kallegoeswritning

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Kalle Larsson - 18 oktober 2010 16:47

Idag har vädret varit inte så bra, så har varit inne i stora delar av dagen. Läst lite, annars inte så mycket med. Ska till arbetsförmedlingen imorgon och medans jag ändå är i stan så blir det att låna nya böcker. Blir Mari Ljunstedt som jag har nämnt förut. De verkar fan bra. Hon har ju blivit så populär nu på den senste tiden. Det är alltid kul att läsa av aktuella författare.

Förresten så läste jag i aftonbladets "söndag" bilaga igår att Camilla Läckberg kommer med en ny deckare nästa år. Ska bli väldigt kul, jag längtar så ini norden. Hon som är en av mina favorit författare. Det som fängslar mig när jag läser hennes böcker är att hon är så bra på att beskriva miljöer och har en sådan bra personbeskrivning på hennes karaktärer. Det är det hon sätter fokus på.

Sen måste jag också låna Dean Koontz nya skräck/thriller roman, vilket jag inte minns namnet på vad den heter. Men det visar sig imorgon bitti då jag ska till biblioteket.

Nu ska jag gå och läsa lite till. Ha det bra och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 18 oktober 2010 01:38

Nu har jag äntligen kollat klart på mannen under trappan. Jag tycker att serien var väldigt bra för att vara svensk. Det märks att de som har kommit på iden till denna serie har på något sätt inspirerats utav amerikansk skräck för att på nått sätt liva upp stämningen med klassiska hoppa-till-scener. Men jag känner att de har inte gjort det särskilt bra, för man märker i denna serie som man brukar ofta märka i många skräckfilmer att om det händer något läskigt så vet man vad som kommer dyka upp för att man egentligen ska hoppa till, fast man egentligen inte gör det för att man har förberett sig på att det ska hända. Men storyn i sig var ju helt kanon, även om man kunde lista ut vad som kommer att hända vid slutet osv.

Jonas Karlsson var toppen bra i serien. Man märke hur han gick in för rollen, även om man sällan kan göra det hos svenska skådespelare i olika filmer. Det är sällan jag ser Jonas Karlsson i någonting, men det här gör han hur bra som helst. Grym skådespeleri.

Det var verkligen en serie som är sevärd och jag skulle lätt kunna se den flera gånger om. Ni som inte har sett den, gör det! Ni kommer nog inte att bli besvikna.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards