kallegoeswritning

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Kalle Larsson - 19 oktober 2010 23:09

Blev visst lite fel på dagen, det ska ju stå tisdag istället för måndag såklart. Det är bara jag som är lite trött just nu tror jag. Tur att det finns vissa som kan påminna om saker och ting. Tack så mycket, Erik! Du borde bli min påminnelse-assistent från och med nu. Lönen kan vi diskutera lite längre fram hur mycket du får ut varje månad.

Så snart blir väl dags för lilla Kalle att gå och lägga sig efter en hel dag i stan. Ha det bra allesammas och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 19 oktober 2010 21:26

Var på arbetsförmedlingen idag och det gick väl som vanligt rätt så bra. Vi kom överens om att jag skulle gå runt på stan till olika affärer för att försöka fixa praktik någonstans. Jag ska prova på bokia och sen på biblioteket. Hoppas verkligen på att få i alla fall på bokia. Eller egentligen spelar det ingen som helst roll, bara jag får vara bland böcker så är det okej för mig. Annars så får jag fråga vidare helt enkelt.

Var på biblioteket och lånade böcker idag. De hade inte inne Mari Ljungstedt böckerna. Alla var utlånade! Visste att de var populära, men så populära så att varenda en är utlånade visste jag inte. Så det fick bli "boktjuven" av Marcus Zusak, "vansinne" av Dean Koontz istället. Sen så reserverade jag "Mannen under trappen" av Marie Hermansson. Ni vet den där serie "mannen under trappen" som jag såg tidigare, jag ville jämföra med boken om det stämmer bra med hur serien är uppbygd. Ska bli intressant.

Jag var på biblioteket väldigt länge idag. I mer än 2 timmar isträck. Åkte med mamma hem när hon hade slutat. Jag blev helt såld av "boktjuven", så jag sträckläste nästan 70 sidor. Men sen mot slutet så blev jag störd av en konstig man som helt plötsligt sprang upp för trappan på övervåningen (för jag satt där uppe och läste). Sedan helt plötsligt satt han vid en dator i närheten utav där jag satt och flåste så ini helsike. Jag kollade lite konstigt mot hans håll en kort stund och såg att han även satt och kollade ned på tangentbordet och flåsade som en dåre. När jag väl fortsätter där jag var i boken, så hör jag att den här mannen lägger ifrån sig sina glasögon, mobil och plånbok och sedan gick han runt i biblioteket jätte fort som om det vore värsta gångtävlingen på något sätt. Efter ett par varv så kunde han sätta sig vid en stol eller soffa och flåsa som en tok igen. Tills slut så blev klockan så pass mycket så jag var tvungen att gå därifrån. Men jäklar vilken mysko person det var.

När jag väl kom hem så smsade Wera mig och undra om vi inte kunde göra nått. Så jag gick ned till henne i Storå där vi pratade om det som har hänt sen vi träffades sist och kollade på teve emellan åt. Alltid lika trevligt.

Så nu sitter jag här och ska kolla runt på internet och se vad som har hänt. Annars så händer det inte så mycket. Ska väl snart läsa vidare i min bok.

Ha det bra och ta hand om er så höres vi.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards