kallegoeswritning

Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Kalle Larsson - 30 juli 2011 22:07

Nu har man kommit hem från Örebro efter att ha kollat på kronjuvelerna.


Handling:
Den handlar om en tjej och en kille blir förväxlade vid födeln, men sen när de kommer tillrätta så tappar pappan sonen i golvet så att han måste opereras så att han får en plåtskiva i pannan. Ända sedan då så har de någon särskild band mellan de.

När de börjar bli äldre och kommer upp emot tonåren så hamnar tjejen, Alice Vikander i en utredning som har oanade konsekvenser som man inte trodde att det skulle bli.


Vad jag tycker om filmen:
Jag tycker att filmen är en av de få filmer som man har svårt att förklara i ord vad den riktigt handlar om. För det var svårt att få grep om vad filmen ville säga till publiken. Den var stundtals bra med härliga ordspråk.


Det ordvits som jag kommer att ta med mig i fortsättningen är:
Den första nyckeln leder till Lyckan

Den andra nyckeln leder till Glädjen

Den tredje nyckeln leder till Kärleken

Den fjärde nyckeln får du finna själv var den kommer att leda till.


 

Av Kalle Larsson - 30 juli 2011 16:24

Alldeles strax så far vi till Örebro.


Hoppas att ni har det bra ikväll och allt.


 

Av Kalle Larsson - 30 juli 2011 13:19

Nu har nästan all hostande övergått till nysningar. För bara en liten stund sedan så nös jag 5 gånger i rad. Känner att det känns på rebenen. Har kännt att det gör ont när man börjar nysa så man vill helst av allt försöka låta bli att nysa fast det är omöjligt att låta bli. Man får hoppas att man är på bättringsvägen snart.

Sitter just nu hos familjen Nyvall. Ska väl vara här tills vi åker till Örebro.


Vad ska ni göra idag då?


Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards