kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Varför vet folk inte vad spara är?

Av Kalle Larsson - 25 november 2010 20:59

Kollar nu på lyxfällan och jag blir inte klokt på folk som kan ha så jäkligt med lån och sedan inte gör något åt det! De bara konsumerar mer pengar utan att använda pengar för att betala av lånen! Hallå? Vad tänker man med egentligen? Kan förstå om man har studerat jättelänge som läkare, psykolog eller präst då det är sjukt många år som man får läsa på universitetet att man får ta ett stort studielån och betalar det i efterhand, men att skita i det, det gör mig helt knäppt. Snacka om egoism i högsta grad! Blir bara lite smått frustrad när man ser höga lån siffror hos folk som inte kan betala av de lånen för att man köper annat för de pengarna. Man kan ju köpa de sakerna när man är skuldfri istället. Då känns det mer som en skön känsla att man verkligen har råd med de sakerna utan att bry sig om att man har skulder liksom.

Om man har lån, så ska man betala tillbaka så mycket som möjligt för att bli av med det så fort som möjligt.


 
 
"B"

"B"

25 november 2010 21:53

Haha tänker med så när jag ser lyxfällan :) så "sjukt" så man häpnar. Frossande tills hela tillvaron rasar samman.
Handlar ju om oerhörda siffror, sms lån med mera.

Usch ja, lån.. har ett själv, men mitt lån ligger på ett o samma konto som dras automatiskt varje månad, handlar bl.a om studielån(CSN), ingen farlig summa alls som dras.
(fick hjälp av banken)

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

25 november 2010 22:05

Ja, förstår mig inte på folk som bara låter det växa och inte gör något åt det! Att de inte skaffar hjälp i tid när de börjar kännas tungt för ekonomin.

 
Sami

Sami

25 november 2010 23:15

mm spara är viktigt men de är ju samma sak där, det är svårt att ta sig ut skiten, löper det på så är risken stor att de fortsätter så, det är ju samma sak med träning och sådant :) om man är överviktig och låter de löpa så är risken stor att de fortsätter så innan något inträffar som får en att tänka om, i lyxfällans läge att några person kommer in akut och hjälper dom ur skiten :) så ser jag på det ? har jag fel?

http://www.ipadblogg.wordpress.com

Kalle Larsson

26 november 2010 09:02

Du har inte fel, men jag tycker att de ska få en tankeställare mycket tidigare så att de slipper de enorma summorna som vissa i lyxfällan får. Jag vill bara deras egna bästa, därför jag blir så frustrerad över hur de behandlar sin ekonomi.

 
"B"

"B"

26 november 2010 11:36

Instämmer med Kalle :p

Sedan så tror jag de två jämförelserna handlar om två skilda delar, övervikt måste inte bara bero på att en person (ex) inte tränar och äter massor(frossar), vi har så olika ämnesomsättning det sitter ofta i sådana faktorer. Ärftliga etc.
Själv kan jag äta mycket mat, godis osv men har sådan ämnesomsättning som gör att det inte fastnar så lätt utan förbränns.

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards