kallegoeswritning

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Kalle Larsson - 8 juli 2011 21:33

Tog en hundpromenad med Rebecca en sväng idag med Lasses hund (grannen mittemot mig). Gick kvarteret runt en sväng och kastade pinne. Men det märktes att han var trött, för Lasse sa att de hade varit vid Råssvallen där en massa ungar som lekte med hunden som gjorde hunden trött. Så det är förståeligt.

Nyss åt jag lite senare än vad jag sa att jag skulle göra förut. Det kan ju bli sådär när saker helt plötsligt händer.

Nu funderar jag starkt på att checka den där filmen nu. Är så sugen på att se filmen.


     

Av Kalle Larsson - 8 juli 2011 19:06

Då är man hemma från Örebro. Har faktiskt varit hemma ett tag. 2 timmar max. Så ikväll blir det bara att chilla och kolla på film eftersom jag är så trött för att man inte kunde sova inatt. Ska se på limitless hade jag tänkt iaf.

Och sen, sist men inte minst, äntligen så har jag fått mina böcker. Jag fick ett meddelande om att jag skulle hämta de på statoil. Så att när jag och pappa närmade oss Hyttan så åkte vi till statoil direkt eftersom vi ändå var på vägarna liksom. Så det var ju super skönt att det har äntligen kommit.

Så nu ska jag se om vi ska äta lite potatissallad och rostbiff. Känner att det börjar kurra i magen på en.

Men ni får ha en riktigt trevlig fredagskväll.


Det blev dessa böcker som jag fick idag:
1: Radhusdisco av Morgan Larsson

2: Kråkflickan av 2 stycken killar som jag inte kommer på namnet just nu.

3: En värld av Illusioner av Nora Roberts 



    

Sen ska jag smaska i mig äpplen idag, tänkte att man skulle vara lite nyttig för en gång skull. 

Av Kalle Larsson - 8 juli 2011 07:04

Då sitter man här klockan sju på morgonen och känner att ögonen är som sandpapper. Har inte fått en blund på hela natten, mest legat och vridit mig flera tusentals gånger. Men men, såna nätter kommer de också. Inte konstigt med det. Det är ingen mening att gå och försöka sova nu när man ändå ska upo igen om någon timma. För pappa ville åka tidigt till Örebro. Typ vid 9 tiden. Så då struntar jag helt och hållet att gå och sova. Jag får väl underhålla med att kolla på roliga klipp på youtube eller så, lägger kanske ut något här om jag vill dela med mig.

Ha det så bra och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 8 juli 2011 00:39

Bäst att gå och lägga sig nu. Pappa och jag ska fara till Örebro imorgon. Sen ska vi äta på nått nytt ställe som vi aldrig har ätit på och det är på coco thai som tydligen ligger vid Järntorget. Spännande att testa lite nytt för en gång skull. Pappa är inte så sugen på Max längre efter förra insidenten där vid Eurostop. När man väl åt från den nya grand delux menyn så droppade det massvis med fett från hamburgaren och inuti hamburgaren så hade de som hade gjort hamburgaren skärit i den för att kolla om den är klar. Så det blev ett stort minus från våran sida iaf. Hur kul är det när man ser att de dryper fett från sin mat?! Inte konstigt att man tappar matlusten liksom.

Men ni får ha det så gött allesammans och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 8 juli 2011 00:12

Som jag sa igår så sade jag att jag skulle skriva lite fakta om den här verksamheten John of God. Men lite blev en hel del kan jag säga. Gick in på en sida där man kunde läsa om bakgrunden om verksamheten, om herrn som har kommit på alltihopa, om platsen där de verkar och lite allt möjligt. För att det inte ska bli allt för mycket med så har jag bara tagit delar av informationen. Resten kan ni ta reda på själva om det ni vill.

Men här en del av fakta iaf. Det som jag tycker är intressantast.


Grundaren!

Joao Teixeira da Faria heter han som grundade John Of God. Under 50 år i verksamhetens sägs han ha varit med och botat de 8 miljoner människor som har haft cancer, aids, MS, diabetes, hjärtproblem bland annat.  Han är ett transmedium. Han tar in högt utvecklade andeväsen, vilka använder hans kropp för att bota människor genomet synliga och osynliga andliga operationer. Han tar emot hundratals människor per dag och gör fler operationer per dag än ett modernt sjukhus gör på flera veckor. Människor som kommer till hans verksamhet förundras av de resultat som hans arbete åstadkommer. Hans arbete studeras av läkare, vetenskapsmän och studenter, beundras av många och framförallt av alla som har gått igenom den ofattbara fysiska och emotionella resan, som det är att helas. Många kommer till verksamheten, som en sista utväg, nar läkarna förklarat dem obotliga och många får en andra chans i livet. Manga får också en vägledning i sin andliga utveckling.


Bakgrund!

Joao Teixeira da Faria visade upp sina talanger redan när han var ung grabb. Han kunde varna människor om stora oväderkatastroff etc. Men det är först när han var 16 år, som han var mogen för att använda sina gåvor i människotjänst. En dag då det var riktigt varmt så skulle han ta sig ett dopp i floden, då plötsligt så hörde han en röst från ingenstans att han skulle komma. Då såg han att det var en kvinna som stod under ett träd som bad honom att komma dit. Kvinnan hette Sankta Rita och de pratade länge med varandra. Kvinnan bad om att Joao skulle gå till Spirit center i Camp Grande, för där väntade de på Joao. Ända sedan den dagen så har Verksamheten funnits.


Operationer!

Utöver vad som händer  i operationsrummet och så har de behandling för de människor som har mycket svåra sjukdomsfall och svåra emotionella och mentala problem. Operationerna utförs utan att det syns något utan på kroppen. Men om någon önskar kan det utföras synliga operationer, ofta inför alla i samlingssalen för att människor ska få möjlighet att se Andeväsen i arbetet. Det är häpnadsväckande att dessa operationer utförs utan bedövning med minimala blödningar. Ändå visar de opererade människor inte täcken på lidande. Det har aldrig hänt att såren blir infekterade. Alltsammans förbluffar läkarna.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards