kallegoeswritning

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Kalle Larsson - 4 oktober 2010 23:17

Det var det största och väldiskuterade ämne som dominerade bland dagens sommarpratare när de samlade för att lyssna till varandras sommarpratarprogram. Vilka som var där var:

Carina Rydberg som är författare till ett gäng böcker. Idag så berättade hon om hennes kamp om männen som har speglat in i hennes liv under många år och det som har gjort henne till att ha bestämt att leva ensam.


Petra Mede som är komiker och programledare som hon berättade om hur hela hennes identitet vid 20 års åldern bröt samman för att hon fick sådana ryggproblem så att hon fick vara sjukskriven i 15 års tid.


Per Holknekt som är modedesigner, entreprenör och föreläsare. Han berättelse handlade om hur hans liv var när han missbrukade alkohol under en längre tid.


Manuel Knight som är föreläsare, psykolog och före detta elitsoldat i amerikanska arméns Special Forces. Han berättade om hur en av hans kompisar offrade sig genom att dö för att Manuel inte skulle berätta något som var så superhemligt inom någonting som jag inte kom ihåg var det var.


Att förstå att det var hårda livsprövningar som dessa personer har varit med om i livet kan man inte undgå ifrån. Men hur i allsin dar kan man hantera en livsprövning för att komma tillbaka till livet? Jag kan ju förstå att om man är alkoholmissbrukare att man skaffar sig hjälp av rehabiliterande hjälpmedel. Men att se en kompis offra livet för att en hemlighet inte ska berättas, hur hanterar man det på bästa möjliga sätt? Det måste verkligen ta väldigt mycket på psyket att se hela det traumat och att det kan ta åratal innan såret har läkt färdigt.

Jag har väldigt stor respekt för sånna människor som har varit med om en sådan händelse och andra hemska händelser som händer i världen. Jag tänker på hur stora kämpar de egentligen är som har klarat av och leva vidare livet utan att ta beslutet att ta självmord för att slippa lida. Jag beundrar de att de inte har tagit de beslutet och har fortsätt att leva sina liv ändå. En guldstjärna till alla de människor skulle inte sitta fel.

Av Kalle Larsson - 4 oktober 2010 18:39

Ja, ikväll blir det allt tv för hela slanten. Det blir 3 timmars tv tittande. Först blir det sommarpratarna klockan åtta, sen blir det biggest loser och sist men inte minst det okända. Spännande ska det bli att se vad som bjuds under dessa program. Vill att de ska börja nu så man får se de så snabbt som möjligt så att man kan får skriva av sig sen.

Nu blir det mat här i huset och sen blir det väl att göra något så att tiden går lite snabbare, kanske ska ta och läsa en bok eller något? Det visar sig allt.

Ha det så bra alla så höres vi senare under kvällen.

Av Kalle Larsson - 4 oktober 2010 13:10

Det jag vill påminna er om som jag inte gjorde vid min förra blogginlägg är att idag klockan 20:00 så går det programmet "sommarpratarna" som jag varmt rekommenderar. När jag pratade om sommarpratarna förra gången så hade jag sett på svtplay på teven och inte när det gick på teve eftersom jag då inte visste vilken dag det gick på. Så idag, måndag, klockan 20:00 så går sommarpratarna på svt1. Jag kommer naturligtvis skriva om det bland annat ikväll och sen något annat (men det får ni vänta med ikväll). Så det skulle vara kul att få höra vad ni själva tycker om det och så.

Nu ska man kolla vad pappa håller på med så att kanske få skjus till Linde eftersom han ska till Laxå och köpa vinterdäck. Men ni får ha det så bra och ta hand om er så höres vi lite senare under dagen.

Av Kalle Larsson - 4 oktober 2010 12:45

Idag blir det att åka in till Linde för att träna igen med Sami. Så det blir att vara hurtig idag med. Det blir både att träna på gymmet och sen simma. Jag funderar på om jag ska ta och försöka komma över 100 längder sträcket idag. Har ju inte gjort det de gånger som jag har varit och simmat fast jag har i tankarna att jag ska klara av. Men idag får det faktiskt bli så att jag kommer dit.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards