man såg finalen av biggest loser , de har verkligen vart duktiga & speciellt tvillingarna & Karl- Fredrik!

KramKram*

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

22 november 2010 21:29

Ja, diggar de som fan, speciellt tvillingtjejerna :D

 
"B"

"B"

23 november 2010 11:56

Aldrig sett det där programmet men det var ju otroligt vad mycket den killen som vann hade gått ner.

Kämpa på Kalle och Manda! jag håller alla tummar..
Du/ni är så fina redan men jag vet att det är av hälsoskäl, en risk att gå med övervikt som kan leda till andra sjukdomar.
Drivkraften är viktigt och mycket pepping.

Har en storasyster(min äldsta) med samma problem som aldrig riktigt tog tag i träningen/doktorns råd och därför drog på sig del sjukdomar som följd/konsekvens på äldre dar.

*Lycka till kramar*

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

23 november 2010 12:51

Ja, det är helt sjukt mycket. Helt otrolig siffra. Tänk om man själv skulle kunna gå ned en så magisk siffra.

Tack så väldans mycket för din peppning. Du är så snäll och god, brizen :) Man har ju märkt flera gånger om dagen att min övervikt har varit ett mycket stort problem.

Låter inte kul alls det där :(

Tack så mkt.

Kram Kram :)

 
"B"

"B"

23 november 2010 15:02

Tack själv goa Kalle, vad glad jag blev för de fina orden, de kändes! :)

Kram kram:)ha en underbar dag.




http://www.brizen.bloggplatsen.se

 
"B"

"B"

23 november 2010 15:37

Tänkte på att du(och dina vänner)inte vet vad jag heter än :-)efter alla veckor borde man väl presentera sig *fniss*. Elisabeth är mitt irl namn(av 3), med vissa smeknamn/variationer på det.
Kör med nicknamn i cybern av vana från en annan sajt, känns något tryggare så.
Tänkte bara nämna det..
*kram och tjolahej*;)

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

23 november 2010 15:59

Om jag ska vara ärlig så har jag inte tänkt på det heller :) Men ändå att det skulle komma ut på det ena eller det andra sättet. Elisabeth är ett vackert namn, diggar det namnet som tusan :)
Okej, det brukar bli så :)

Kram Kram

 
"B"

"B"

23 november 2010 16:30

Hihi, tack:D nu diggar jag dig ju ännu mera bara för det ;))

Kramis

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

23 november 2010 16:49

Hehe, är bara ärlig som du vet :) Hatar att tala osanning till folk, man mår så dåligt efteråt att man har talat osanning.

Kram :)

 
"B"

"B"

23 november 2010 17:52

Viken kille:D ärlighet varar längst.
Instämmer i det att man inte mår bra av sådant, fungerar likadant.

Kram ;)

http://www.brizen.bloggplatsen.se

 
Stefan Nilsson

Stefan Nilsson

18 juli 2011 15:02

Du skulle inte vilja länka texten "Biggest Loser Sverige" till vår sida så att fler får höra att den finns? - biggest-loser.se/biggest-loser-sverige/ :)

http://biggest-loser.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards