kallegoeswritning

Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Kalle Larsson - 17 oktober 2010 23:06

Precis hemkommen från grannarna och nu ska jag fortsätta med att kolla på mannnen under trappan med del 2. Skriver nog ett par rader i natt om hur serien var överlag. Ni kan även berätta själva för mig vad ni tycker själva om serien (om ni har sett den vill säga). Skulle vara kul och höra vad ni ha att säga om den.

Ha det bra så höres vi senare.

Av Kalle Larsson - 17 oktober 2010 18:34

Idag har det varit ganska så lugn söndag med en hel del läsning. Skönt värre eftersom jag är inne i en period då jag vill bara läsa så mycket som möjligt på så kort tid. Ska in och låna Mari Ljungstedt böcker om Gotland i veckan någon gång när jag ändå måste lämna in mina nuvarande lånade böcker.

Snart ska jag gå över till grannen och se på film och sen blir det väl lite häng. Sen ska jag nog hem och fortsätta att kolla på mannen under trappan som jag kollade på i natt. Det var faktiskt bättre än vad jag hade trott att det skulle vara fast jag från början tyckte att det verkade bra. En tanke som slog mig var innan jag skulle lägga mig. Det var att jag förstår inte varför Sverige inte lägger ned så mkt tid, pengar och bra idéer till riktigt bra filmer som de gör med de serier som det brukar visas på svt bland annat. För jag tycker att Svenska serier är bättre än svenska filmer. Skådespelarna verkar också lägga mer inlevlse och verkligen lever sig in i sina roller i serier än filmer. Konstigt fenomen, men så tycker jag. Men så är det och så kommer det nog att förbli i framtiden med skulle jag tro.

Nu lär jag sticka iväg till grannen så att han inte undrar vart jag har tagit vägen någonstans. Men vi höres och ha det bra allesammans och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 17 oktober 2010 01:06

Alldeles precis så kollade jag på Mannen under trappan med Jonas Karlsson i huvudrollen. Jag har alltid tänkt och se på det eftersom jag har hört att den är jätte bra och spännande. Sen har jag hört från en i lärare i skolan att hon tyckte att den här serien var typiskt en sån stil då allt går emot en. Jag menar då att när allt går alldeles för långt då ingen börjar tro på en. Typ som i en skräckfilm, då om en person vet till 150 procent vem som är mördaren, men att alla trotsar och säger att det är falskt. Sen spelar det liksom ingen roll hur mycket bevis man än har så funkar det liksom inte att tro på en. Det är ungefär så den här läraren i skolan har menat att det finns i serien. Än så länge har det inte inträffat, men det kommer lite längre fram under seriens gång. Men det får jag göra imorgon. För just nu är jag så himla trött och tror att jag håller på att somnar när som helst. Så det är väl bäst att jag går och lägger mig på direkten. Men ha det så bra allihopa och ta hand om er.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards