kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Många tar livet inte på allvar!

Av Kalle Larsson - 30 november 2010 21:36

Livet verkar vara som en lek, en lek som man tror att det går att vinna mot. Såg för en bra stund sedan Anna Ankas träningsprogram där hon ska träna osunda svenskar att komma i form. Idagens program var den 32-årig kille som var 3 barnsfar och det han åt om dagarna var att äta kebab och pommesfrites. Sen kunde han gå till puben för att ta sig en stort glas öl. Hur sund är man då? Det verkar som att livet lekar för denna kille, men ack så fel han har. När han kom till LA till Anka och skulle göra sitt första träningspass med henne och sprang rullbandet så kollapsar han och blir en aning medvetslös. Snacka om att man får en rejäl påminnelse att det man håller på med är helt osunt.

Jag kan säga att jag är en osund människa, för jag äter onyttigt emellanåt, men mest händer det för det mesta under helgen även om jag försöker minska ned det då och då eftersom jag tränar på vardagarna. Men det är ju bara att kämpa på och visa en vad som gäller. Det är inte en lätt match att leva ett sunt liv om man ska se på Ankas vis som anser att man inte får äta ett gram fett. Gör man det så blir så kan det bli ett helsikes liv.

Men det är bara att kämpa så gott det går och man får en riktig belöning över allt slit som man har gjort.


Ne nu ska jag ta och lägga mig, känner mig så trött nu fast klockan är snart 22. Börjar inte förrän 13 imorgon. Men imorgon så ska det bli intressant att höra från en av deltagarna som ska sätta igång med att plugga, för han ska på möte imorgon med de inne på masugnen. Så han ska förbi oss och säga hur det var och så. Ska bli väldigt intressant.

Men ha det så gott och ta hand om varandra.

 
 
"B"

"B"

30 november 2010 23:54

Det är nog bra att du ser det programmet så du får fler tankeställare och ser allvaret.
Hoppas du ska klara att kämpa på med träningen och ändra kosten ibland. Som de gånger du är medveten om att du äter för mycket onyttigt och önskar mer.

Att du är trött den tiden avundas man nästan lite :-) nästan så någon skulle behöva klubba ner mig;) eller nåt vid den tiden för att få mig i säng.
Är fortfarande inte så trött så att sängen lockar och nu är kl 23.51

Skönt att börja senare ibland, kan hinna med lite annat innan.
Ha en super duper fin dag!

Kramisar

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

1 december 2010 09:49

Jo exakt, det är väldigt nyttigt och veta att det här går inte att äta allt för länge och det här går att äta för att få en mkt hälsosammare och längre liv.
Tack för pushningen, du är så himla snäll och go :)

Jag kan skänka dig lite av min trötthet till dig om du vill ;)
Så var jag i somras, då kunde jag vara uppe hela nätterna och sova till mitt på dagen. Men då tänkte jag om och då tränade jag istället för att jag skulle vara trött på kvällen, så att jag skulle kunna sova på nätterna.

ja, det är det faktiskt :)

Kram på dig gumman :)

 
"B"

"B"

1 december 2010 10:43

Glad du tycker det:) *blink*

Precis som jag funkar nu då, kan vara uppe halva nätterna. Somnade åtminstone efter kl 01 inatt och sov rätt tungt, var utvilad runt 08 i morse.

Kram på dig Kalle:)

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards