kallegoeswritning

Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Kalle Larsson - 31 oktober 2010 22:39

Då har man sett nya och sista saw filmen i 3D. Om jag ska vara helt ärlig så var den inte så häftigt i 3D. Det kunde de ha sluppit tycker jag. Jag satt och tänkte när det var tänkt att det skulle vara sådan 3D scener om de inte kunde få till det mycket bättre än så? Hur tänkte de då ställde jag mig också. Men men, det var nog för att locka folk för att det är den sista filmen skulle jag tro. Men annars så tycker jag ändå att den själva filmen var bra. En bra avslut för serien.

En lustig sak som jag tänker på när jag ser dessa filmer är att man får känslan att vara bättre mot sina medmänniskor. Jag menar liksom att i filmerna handlar det ju om folk som ingår i ett spel för att de människor har gjort något som inte är rätt innan de ingår i detta spel. Då får man ju en tankeställare själv att man borde ta hand om varandra. Inte för att en annan är som de i filmerna, men ändå. Det är ju viktigt att ta hand om varandra för att inte skada de känslomässigt. Jag kommer nog tänka på det mer vad jag gör och säger om folk som är i min närhet nu faktiskt. Man vill ju inte vara en dålig medmänniska. Utan dem skulle livet inte vara värt att leva. De är liksom värda mer än livet själv. Så tänk på det ni också, ta hand om varandra så går det mycket bättre.


  

Jag i 3D glasögon :)

Av Kalle Larsson - 31 oktober 2010 12:08

När man för en timme sedan kom hem från ica, så kom såg man att det var en liten fågel som var inne i våran altan. Då gick jag upp för att släppa ut den. Men när jag väl gick upp så flög den bara emot mig hela tiden så jag fick ingen chans att öppna några fönster så att han kunde flyga ut. Då gick jag in igen för att vänta en stund så att han kunde lugna ned sig med hans attityd:P Efter några minuter så gick jag ut igen och då såg jag han inte förrän jag öppnade första fönstret då han flög runt över hela altanen. Då sprang jag in för att han inte skulle attackera mig. Då jag inte såg han mera så gick jag ut återigen för att öppna flera fönster. När jag väl gjorde det och gick in igen. Så såg jag fågeln flyga runt altanen utan att flyga ut. Han envisade sig att stanna kvar där. Det var väl kanske han han trodde fortfarande att fönstrena var stängde och att han inte kunde komma ut. Men jag gick till mitt rum en stund lite. Sen gick jag ut till altanen igen och stannade kvar ett tag för att se om fågeln inte fanns där, men det gjorde han inte som tur var.


  

Av Kalle Larsson - 31 oktober 2010 10:41

Kan inte sluta lyssna på den nya versionen av alors on danse feat Kanye West. Den bästa versionen än orginalet faktiskt om jag ska vara ärlig. Lyssna och hör om det stämmer och lägg gärna en kommentar om det verkligen är så eller inte!


Av Kalle Larsson - 31 oktober 2010 10:11

Ikväll blir det saw 3D i Örebro med Sami och Magnus. Det ska bli kul och se i 3D på bio eftersom jag aldrig har gjort det förut. Jag har endast sett en film i 3D som jag såg hemma hos Sami förra sommaren.

Men vi får väl hoppas att det bra ikväll. Men jag tror att filmen kommer att bli bra oavsett om det finns många 3D scener eller inte. Eftersom det är den sista filmen så tror jag att den kommer bli den bästa faktiskt. Den som väntar får se, mohahaha!


Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards