kallegoeswritning

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Kalle Larsson - 16 oktober 2010 19:06

Sitter och lyssnar på ett klipp från youtube då Shirley Clamp sjunger Flickan och Kråkan av Mikael Wiehe när hon är med i "Så ska det låta". Men eftersom hon inte kan låten riktigt ordentligt så blir det lätt lite fel på texten här och där. När jag då kollar vad folk har skrivit som kommentarer till detta klipp så ser man flera stycken kastar skit mot Shirley som om det vore värsta skandalen hon gjorde bara för att hon råkar sjunger lite fel. Men herregud, tänker jag. Väx upp lite människor. Alla vi gör väl misstaget att sjunga fel när man sitter och sjunger, det är ju inte hela världen. Alla kan inte alla låtar som finns i hela världen, det finns ju flera 100 miljoner låtar säkert och det finns ingen möjlighet att man ska kunna de heller. Men det låter som på vissa att det är det livet går ut på att kunna alla låtar utantill tills man trillar av pinnen.

Men jag sitter bara här och njuter av att höra Shirley Clamp sjunga oavsett om hon inte kan sjunga, för hon har Sveriges bästa röst enligt mig. Sveriges svar på Mariah Cary typ. Gillar även Shirleys version av "thousand miles" som sjungs av Vanessa Carlton egentligen. Det tycker jag att ni kan gå in på youtube och lyssna på. För det ska jag göra nu iaf. Ha det bra allesammans och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 16 oktober 2010 16:34

Idag har det varit fullt fart med att städa mitt rum. Fick värsta rycket av brist på att inte ha någonting att göra. Så nu ser det åtminstone någerlunda bra ut i mitt rum igen. Med lite musik i bakgrunden gör det också roligare att städa.

Just nu så sitter jag och tar det lugnt och har Beyoncé på hög volym och skriver här. Ikväll blir det kanske någon film med Sami. Vad för film vet jag inte, men det visar sig.

Nu ska jag fortsätta ta det lugnt och kollar runt i internet och se vad det finns för kul som man kan hitta. Ha det bra allihopa och ta hand om er!

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards